Net zwanger & Bang dat het mis gaat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chanie, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanie

Chanie Lid

28 aug 2007
    70
    0
    0
    HOI meiden
    Ben net zwanger zoals jullie zien, En ben zo bang dat het mis gaat
    Kan iemand mij gerust stellen? Hoeveel kans heb je op een miskraam
    in de 5e week weet iemand dat,en wanneer dat afneemt?

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ook een vroege vogel meis.

maak je niet te druk hoe drukker je je maakt hoe slechter voor je beeb. ik snap je gevoel wel natuurlijk die hebben we allemaal gehad en tja een miskraam kan altijd eigenlijk maar na 12 weken is het g rootste percentage op een miskraam eraf.
    maar meis ga er niet vanuit ik geloof dat er voor 12 weken iets van 4 a 5 procent is die een miskraam krijgen en na 12 weken word het iets van 1 a 2 procent ga lekker genieten maak je niet te druk hou me niet vast aan de percentages meis kan zijn dat het iets hoger of zelfs lager ligt.

enige advies geniet.

3. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Als eerste gefeliciteerd!

Luister goeed naar je lichaam,en vertrouw
    erop! Dat is het allerbelangrijkste!

De kans op een miskraam wordt kleiner met 12 weken
    zwangerschap.

Geniet van je zwangerschap!

Groetjes,Alida

4. Chanie

Chanie Lid

28 aug 2007
    70
    0
    0
    dankjewel meiden, waren jullie ook bang ?

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    in het begin is het gewoon nog ff moeilijk, dan kunnen er nog genoeg dingen gebeuren waardoor je nog "gewoon" ongesteld wordt...

het bevruchte eitje kan afgestoten worden, er kan iets fout gaan tijdens of vlak na de innesteling...

maar volgens vele gyns ben je pas "echt" zwanger 4 wkn na conceptie dus zeg maar als je 6 wkn bent, hoe dat precies zit weet ik ook niet meer hoor, waarom ze zo rekenen...

maar het "grootste" gevaar schuilt in de 1e 12 wkn van de zwangerschap, daarna neemt de kans op mk ook danig af.

maak je niet te veel ongerust, geniet er gewoon lekker van meid, als je je met dit soort dingen bezig gaat houden, krijg je een schaduw over de mooiste tijd van je leven...

succes

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @chanie ik denk dat iedere zwanger dit gevoel kent of heeft gekent. zelf heb ik het ook gehad. en nu nog je blijft altijd hopen dat alles goed is en gaat ook heel logisch eigenlijk want er groeit wat in je buik. maar na de 12 weken word het minder.

liefs kikkert

7. Chanie

Chanie Lid

28 aug 2007
    70
    0
    0
    ja dat is ook zo en zou het tegen iedereen willen vertellen maar
    maar wil wachten tot 8 weken en stoppen met roken is ook moeilijk
    naja stoppen :rolleyes: minderen

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    meid ik ben nu zelf 5 bijna 6 weken gestopt met roken. ik was eerst geminderd van 24 naar 2 a 4 per dag en daarna heb ik de knoop doorgehakt en ben ik helemaal gestopt en ik moet zeggen het gaat me heel goed af. mijn mening is dat minderen moeilijker is dan helemaal te stoppen het is ff doorzetten maar dan heb je wel wat bereikt. (ps: dit is mijn mening erover). en je moet het vertellen als jij en je vriend/man eraan toe zijn. liefs kikkert

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    inderdaad de zorgen blijven nu maak je je druk van oh als het maar blijft zitten en na 12 weken als de beeb maar goed groeit zorgen heb je eigenlijk altoijd maar net wat smoekie zegt laat het niet overschaduwen

en wat het roken betreft ik rook ook nog steeds en smoekie ook had ik ergens gelezen en tja de een lukt het wel en de ander niet. maar goed laten we op topic blijven anders krijgen we hier nog eens een ommekeer van onderwerp hihihi
    doen wat je voelt en als je je best blijft doen is het ook goed.

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier nog zo een schrikschijterd, ben nu zwanger van ons 2de wonder en ben zo ongerust dat het mis gaat.
    dit had ik bij mijn eerste echt niet ik was gewoon zeker dat het goed ging gaan ik heb toen bij 12 weken een zware bloeding gehad maar toen was gewoon een adertje gesprongen nu hebben we een gezonde zoon.
    vandaag heb ik mijn eerste echo van dit 2de wonder en heb zo bang dat het hartje niet klopt of dat het niet goed gegroeid is ben helemaal uit mijn doen.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wacht met vertellen aan iedereen tot na de 12e week. Familie kan wel eerder. Mocht het fout lopen dan hoef je niet iedereen dat slechte nieuws te vertellen.

Probeer wel te stoppen met roken en drinken van alcohol, slik foliumzuur en let op je voeding. Luister goed naar je lichaam en geniet zoveel mogelijk van je zwangerschap, die 9 maanden zijn zo weer voorbij.

12. Chanie

Chanie Lid

28 aug 2007
    70
    0
    0
    hahah dankje wel meiden ja ik ga zo maar is naar de supermarkt fruit halen,en indd foliumzuur halen die slik ik ook nog niet :rolleyes:
    daarna sporten lekker douche :)
    talia wanneer ga je naar gyn? hij zal vast en zeker heel mooie kloppen
    ps. de meeste vrouwe voelen zich lelijk ik voel me super vrouwelijk

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    om 14.20 moet ik er zijn, en idd ik voel me nu ook op en t op vrouw dat had ik bij de eerste ook.

14. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    De echoscopiste zei tegen mij bij 8 weken echo: als je 8 weken bent geweest en je hebt een goed kloppend hartje, dat de kans van de 10% die ervoor geldt wordt verminderd naar 3%. Na 16 weken wordt dit nog maar 1%. Maar maak je niet zo druk... Is gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik herken je gevoel zeker wel hoor!

15. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik was met de 1e helemaal niet bang dat er wat mis kon gaan in het begin.. Later was ik wel superbang voor pretecho ivm afwijkingen..
    Maar nu in 2e zwangerschap alleen maar angstig! Voor de 1e echo, mk en binnenkort de 20 weken echo vind ik ik echt zo spannend ben ook zo bang dat er wat aan mankeert.. Maar ik denk dat die angst redelijk normaal is en laat je niet gek maken door verhalen om je heen.. Want ik ben er zo 1 die dat wel doet..
    Niet doen! komt allemaal goed en geniet ervan

16. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo Chanie,

Ik herken je gevoel heel erg.

Zelf heb ik op 5 juli een miskraam gehad. Ik was toen 6 weken zwanger.
    Het begon met een bloeding, toen ik 'sochtends naar de wc ging. Nu heb ik steeds angst wanneer ik naar de wc toe moet.

Deze angst is zo groot dat ik mezelf niet de kans geef om ervan te genieten en dit vind ik heel erg. Daarlijk gaat alles gewoon goed en heb ik niet van de eerste 12 weken genoten.
    Tenslotte is de kans dat het mis gaat 1 op 10. Dus een veel grotere kans dat alles goed blijft gaan.

Probeer gewoon te genieten van deze tijd. Dan ga ik dat ook doen. :)
    We zijn allebei precies even ver. Ik duim voor ons beide dat het goed mag gaan. Gewoon proberen te genieten dus.

Liefs Hummel.

17. brillie

brillie Lid

30 aug 2007
    7
    0
    0
    hier nog zo'n angsthaas
    Bij de eerste had ik dat niet zo maar nu....
    eerst haddeb we te horen gekregen dat het voorlopig niet zou lukken ivm trage schildklier 2 weken later bingo.
    Maandag mijn tweede echo als het goed is kunnen ze dan meer zien, ben nu 7 weken zwanger en ik heb echt de bibbers in mijn benen als het allemaal maar goed zit.
    Als het hartje maar klopt!
    genieten is moeilijk met al die spook verhalen om je heen, en aangezien mijn buik groeit als kool weet het hele dorp het al dus hier geen 12 weken voor ons zelf 1 week en toen begonnen de eerste reacties te komen.
    iedereen verder sterkte
    groetjes brillie

18. Priscill

Priscill Actief lid

7 aug 2007
    151
    0
    0
    Hai hai,

Ik snap het wel goed hoor, ik heb het ook een beetje. Je wilt het zo graag en nu is het zover en ben je bang dat er vanalles misgaat. Bij ieder pijntje en steekje denk je o jee!Ik probeer het wel van me af te zetten en ik denk dat jij dat ook moet proberen want zoals gezegd is het slecht voor je beeb! Ik denk maar zo het komt zoals het moet komen. Een beetje raar maar wat voor mij al geruststellend is dat ik weet dat mijn man en ik zwanger kunnen raken.

Ga er lekker van genieten en probeer niet teveel te denken wat er mis kan gaan.

Ik hoop van harte dat alles helemaal goed gaat en dat je over 8 maanden een gezond kindje in je armen mag sluiten!

Groetjes priscilla

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Je bent niet de enige, ik kan er ook niet tenvolle van genieten, is tenslotte nog heel pril... Pas als ik op de eerste echo over 4 weken zal zien dat alles goed gaat, zal ik gerust zijn... We duimen dat alles goed gaat he!

20. Chanie

Chanie Lid

28 aug 2007
    70
    0
    0
    Ja pciesss daar gaan we vooorr :)
    wanneer mag je eigelijk voor het eerst een echo maken ?

Deel Deze Pagina