Soms wil ik er gewoon niet meer aan denken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yotsuba, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Nog een paar weekjes en ik ben precies een jaar geleden gestopt met de pil.
    Miskraam, en daarna (en nogsteeds) niet goed in mn vel maar nu wel aan de betere hand.
    Ik heb een redelijk onstabiele cyclus die wel vrijwel altijd lang is.
    Nu is t volgende aan de hand..

Woensdag of Donderdag (weet niet meer precies) had ik ineens onwijze steken in mn onderbuik een beetje t type steken wat je kan hebben voor en tijdens je menstruatie maar dan een tikje erger (voor mij dan)
    Ik heb echt even in foetus houding op bed gelegen tot t weer weg ging zo scherp was de pijn.

Daarna had ik extreem veel last van wat ze noemen "vruchtbaar slijm" zaterdagochtend geklust en gisteravond met afvegen had ik ineens een piepklein beetje bloed :( t was felrood dus echt eh "vers" zeg maar.
    Hierna helemaal geen last meer van bloed alleen nogsteeds het slijm.
    Das toch vreemd?

Ben er echt een tijd uitgeweest met het uitrekenen en elke maand aftellen maar dit schudde me toch wel even wakker zeg maar.
    Als ik een gemiddelde neem van mijn cyclus kom ik op 34 dagen uit en dan zou de onderstaande banner kloppen, echter vorige maand was t ook een paar dagen eerder.

Wat denken jullie? gewoon toeval en een gesprongen adertje ofzo off ?
    Ik heb geen idee hoe snel je een innesteling kan hebben.. dus vandaar ff mijn verhaal, ben benieuwd wat jullie zeggen.

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Die steken zouden je eisprong kunnen zijn en aangezien je nu veel slijm verliest, lijkt t daar echt op. Die bloeding kan komen van een gesprongen adertje tijdens de sex, niks om je druk over te maken dus. Volgens mij duurt het tussen de 10 en 14 dagen voordat de innesteling zover is dat je kan testen, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
    Ik hoop in ieder geval voor je dat het raak is, bijna 1 jaar is toch wel lang!

Liefs,
    Duveldraakje

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Dankje voor je reactie Duvel! ik hoop ook dat t nou een keertje raak is, zou wel prettig zijn.

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Verder niemand die er wat over weet te zeggen misschien?

5. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik wil eerst even zeggen dat je de tijd moet nemen om weer lekker in je velleke te komen na een miskraam... Het heeft tijd nodig, en niemand mag en kan bepalen hoelang jij er voor nodig hebt...
    Ik kan me jou situatie heel goed indenken heb beetje hetzelfde... Onregelmatige cyclus en miskraam...

Bij onze eerst dochter heb ik ook een nacht vreselijke pijn gehad, wist toen nog niet dat het daarna "raak" zou zijn... De gyneacoloog had gezegt zonder medische hulp zul jij niet aantellen... Nou wel dus... Ook buikpijn dus en toch hartstikke zwanger...

Bij deze zwangerschap heb ik rond de eisprong heel veel bloedverlies gehad, en dat heeft aangehouden tot bijna 3 maanden... steeds weer wel dan weer niet... Was een infectie en ook een laagliggende placenta... Hoeft dus niks ergs tezijn maar dat duurde lang voordat ik me daar gerust in voelde na de miskraam... Had toen ook bloedverlies, maar stond los van de miskraam...

Ik denk dat je over een dagje of 13 mag testen en tot die tijd wens ik sterkte met afwachten en zorg goed voor jezelf...

Ik ga voor je duimen...

Catheleine

6. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Dankjewel Catheleine, doet me goed dit soort dingen te lezen.
    Ik hoop dat de komende 2 weken snel voorbij vliegen en ik dan goed nieuws kan vertellen.
    Maar ik ga er maar niet teveel op zitten hopen die tijd heb ik wel gehad ;)
    Door het onregelmatige en ook nog eens een miskraam maakt je heel onzeker net wat je zegt.

7. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Alleen een onregelmatige cyclus maakt al enorm onzeker, want je weet nooit wanneer je eisprong is geweest, laat staan wanneer je kan testen...
    Moet eerlijk zeggen dat ik 2 keer zonder hulp en relatief snel ben aangeteld, maar bij de tweede met hulp in ziekenhuis, en dat maakt het allemaal wel zwaarder maar kwa eisprong en testen had ik meer duidelijkheid, want wist op 2 dagen na meestal wanneer de eisprong was geweest...

En dan een miskraam maakt onzekerder en onzekerder, toch heeft het mij geholpen om vast te houden aan het feit dat de natuur niet voor niks een selectie maakt... Nu was ik vrij snel weer zwanger, dat is misschien toch ook een duwtje geweest om verder te moeten/mogen kijken... Juni miskraam, juli curretage, en in september weer aangeteld... En dus nu weer zwanger...

Ik wens je het aller aller beste en schrijf lekker van je af als ik je kan "helpen"dan zal ik het zeker doen... En ook als je probeert zwanger te worden vond ik...
    Maar wel leuker als je zwanger bent, das wel waar...

Liefs Catheleine

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ja is zeker ook een leuke site, ik keek daar elke dag wel een keertje toen ik wel zwanger was.
    Ik zit momenteel overspannen thuis door het werk, dus ik geloof dat dat ook wel mee telt..
    Ik geloof er wel in dat zolang ik me niet in orde voel ik ook niet zwanger zal worden en dat de miskraam ook voor een reden is geweest.
    Aan de ene kant prettig om te weten dat ik kennelijk wel zwanger kán worden aan de andere kant natuurlijk ontzettend verdrietig omdat het niet voor ons mocht zijn.

Wel ontzettend prettig en een hart onder de riem dat jij nu wel "gewoon" zwanger bent.
    Gefeliciteerd :) en bedankt voor je lieve reactie

9. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Meis,

Ik denk dat het zo wie zo goed is om eerst zelf weer lekkerder in je velleke te komen zitten... Maar het 1 voed het ander denk ik ook...
    Als je niet lekker in je vel zit, dan zal het misschien mogelijk zijn dat een zwangerschap uit zal blijven. maar denk zeker niet dat het altijd het geval zal zijn...
    Een miskraam ervaart iedereen anders zo wie zo al en dan spelen allerlei factoren nog een rol... Ik had bij mijn miskraam van het begin af aan een ander gevoel dan bij de andere 2 kinderen... Ik zei ook toen de echo niet goed was tegen mijn man iets in de trant van zie je wel had maar naar mij geluisterd ik zei het toch al... Ik had het er vrij moeilijk mee, maar kon me moeilijk uiten... Toen ik na een week misschien 2 wel, bij mijn bekkentherapeute kwam, begon ik te huilen en dat was de eerste keer dat ik echt flin huilde en ben ook de eerste tijd niet meer gestopt met huilen... Neem de tijd en laat je gevoel erzijn wil ik je mee geven... Echt het komt goed, en tuurlijk zijn er genoeg suc6 verhalen als ik, maar daar schiet jij nu niet veel mee op... Al kunnen ze je steun geven...
    Ik gun je een gezond kindje, en echt dat gaat er komen...

Liefs catheleine

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heftig hoor. Eigenlijk is het vreselijk dat we ons zo ellendig kunnen voelen door zo iets natuurlijks. Kinderen, zwanger zijn en helaas ook de bijbehorende miskramen.

Na mijn MA kan ik er over mee praten en weet ik helaas ook hoe het je leven kan gaan beheersen zonder dat je dat eigenlijk wilt.

In het zwanger worden clubs gedeelte loopt een topic "van de roze wolk gevallen, we beginnen van voor af aan". Allemaal meiden die (kort) geleden een MK/MA gehad hebben nu nu weer langzaam aan vooruit gaan kijken. Misschien voel je je er thuis en wil je met ons mee komen praten/lachen/huilen?

Liefs Loki

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hey meiden!

Sorry ik had jullie berichten even gemist, heel lief jullie input.
    Heb er zeker wel wat aan, ik had niet gedacht dat dit zoveel met me zou doen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook door mijn werk thuis zit, te hoge werkdruk en teveel werk heeft me opgebroken en denk dat daardoor dit ook weer omhoog komt.

We zijn nu weer een week verder, heb nogsteeds ongelofelijk pijnlijk borsten maarja.. ik heb hoogstwaarschijnlijk last van Mastopathie dus daar kan ik maar beter niet naar luisteren..
    Ik vloei minder erg als vorige week en rommelt nogsteeds zo nu en dan in mn buik.

Ik zal zeker een keertje komen kijken bij die club Loki! thx !

12. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Sja sorry ik schop m toch weer omhoog want ik moet t toch kwijt.
    Ik durf dus echt niet meer te hopen en dat is me aardig goed gelukt de afgelopen maanden maar nu ben ik wel weer ff in de war.

Werd gister niet normaal duizelig wakker (zo erg dat ik zwalkte enmezelf aan de muur moest vast houden om niet om te vallen)
    En gedurend last van mn borsten en buik.
    Alsin ik dacht gewoon last te hebben van obstipatie/gas door lichtelijk spastische darmen hebben maar het gaat verder gewoon normaal zeg maar :) maar t zeurende gevoel blijft en vandaag ook links, rechts en midden van mn buik steekjes.

Mn borsten doen dus ook nogsteeds onwijs zeer, mn tepels voelen raar/anders en mn oksels stinken sneller :(

Als ik mn banner aan moet houden heb ik volgende week mn nod als ik denk dat ik mn eisprong gevoelt heb (kan bijna niet missen) is mn nod al aankomend weekend.

Heb momenteel ook last van uitslag/schimmelinfectie achtige plekjes waarvoor ik naar de dokter moet maar wil dus eigenlijk niet aan de antibiotica want ja ik weet niet of ik nu zwanger ben of niet?! Weet helemaal niet wat t is wat ik heb hoor en hoop gewoon een zalfje te krijgen maar toch.. .

Blergh sometimes it sucks to be a woman ;) :)

Deel Deze Pagina