Heb dit helaas ook meegemaakt bij stages... Leidsters die geen aandacht geven aan de kinderen (behalve als de ouders binnen komen) lekker kleppen de hele dag en veel kinderen maar laten huilen en niet troosten... Het gaat natuurlijk niet overal zo, maar het gebeurd wel...
Nu is mijn kind misschien niet zo moeilijk maar eigenlijk probeer ikme maar nooit zo druk te maken....de leidsters bij ons doen hartstikke hun best. Maar ook tim komt wel eens thuis met een luiers die zeker al 4 uur niet is verschoont of ze zitten met mn dochtertje op schoot die opeens een speentje heeft die ik in ieder geval niet voor haar gekocht heb....maar aan de andere kant denk ik dan altijd maar het is beter daar als bij mijn schoonouders En wat betreft de inval leidsters daar heb ik bij ons nog nooit slechte ervaringen mee gehad maar ja dat zal natuurlijk per kdv verschillen....Overigens zeg ik altijd tegen de leidsters kijk maar wat jullie doen.....ze hebben genoeg ervaring om bepaalde dingen in te schatten. En daar komen ook weleens hele positieve dingen uit. Door het KDV Heeft mijn kind eindelijk een beetje ritme....want dat lukte mij thuis echt niet. En wat betreft het laten huilen....en misschien ben ik daar heel makkelijk in hoor...maar mijn kindje huilt thuis ook weleens en dan heb ik ook geen tijd voor d'r omdat ik nog een dreumes heb lopen dus als er niets aan de hand is huilt ze soms ook weleens 10 minuutjes voordeel van het KDV is dat ik het in ieder geval niet hoef te horen...ik zit er niet mee dat ze daar wat meer huilt...is ze de volgende dag lekker rustig.....maar ja ik kan me wel voorstellen dat als dit niet het geval is dat je je er aan gaat irriteren en een gesprek aangaan kan natuurlijk ook geen kwaad maar ik denk dat het nooit precies zo gaat als jij het zou willen. Dus of je kan beter voor een GO kiezen of een ander KDV of je er gewoon bij neerleggen (als een gesprek niet helpt).... Succes in ieder geval, Groetjes Lysanne
Hier ook een fijn kdv. Ze gaan in het ritme van mijn meisje mee. Ze is ook altijd heel vrolijk als ik ze kom halen. Ze laten haar slapen als ze moe is, moeten haar wel eens uit bed halen als ik haar kom halen. Gaan bij lekker weer naar buiten. Zijn denk ik ook eerlijk in hun verhalen die ze vertellen. Toen ze een keer pas ziek was geweest was ze de dagen erna nog wat humeurig en ook dat kreeg ik te horen. Zowel invallers als vaste krachten heb ik nog nooit problemen mee gehad. Vragen van mij uit worden netjes beantwoord. Heb ze ook nog nooit zien opruimen of met elkaar kletsen als de kinderen hun nodig hebben.
oei wat een heftige verhalen allemaal. Wat ik wel vindt, dat de kwaliteit van de invalleidsters afhankelijk is van de rest van de vaste krachten. Het kan in mijn ogen namelijk niet zo zijn dat er niet een vast persoon op die dag is. Bij ons moet er iemand van de vaste ploeg aanwezig zijn, anders worden vakanties en vrije dagen niet goed gekeurd. Natuurlijk kan het gebeuren dat de vaste ziek is op zo'n dag, maar dan komt er een vaste van een andere groep of er komt iemand van zn vrije dag terug. Dus als een invalkracht alleen draait vind ik dat al een fout van het kdv. Ook is hier goede controle op nieuwe invallers hoor, niet om ze te betuttelen, maar gewoon om zeker te weten dat ze alles van de kindjes afweten zoals de te kleine pamper bv. Ik vind dat de vaste krachten moeten investeren in de invalkrachten. En invallen is echt een loodzware functie hoor, je moet meedraaien als volledig iemand die de kindjes bijna niet kent. Dus het verdient ook wel respect vind ik. Ik denk ook dat de dingen die er mis gaan, je vaak het kdv moet aanrekenen en niet de invalkracht. Dat geldt natuurlijk niet voor alle gevallen. De stukjes die minder leuk zijn zijn idd misschien niet handig geplaatst, maar het gebeurd idd. Alleen is dit misschien niet echt een antwoord waar TS omvraagt of waar ze iets aan heeft.
@alle meiden die iets hadden vermeld over mijn stukje verhaal... Dit had ik ook neergezet in mijn verhaal: Het kan ook anders hoor!!! Niet alle kdv zijn zo, en t is niet zozeer t kdv, maar de leidsters!!! Er bestaan ook goede kdv's en leidsters, en die heb ik ook gezien en meegemaakt! Gelukkig zijn er meiden die begrijpen wat ik bedoel en erover meekunnen praten dat dit helaas wel gebeurd!!! huiverig hoeven jullie niet te worden van mijn verhaal en al helemaal niet denken dat elk KDV zo is en alle leidsters, want idd veel mensen hier op zp zijn ook leidsters en die zullen ongetwijfeld mega lief zijn en eerlijk, maar ook die weten idd vast wel dat er gwn sommigen onder de collega's zijn die veel bij elkaar liegen en idd doen alsof t kindje heel de dag zoet was, en hele dag geknuffeld is... geloof mij heb ook heeeele fijne collega's ervaren die net als een moeder waren voor die kinderen alsof het hun eigen kind was, maar helaas ook collega's , invallers, stagiares die hele dag kleppen, kindje laten huilen, wil je niet eten hop dan amar naar bed, of juist vergeten naar bed te doen en dan doodleuk ja heerlijk 2 uurtjes geslapen. Kind vergeten brood te geven na zijn slaapje, ja heerlijk 2 boterhammen op! en etc etc... Nogmaals, er zijn ook super kdv's en leidsters, maar vaak zitten er helaas sneaky rotte appels tussen en voor diegenen die een super kdv hebben, dat bestaat ook ja meiden! Sorry als mijn verhaal negatief overkwam en sommigen van jullie angstig heeft gemaakt, mar zo bedoelde ik t niet en ben blij dat sommigen hier t met me eens zijn.
Ohw wat erg dat er zulke dingen gebeuren zeg!! Je geeft de zorg uit handen, en dan verwacht je toch ook de juiste zorg! Dat het niet helemaal loopt zoals thuis, logisch, zijn meer kindjes die aandacht willen Gelukkig ben ik erg te spreken over ons kdv, en ik kan het kdv vanaf mn werk ook zien wat er gebeurd, ze zijn altijd bezig met de kindjes. Quinn heeft nog nooit een volle lueirs gehad, zijn eerlijk, ook als hij geen beste humeur heeft