Bang (Ruim 17 wkn zwanger 2ling)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MeisjeV, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Na lang overwegen zet ik het hier toch maar neer.
    Ik ben namelijk nog steeds best bang. Bang dat deze zwangerschap ook niet (helemaal) goed afloopt.

Ben nu bijna 18wkn zwanger van mn 2ling.
    Ben hier echt super blij mee, maar toch blijft het gevoel me bekruipen dat het toch fout kan gaan. Met 1, maar ook met beide.
    Is dit stom?

Het is niet dat ik dit altijd heb, maar vooral als ik alleen ben bekruipt het gevoel me.
    Misschien dat het toch te maken heeft met de miskraam die we begin van het jaar hebben gehad. Toen kregen we met 13 weken te horen dat ons kindje niet meer leefde.

Heb met ruim 14 wkn een echo gehad, en daarop deden ze het beide super. Thuis hebben we een Angel Sound, maar wil hem absoluut niet vaak gebruiken. Veels te bang dat ik geen hartje(s) hoor en in de stress raak. Zelfs als je op 2 verschillende plekken ver uit elkaar duidelijk een hartje hoort heb ik nog geen zekerheid dat het goed gaat met beide. Ook omdat mn buikje amper groeit (afgelope week iets volgens mij, maar ik zie het eigenlijk niet) maak ik me wel eens zorgen..

Weet iemand hoe groot de kans is dat het nog misgaat bij een tweeling? Specifiek na 14 wkn. Ik ben zwanger van een 2eiige.
    Herkent iemand dit gevoel?

Sorry van mn lange verhaal...
    Misschien kan iemand mn zorgen een beetje wegnemen...

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Tijdens mijn eerste zwangerschap durfde ik er pas echt in te geloven na de 20-weken echo. Toen heb ik pas voor het eerst wat gekocht voor mijn dochtertje. Ik nam het ook zeker niet voor vanzelfsprekend dat het goed zou gaan, maar heel erg bang was ik nou ook weer niet echt.

Dat je dit gevoel van kwetsbaarheid extra hebt nadat je een miskraam hebt meegemaakt is denk ik heel normaal, maar wel vervelend. Je wil gewoon dat het goed zal gaan met die 2 kostbare lieve kleintjes, maar je hebt geen garanties. Doe rustig aan en laat die piekergedachtes maar weer een beetje uit je hoofd waaien. Ontspannen is het beste wat je kan doen als zwangere vrouw.

3. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb hetzelfde ook nog steeds meid, na vorig jaar een missed abortion gehad te hebben. ik probeer positief te denken en ze zeggen dat dit een positieve invloed heeft ook op de beebs, dus probeer het maar. Maar ik begrijp je gevoel helemaal hoor!

4. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Je bent niet de enige hoor.
    Ik ben ook al mijn gehele zwangerschap angstig dat het nog mis gaat. Zelfs nu nog, maar vooral ook in het begin.
    Ik heb ook een eerdere miskraam gehad en ik weet dan ook wel zeker dat het daar door komt dat ik nu zoveel angst heb.
    De kans dat het nog mis gaat word natuurlijk steeds kleiner, probeer dat in gedachten te houden ook al weet ik dat dat niet veel uit maakt als je bang bent.

5. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik heb nooit een miskraam gehad, dus weet niet hoe en wat dat met je doet.
    Ik heb voor de 12 weken heel af en toe wel eens gehad dat ik het een beetje eng vond. Als ik er echt over nadenk, nog wel. Maar dat wil ik niet. Ik geniet er dus heel erg van, richt me op het kopen van spullen, op de echo's en op de vk afspraken.

Ik weet niet hoe ik je zorgen weg kan nemen, maar ook ik denk dat positief denken alleen maar kan helpen! Stress is niet goed. Denk eraan hoe het straks zal zijn, bedenk wat je belangrijk vind aan de opvoeding, ga spullen kopen, bedenk namen. Probeer afleiding te zoeken.
    Veel geluk!

6. xme2youx

xme2youx Lid

7 mei 2010
    32
    0
    0
    het is zowiezo goed van je om de angel sound niet zo vaak te gebruiken. En als je hem gebruikt mag dit zeker niet te lang. Ik heb hem zelf ook maar mijn vk is er niet blij mee.

de geluidsgolven (ofzo) kunnen de vruchtjes beschadigen.

Hoe vaak mag jij voor een afspraak naar de vk? die houden dat toch heel goed in de gaten bij een tweeling?

weet zeker dat het wel goed zal komen. Probeer vooral te genieten.

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik herken het ook wel hoor!
    heb 2 vroege mk's gehad en ben ook best op mijn hoede, maar ik probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten.

Ik lees af en toe berichten dat sommige meiden hun kindje nog op een later termijn verliezen, ik probeer daar maar niet teveel bij stil te staan, want dan word ik knettergek!
    maar zo'n week voor de volgende echo blijft toch elke keer weer heel spannend!

8. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hoi ,
    ik vind het ook niet zo gek hoor.
    Ik denk dat de meeste zwangere vrouwen wel een beetje angst hebben, en als je een miskraam of missed abortion hebt gehad is de angst nou eenmaal groter.
    Ikzelf ben na 7 mk ook pas na de 20 weken echo iets minder bang geworden.
    Maar zelfs tot op de dag van vandaag word ik ongerust als ik haar een tijdje niet voel bewegen.
    Ik realiseer me gewoon wat een wonder het is om een kindje te mogen krijgen.....
    Ik wens je in ieder geval een hele mooie zwangerschap toe en ik hoop dat je ontzettend gaat genieten en dat de angst naar de achtergrond zal verdwijnen.
    Heel veel liefs
    helia

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dit is helemaal niet bewezen. Ze weten niet of de geluidsgolven de babys kunnen beschadigen. Het zijn dezelfde geluidsgolven die van een doptone of een echo-apparaat af komen en er is na 30 jaar gebruik van echos nog niet aangetoond dat het schadelijk zou zijn.

10. jelte

jelte Actief lid

18 jun 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Ik was bij de zwangerschap van mijn twee eiige tweeling ook meer angstig dan bij mijn andere zwangerschappen. In principe verloopt de zwangerschap van een (twee eiige) tweeling tot een week of 32 exact hetzelfde als van een eenling. De risicico's op vroeggeboorte worden pas na de 32e week hoger. Ik zou me niet teveel zorgen maken, en die Angelsound niet te vaak gebruiken, wordt je alleen maar onzekerder van, want met name bij twee is het niet altijd even goed te horen!

11. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Heel erg bedankt voor de lieve woorden.

Nog steeds ongerust, maar zal wel iets minder worden na aankomende donderdag. Dan weer op controle bij gyn. Nog geen 2 wkn later bij de 20 wkn echo, en dan vlot erna weer gyn. Dus komende tijd mogen we ze iets meer zien.

Ja, word goed in de gaten gehouden. Elke keer bij gyn krijgen we een echo, dus dan kunnen we ook zien dat het ok gaat.
    Dus moet nog eventjes volhouden.

Nogmaals bedankt voor de lieve woorden...

Deel Deze Pagina