Soms wou je dat je geen huisdieren had...

Discussie in 'De lounge' gestart door Gentle, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn kat zit in de berging/keuken wanneer we weggaan of gaan slapen en daar staat ook haar kattenbak. Van de week kwam ik daar en OVERAL kak! Echt overal! Ze was, volgens mij, toen ze ging ff in haar eigen kak gaan staan en heeft dit toen proberen af te vegen... (er staat dus keukenrol hè!) :rolleyes:
    Pfff...

Of dan zit er een vlieg aan de raam en moeten de gordijnen eraan geloven... Die van de keuken heb ik er na een maand al terug kunnen afdoen (300euro in de vuilbak!), die van de woonkamer hangt er nog maar met een schoon gat erin!

Wij hebben ook een aquarium (hadden we al voor we onze kat van de verdrinkingsdood hadden gered...), daar moet ik geen verhaal bij vertellen zeker...

Ook hebben we rieten stoelen...om de één of andere reden ziet ze die liever dan haar krabpaal...

En als het sneeuwt kan ik m'n ramen elke dag wassen want ze vindt het héérlijk om op AL die sneeuwvlokjes te jagen en daarom moet ze dus tegen de raam hangen!

Wanneer we gaan eten, komt ze braaf op tafel liggen...als je dan 2 seconden niet oplet, pakt ze (letterlijk pakken, ze doet het met haar pootjes en héél subtiel) het eten uit je bord. Oh ja, en ze neemt niet het vlees ofzo, ze neemt je spinazie of aardappelen of je kiwi! Of je yoghurt of cornflakes! Echt waar! :confused:

Maar ze is zooooooo schattig!

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    paar weken terug met oud en nieuw, dan blijven de katten binnen en hebben we de kattenbak binnen. normaal doen ze hun behoefte buiten.
    1 kat moest zooooo nodig dat ie blijkbaar vergeten was dat ie naar de bak moest, piest ie op bed op het dekbed! we lagen allebei al heerlijk, toen ik ineens die grote natte vlek zag... tja dan zit er maar 1 ding op, uit dat heerlijke warme nestje het bed verschonen om 23.15 uur....

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ooh

je bedoeld van die huisdieren.die:

de deur open maken van de slaapkamer om vervolgens in het holst van de nacht op het nachtkastje te gaan zitten en heel herd te mauwen omdat het voer bijna op is.

de televisie aanvliegen omdat er een andere hond op tv is.

als je thuis komt heerlijk met zijn 3en in de box liggen te pitten en je dan aankijken van ja we weten dat het niet mag maar we zijn eigenwijs.

ze zijn lief hoor kan ze ook niet missen maar soms :)

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    grrr ja sommige momenten
    wij hadden altijd een stoffen bank nu hebben we vorige maand een leren bankstel opgehaald via marktplaats(ok het was gratis maar zag er goed uit)maar de eerste nachts heeft ie dus aan de banken lopen krabben :evil: nnu moet ie dus snachts in de schuur blijven

5. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Maar daar kan je kat toch niet echt wat aan doen?
    Hij/zij schrok zich te pletter van de stofzuiger en ja een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Dat neemt niet weg dat het pijnlijk en vervelend is. :)

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tja hier een schat van een hond maar soms :confused:

- net hond gewassen gaat hij buiten in het zwarte zand liggen rollen
    - iedereen die zegt dat je hond oud wordt en waarschijnlijk doof omdat hij slechter luisterd totdat hij een chips/koek of snoep papiertje hoort ritselen en meteen bij je staat.
    - weer eens iets bij K geschooierd heeft en het dus even later het er in de vorm van kots uitkomt
    - In het hele huis laminaat ligt mij hij besluit precies op het kleed te kotsen.
    - je 's avonds eindelijk zit en de hond juist dan besluit dat hij naar buiten moet.

Groetje sAnita

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Onze jongste kat (een Heilige Birmaan) heeft een poos een tic gehad voor fopspenen. Ik kon nergens een speen van onze zoon laten liggen want die vond ik totaal verkauwd terug. We hebben weken gehad dat we 3 spenen per week moesten kopen. Om gek van te worden. na een poosje is ze er gelukkig weer mee opgehouden en nu hier weer regelmatig spenen rondslingeren taalt ze er niet meer naar. Gek beest!

Oh ja, en kotsen moet idd altijd op het kleed, of in de krabpaal of op de mat. Om gek van te worden!

Mijn ouders hebben een kat die alleen naar het aanrecht komt gerend als je een zakje met vlees openmaakt, zoals gehakt. Met iets anders doet hij het niet. Hoe hij weet wanneer het wel vlees is en wanneer niet..... :rolleyes:

8. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    onze labrador van bijna 28 kilo springt met 4 poten tegelijk in de lucht... ook in de armen van de visite (als ik haar net niet te pakken kan krijgen)... inmiddels weet de visite al dat ze met hun rug naar haar toe moeten gaan staan als ze net ontsnapt aan mijn graaipogingen!
    een andere hond op tv is alleen maar intressant door met der koppie scheef ernaar te kijken maar zodra ze een paard of schaap ziet (leuk die tele2 reclame) dan is het grommen.....
    we hoeven alleen maar het keukenkastje op te doen waar haar koekjes in liggen en ze gaat netjes zitten met haar voorpootjes omhoog.... ze kan dan echt beledigd zijn als je de pot pindakaas laat zien!

als ze een andere hond op straat ziet (ookal is dat 150 meter verderop) gaat ze hele rare rondjes springen,
    we hebben zelf een kater die mee loopt als je de hond gaat uitlaten en als ze die ziet rent ze heel hard met hem mee vergetend dat ze aan de lijn zit (als het nat weer is moet ik me echt schrap zetten anders ga ik met ze mee)

onze kat vind de rieten stoelen ook intressanter dan de krabpaal..... we hebben een grote rieten stoel in de woonkamer staan en daar slaapt hij altijd in... als jij er toevallig een keertje inzit dan krijg je een commentaar van hele lange miauw-en...
    hij slaapt bij ons in bed, (ik kreeg m met 11 weken en hij is nu 6 en weet niet beter)... maar hij slaapt ALTIJD in de weg... hij ploft neer en jij moet je maar aan hem aanpassen...

maar verder zijn het wel schatjes hoor (behalve als ik net op mn knieën de hele woonkamer heb gestofzuigd en zij met zn 2en gaan liggen op het kleed en het meteen weer blond is ipv donkerbruin)!

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hebben een demente en stoute (!) kater, ex-zwerfer, die rustig álles pakt wat ie pakken kan aan eetbaars...

... een bordje falafel... (vegetarisch nota bene!)

... een schaaltje knoflookolijven...

... een versgehaald halfje wit van de bakker, hup, door het kattenluik...

Hij is gezond, krijgt goed te eten - maar is een regelrechte hufter soms :rolleyes:

Verder gilt ie de tent bij elkaar 's nachts, nét het maandelijks noodalarm van de gemeente...

't Zal wennen zijn als die duvel, die overigens "Ramp" heet, er niet meer is...

10. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hier word ik ook wel eens pissig om het gedrag van de katten..
    Ze zijn de laatste tijd alleeeeen maar aan het vechten. En dan niet zo zachtjes maar echt hard! Plukken haar vliegen je om je oren..IK heb er 2 en 1 kat is echt een goedzak..Die ander is echt een stuk chagarijn :evil: Ze wil niet geaaid worden, het liefst wilt ze dat je geen aandacht aan haar schenkt. Mijn man hoeft het dus ook echt niet te proberen want dan zit ze keihard te blazen en als die niet uitkijkt haalt ze uit. :( Maar ondertussen slopen ze allebei het huis wel behoorlijk..NIeuwe leren banken, helemaal onder de halen omdat ze eraan krabben..De stoelen idem dito. Ook als je 's ochtends de woonkamer binnen komt dan is het af en toe een ravage..Stoelen om, dingen van de vensterbank af gegooid, bak water die ze omgooien, bloemen zijn ook echt niet veilig (ben blij dat ik ze bijna nooit krijg) en ga zo maar door..Maar ze zijn wel heel lief hoor :)

11. sammie1985

18 feb 2009
    52
    0
    0
    ass drogist bij etos
    maarssenbroek
    ook ik heb hier 4 ongeloofelijke leuke katten...

we zijn echt dol op ze maar af en toe
    vooral de jongste is ook de er het laatst is bij gekomen is een apart geval.
    hij doet alles wat niet mag...moet er ook soms wel om lachen hoor.want hij kan oo zolief kijken.

gister bv..
    ik was chester kwijt dus ging hem zoeken.
    zat ie in de wc pot whahahahaha
    dus ik zeg wat ben je aan het doen.
    nou en hij liet het gewoon even zien wat ie aan het doen was.
    hij stak ze pootje in het water en ff roeren en daarna schudde hij ze pootje en proefde of het lekker whahahaha.
    en dan dat koppie erbij.
    kon er niet boos om worden maar hij moest wel de pot uit.

whahhahaha.

maar inderdaad soms kan ik ze wel grrrrr
    maar al die leuke momenten die je terug krijgt maakt het wel weer goed

gr samantha

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je zou zeggen van niet, maar hij heeft gewoon van die buien dat hij gewoon iets zoekt om van te gaan rennen en springen. Hij vindt de stofzuiger reuze interessant, loopt er zelf steeds omheen.

Als ik deze verhalen hoor, dan valt Toeter nog best mee. Hij heeft heeele rare buien (lees: rennen, je aanvallen, weer hard wegrennen, om de tafelpoot hangen, vervolgens in de deuropening gaan zitten en iedere keer dat je langs komt krijg je even zachtjes een tikje tegen je been), maar verder is hij nog best lief. Weinig gordijnen hier en nu in de winter gelukkig weinig vliegen. Hij eet wel spinnen/vliegen/beestjes op. Maakt ze echt dood, heel zachtjes, en eet ze dan op...

Nu is hij trouwens heel zielig. Carnaval hier, en de hele dag staat er keiharde muziek aan voor ons huis bij een kroegje... Hij zit al de hele dag onder de bank...

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben een super lieve poes die helemaal weg is van balpennen en dopjes van pakken/flessen
    Kapot maken doet ze gelukkig niks en we hebben een dure stoffen bank en ook daar krabt ze niet aan. Gelukkig maar :)
    s'nachts zit ze in de keuken opgesloten en komt dat wel op het aanrecht maar dan ligt er toch niks van etenswaren etc.

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

onze kat heeft een touwtjesfetish :) als mijn man een nieuwe capuchontrui heeft dan is het echt bittere noodzaak dat hij het touwtje uit de capuchon trekt en de kat ermee laat spelen, ander gaat zijn trui eraan, idem met veterschoenen, die laten we dus ook nooit in de kamer slingeren ;)

verder kan ik werkelijk niks bedenken waar ik me aan irriteer, nog steeds niet, hihi....maar volgens mijn man geniet ik van de ontdeugendheid van de kat ipv dat ik hem straf, dat zou ook best kunnen :)

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze poes, een heilige birmaan van 1,5 jaar oud, is echt ontzettend lui. Bijna de hele dag ligt ze op de bank te slapen. Alleen s'ochtends heeft ze haar race uurtje, dan rent ze keihard van de woonkamer naar de keuken en weer terug. Dan loopt ze continue voor me voeten en ze probeert tussen me voeten door te lopen. Ben hierdoor al vaak gestruikeld.
    Wordt nu ook erg boos als ze dat doet, want ben doodsbang te struikelen met Valerie in mijn handen.

Verder hebben we een bank van 1 jaar oud, met overal haakjes. Als mevrouw op de bank loopt, zet ze haar nagels uit. Dus als er ooit een nieuwe bank komt, wordt dat voor haar verboden terrein!

En ze komt altijd schooien als ik vlees aan het snijden ben.

16. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    hier een hond die al 2 dagen enorm aanhankelijk is, om gek van te worden.
    Hele dagen loopt ze achter me aan, luisterd slecht, maar wil ondertussen in je wegkruipen voor liefde.
    Op die momenten, mogen ze van mij wel "even een deur verder gaan"

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Oh hou op, soms kan ik ze wel zo op marktplaats zetten, maar ja... meestal niet hoor.

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hahaha precies.

Ik heb een kat die naast zijn bak plast. Dat betekent dus: veel schoonmaken en een vieze kattenpislucht die uiteindelijk toch niet te vermijden is. We hebben al veel redenen bedacht waar het aan zou kunnen liggen en veel manieren bedacht om het te voorkomen.

Tot nu toe:
    - deksel van de bak gehaald
    - een ander soort grind erin gedaan
    - schoonmaken met een middel van de natuurwinkel, dus weinig geur
    - de bak verplaatst van de keuken naar de wc boven die niet in gebruik is (dus meer rust)
    - veel thuis zijn zodat hij niet alleen is
    - meneer krijgt alle aandacht van de wereld; veel geknuffel en gespeel
    - zijn eten en drinken verplaatst
    - zijn neus in de pis gedrukt (dit vond ik zo verschrikkelijk, nog steeds dikke spijt van)
    - een standje gegeven ( tja katten luisteren toch niet!)
    - Genoeg verstopplekken voor hem
    - Een groter huis dus meer bewegingsruimte
    - Hij mag op het terras
    - Een medische oorzaak is door de DA uitgesloten

Hij is niet jaloers op de baby. Hij is om de reden dat ie er naast pist juist teruggebracht naar het asiel. Daarvoor heeft hij ook een ander baasje gehad.
    Iemand die nog een tip heeft? Wij zijn ten einde raad.....

19. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Als de kleine net even ligt te slapen en de 2 katten het nodig vinden om het hele huis door te stieren, daarbij enorme herrie makend. Of heeeeel soms 1 van de katten het een leuk idee vind om 's avonds laat tegen de deur van de babykamer aan te gaan krabben :S
    DAN wens ik dat wel eens, ja :D

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ melloncollie: Je kan nog proberen om een paar druppeltjes chloor op de bodem van de bak te doen nadat je m schoongemaakt hebt en voordat het grit erin gaat. Of met chloor schoonmaken. Katten vinden die geur vaak erg lekker.

Deel Deze Pagina