Soms wou je dat je geen huisdieren had...

Discussie in 'De lounge' gestart door Gentle, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dan valt het hier nog mee zeg!

Soms denk ik het wel eens hoor...maar dat is meer als het regent en de hond naar buiten moet...of als ik loop te sjouwen met zakken voer
    Of als vriendlief net de kattenbak heeft verschoont en kat nr 3 (altijd hij!) gelijk gaat zitten kakken! Wat een stank!
    Of als ze niet van je af willen gaan als even wat drinken wil pakken!

@melloncollie...plast ie altijd op dezelfde plaats pf plaatsen? anders zou je kunnen proberen om juist daar je kattenbak te zetten...dat heeft bij mn zus goed geholpen...ze had twee katten die het altijd op die plek deden en sinds de bak daar staat niet in de bak!

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Onze kat heeft opeens een hele enge kale plek links van zijn hoofd, met een soort blauw eronder. Eerst was het een klein plekje, dus ik dacht dat ie wel weer gevochten zou hebben, maar het wordt steeds erger. Hij lijkt er geen pijn aan te hebben ofzo, maar toch, morgen naar de dierenarts. Maf hoe snel je je zo druk maakt, terwijl je hem inderdaad vlak daarvoor nog op marktplaats zou zetten (bij wijze van spreken dan)

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Meestal is ze heel lief, behalve als...

Ze 's morgens om 7:00 (vlak voor je naar je werk gaat) besluit om door een kattendrol te rollen die door de kat van de buren achter is gelaten in de portiek.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zou dat iets van katten zijn? Toeter is er dol op! En dan vooral met z'n pootje over de gladde vloer schuiven, keihard! Als er een pen of iets anders kleins wat schuift op de rand van de tafel ligt, dan moet hij dat altijd met z'n pootje even van de tafel duwen. Daarna is het ook niet meer interessant, maar hij kan het niet laten.

Favoriet is nu trouwens mijn labello. Die ligt altijd op de grond...

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hi,

Wij hebben de bak weleens met Dettol schoongemaakt, maar toen werd het erger. Ik zou chloor kunnen proberen, maar volgens mij is dat ook weer niet echt gezond.

Yep, altijd op de dezelfde plek. Als we de bak verplaatsen, doet hij het precies daarnaast. Alleen sinds de bak boven staat, doet hij het dus op de oude plek in de keuken. Dus elke ochtend ligt daar weer een verse plas. Ik heb een keer er iets neergezet, maar dan nog doet ie het. Ook als ik zijn eigen eten er neer zet, helpt niets. Volgens mijn vriend eet ie dan niet meer. Tja dat lijkt me ook niet echt de bedoeling. :)

Hij logeert weleens bij een kennis en dan doet ie het dus niet. Maar daar is hij hooguit een week. Ik kan me nog herinneren dat toen wij hem net hadden, hij het ook niet direct deed. Pas na 2 weken ofzo.
    In het asiel deed hij het niet, maar daar moest hij natuurlijk ook zijn bak delen. Het is wel de reden waarom ik denk aan een kat erbij nemen, maar mijn vriend wil eerst dat de cavia's dood zijn voordat er weer een dier bijkomt :(

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Chloor, of bleekwater, zorgt juist voor een kattenpis luchtje geloof ik, waardoor de kat eerder genegen is daar te gaan pissen... :D

Succes ermee! Lijkt me heel vervelend... Wij hebben ook zo'n randdebiel die dan half poepend zijn bak uitrent... De gevolgen kan je raden :(

7. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    tjajaja heel herkenbaar hoevaak ik al de computer heb opgestart om op marktplaats te komen (bij wijze van spreken)

*Wanneer de kater uit luiheid zijn voorpootjes tegen de leren bank aanzet en zich aan zijn nageltjes omhoogtrekt zodat hij niet hoeft te springen. Zodat mijn hele bank naar de haaien is.
    *Of als poeslief denkt dat ze vliegen kan vangen door de glasgordijnen heen zodat er haakjes inkomen.
    *Of poelief die op de tafel iets ziet liggen en dan het naar de rand toe werkt en dan zielig gaat mauwen zodat de hond komt kijken dan gooit ze het op de grrond ....hond doet zijn kop omlaag om te snuffelen aan het voorwerp en poes spring boven op hem, waardoor er meteen een wilde achtervolging word ingezet waarbij niets onderweg wordt ontweken :rolleyes:
    *Of als je even een plastic zak vergeet van de grond af te halen ....dan staat er meteen een mooi plasje 4711 erin, met dank aan de kater.

en zo kan ik nog wel even doorgaan met die gekke fratsten van hun...

8. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Of als je een kat hebt die je glazen theepot omgooit. Gaat ze je zitten aankijken en tikt ondertussen met haar pootjes dat ding op de grond. Nieuwe gekocht en die wordt op dezelfde manier op de grond getikt. Weer een nieuwe gekocht, weer kapot.
    Ze kijken je dan echt aan van: ik weet dat het niet mag, maar ik doe het lekker toch. Probeer me maar eens tegen te houden.
    Of dat je al zegt van.. nee niet op het keukenblad en dat ze het dan toch gewoon doen en dat je ze er met geen mogelijkheid meer afkrijgt.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ochja, hij poept er weleens per ongeluk naast. Dan neemt ie een snuifje en kijkt mij aan van: hier ging iets niet goed he?

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier een hond die vanmorgen het beleg dat bedoeld was om vanmiddag tussen mijn boterhammen te liggen van tafel heeft opgegeten. Was max. 30 seconden weg om brokken voor haar te nemen... Was net te laat... Paar happen uit mijn beleg en de rest lag op de grond... Heb dus maar een soepje bij mijn boterhammen gegeten... :rolleyes:

Ze springt altijd op tafel om te kijken of daar eten ligt (en wordt daar steevast op gewezen dat dat niet mag), maar dit had ze toch nog nooit gedaan!

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    haha toen ik 20 weken zwanger was heb ik precies t zelfde meegemaakt. en wat doet dat zeer he. echt ik kon niet lachen omdat mijn korsten dan open sprongen en ik moest ook nog eens een tetanus prik halen omdat kattennagels zo vies zijn van de kattenbak. :evil: sterkte ermee. bij mij waren de korsten met 4 dagen eraf gevallen en heb er geen litteken aan over gehouden gelukkig

susanne

Deel Deze Pagina