Ik vroeg me af wat voor werk jullie doen, hoeveel uur per week jullie werken en wat jullie van plan zijn na je zwangerschap? Ik werk als IT-support medewerkster bij een internationaal logistiek bedrijf, 40 uur in de week. Het liefst zou ik (denk ik, want ik ben nog niet zwanger) na de zwangerschap stoppen met werken. MAAR... Omdat ik in de IT werk heb ik dan een kans dat ik nooit meer aan de bak kom, vanwege de snelle veranderingen op dit vakgebied. Dat vind ik heel erg jammer. Daarnaast ben ik eigenlijk ook niet zo'n thuiszitter. Ik zal dus waarschijnlijk proberen om ipv 5 dagen, 2 of 3 dagen in de week te gaan werken.
Wat een leuk onderwerp! Ik werk voor mezelf als ambulante kapster en werk 4 dagen en 3 avonden. Het is de bedoeling straks om dit werk te blijven doen.. maar hoeveel uur... Dat moet ik nog bekijken..i.v.m opvang.. Het wordt in ieder geval een stuk minder..
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=41999&sid=b71a8a2237795e301eedbe0ac6ba01e5 Vul hier maar verder aan. Elmo
Ik werk als leerkracht op een basisschool, na mijn verlof ga ik 21,5 uur werken. Woensdag een halve dag en donderdag en vrijdag hele dagen.
ik werk 40 uur als secretaresse, na mijn verlof ga ik 24 uur werken, de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen (2 hele, 2 halve) groetjes
Ik weet het nog niet, moet eerst overleggen. Het gevaar is dat als ik uren inlever er geen vervanger mag komen en dat vind ik rot voor mijn collega's. Het liefst ga ik 3 dagen werken, maar ik denk dat het er 4 gaan worden. Mijn man gaat ook 4 dagen werken.
ik werk op een activiteiten centrum voor meervoudig gehandicapten heb 2 vaste dagen en 3 dagen zelf in te vullen op een steunpunt die ik alleen draai en dit is op een door de weekse dag van 16.30 tot 21.00 en in het weekend van 14.00 tot 20.00. Op dit moment werk ik 35 uur en dit blijf ik ook doen na de bevalling. Omdat als ik door de weeks werk me mannetje dan op thuis is voor de kleine. Heb er toen bewust voor deze combi gekozen
Ik studeer nog voor maatschappelijk werkster en hoop volgend jaar september af te studeren. Ligt er natuurlijk allemaal even aan wanneer ik (hopelijk) zwanger word. Hoop op niet teveel studievertraging Ik ga 1 dag in de week naar school en loop 2 soms 3 dagen in de week stage.
hoi, ik werk nu 20 uur en na de bevalling ga ik 12 uur werken. Mijn vriend blijft gewoon 5 dagen werken. Daar komt ook bij dat hij het heel erg naar zijn zin heeft op het werk, en ik niet zo. Liefst zou ik daar helemaal stoppen. Misschien dat er nog wat leuks op mijn pad komt...
Ik werk nu 40 in vastgoed branche en blijf dat doen. Me vriend gaat minder werken omdat hij een eigen zaak heeft en ik graag carriere wil maken. Als ik zou willen zou ik 32 uur of 24 uur kunnen gaan werken, maar ik vind het leuk wat ik doe en merk dat bij 24 of 32 uur minder mogelijkheden zijn voor de toekomst.
ik wek 40 uur ( eigenlijk meer) in de IT en blijf dat doen. zoals het nu lijkt het eerste jaar 1 dag thuiswerken. Mijn vriend gaat een dag minder werken, hij werkt biu de gemeente en heeft wat minder behoete om carriere te maken dan ik.
Ik werk 32 uur als bedrijfspsycholoog en als ik nog een kindje mag krijgen, ga ik òf 24 uur òf 28 uur werken. Mijn vriend gaat misschien 4x9 werken of hij neemt 1x in de 14 dagen een dag vrij om ook voor ons kleintje te kunnen zorgen.
Ik ga van 40 naar 32 uur. Mn vriend werkt nu in ploegen 38 uur. Het is de bedoeling dat hij naar 24 uur gaat maar dat valt nog niet mee.
Ik werk 38 uur in de week als jeugd en jongerenwerkster op een jongerencentrum net buiten Stockholm. Aangezien ik al een tijdje in Zweden woon met mijn Zweedse vriend en werk heb ik recht op zwangerschapsverlof. Ik werk nu op een projectbasis dus waarschijnlijk raak ik deze baan kwijt maar ik kan straks ongeveer voor een jaar met zwangerschapsverlof gaan. Ja een jaar... Mijn vriend werkt als muzikant en werkt redelijk veel thuis maar zoals het er nu naar uit ziet wil ik na mijn zwangerschapverlof weer fulltime aan de slag in het jeugd en jongerenwerk en ik hoop dat ik terug kan komen waar ik nu werk. De kinderdagopvang is in Zweden is ook nagenoeg gratis en het is vrij normaal hier dat kindjes iedere dag daarna toe gaan. Maar ik heb verder nog niet helemaal bedacht hoe we gaan regelen en hoeveel dagen kinderdagopvang we nemen.
Ik werk in de winkel als Ass. filiaalmanager. werk nu 31 uur en ga straks naar 24 uur. Mijn man werkt tussen de 32 en 37 uur en wil graag 1 vaste dag vrij krijgen als de kleine er is.