Is dit menstruatie of innestelingsbloeding? Afgebroken cyclus na overstimulatie.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Blabla01, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vorige week donderdag kwamen we erachter dat er teveel follikels groeiden na spuiten van Puregon. Er zat er 1 van 19,17,16,15 en 2 van 13 mm. Cyclus afgebroken, geen Pregnyl gekregen en verbod op onbeschermde gemeenschap. We hadden de avond daarvoor wel gemeenschap gehad dus risico van zwanger raken was er al. Dat was dan afwachten zei de gynaecoloog...

Ik moet nu mijn menstruatie afwachten, er vanuitgaande dat ondanks dat ik geen Pregnyl heb gehad er wel 1 of meerdere follikels springen.

ik ga er dan vanuit dat mijn menstruatie gewoon na een dag of 14 volgt (weet natuurlijk niet precies wanneer ze dan zouden springen, maar ze zaten er donderdag 6-3 nog, dus dan kan ik op zijn vroegst op 20-3 mijn menstruatie verwachten toch?)

Nou ging ik vanmorgen naar het toilet en kwam tot de ontdekking dat ik bloed verlies. Niet helder rood, meer bruin, oud bloed... dit heb ik nog nooit eerder gehad buiten een menstruatie om, maar qua tijd lijkt het me voor een menstruatie veel te vroeg?
    Tweede waar ik aan denk is natuurlijk een innestelingsbloeding, maar daar durf ik bijna niet op te hopen....
    Ik ben er accuut zenuwachtig van! Haha.

Wie heeft hier wellicht ervaring mee en wil die ervaring delen? :)

2. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Bla bla wie weet zou het innestelingsbloed kunnen zijn. Dit heb ik nooit gehad maar bij mijn 2de zwangerschap heb ik wel rond mijn NOd ook wat oud bloed gespot. Als je normaal geen bruin bloedverlies hebt en je heb een lf van rond de 14 dagen dan acht ik het een kans dat een innestellingsbloeding geweest kan zijn. Afwachten maar succes!

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ook nog steeds niet zwanger dus:( pff.. Heb je iui nog besproken?

Het lijkt me idd ook vroeg voor een menstruatie, maar een lijf kan gekke dingen doen onder invloed van juist wel of geen hormonen;) hopelijk is het gewoon een innestelingsbloeding:D ik ga weer duimen!

Heb je deze ronde trouwens meer gespoten, omdat je ineens te veel eitjes hebt?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Omdat je zoveel follikels had en gestopt bent met spuiten, kan je menstruatie VEEL eerder komen dan 14 dagen erna. Gewoon een menstruatiebloeding meid.

5. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat is dan de verklaring dat het zoveel eerder komt en echt maar heel weinig is? En meest oud bloed met een beetje helder rood erdoor?
    Ik ga morgen de gynaecoloog maar weer bellen, we zullen zien.

Flora, nee nog steeds niet raak nee :(
    Bij jou schiet het ook niet op he?
    Ik heb gewoon zelfde dosering gespoten, maar ben afgevallen en daarom was die nu in verhouding te hoog denken ze. Ga volgende cyclus dan ook minder spuiten.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Omdat je lijf eerst stijf stond van de hormonen (vandaar overstimulatie) en als dat ineens ophoudt, denkt je lijf; oke, klaar met groeien, geen bevruchting, afvoeren die handel! Die plotselinge overgang van veel hormonen in je lijf naar niks zorgt daarvoor.

Je bms was waarschijnlijk niet zo dik en dan heb je ook weinig bloed en slijmvlies te verliezen.

7. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn bms was juist heel dik, 12 mm!! Dat is ook het gekke...

maar vanmorgen echo gehad en idd bms is nu weer dun. Dus wel een menstruatie. Helaas zitten er ook 4 cystes en daarom nu weer rust houden. Krijg provera om menstruatie op te wekken en hopelijk zijn dan de cystes ook weg en kunnen we over een week of 2-3 weer van start.

Wat een tegenslag elke keer zo, en wat een geduld moet je leren bewaren...

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hmz, apart. Maar nu ik erover nadenk; heb ik ook eens gehad; toen was het bms geslonken en opgenomen door mijn lijf; geen menstruatie gehad en het was eerst wel dik.

Raar he, dat het lijf zo verschillende reageert?

Balen meid.. Veel succes met wachten en met de volgende ronde!

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Balen dat je weer moet wachten:( alsof je dat nog niet lang genoeg gedaan hebt;)

Deel Deze Pagina