Soms zo down ineens...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sally1980, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello,

Herkennen jullie het gevoel dat je je ineens zo down kan voelen?
    In het begin voelde ik me alleen maar hieperdepieper, maar nu overvalt me ineens af en toe somberheid en onzekerheid.

Ik vlieg donderdag naar mijn familie voor een kort bezoek. Mijn vriend kan niet mee, maar mijn ouders en broertje zijn er ook. Toch heb ik geen zin. Zie er tegenop. Terwijl ik als ik thuiskom nog 3 weken vakantie heb met mijn vriend.

Misschien is het ook de stress op mijn werk of dat de symptomen afnemen, terwijl dat heel normaal is met 3 maanden.

Verstandelijk weet ik het allemaal, maar gevoelsmatig kan ik het niet relativeren. Herkennen jullie dat? Ik wil niet straks de vakantie met mijn vriend samen verpesten door mijn stomme onzekerheid...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik herken het zeker. Maar ik heb dan ook ervaring met depressies.
    Het is handig het bij je volgende bezoek bij de vk aan te geven om het zo een beetje in de gaten te houden.
    Voor de rest, ontspan, verwen jezelf. En praat erover ;)

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Praat erover inderdaad. Ik heb het ook met vlagen. Toevallig vorig weekend nog echt 2 dagen down en weer depressieve gevoelens. Schaamde me er eerst voor, maar heb het bespreekbaar gemaakt bij de verloskundige. Zij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat het toch echt met de hormoontjes te maken heeft. Zolang het zich tot een paar dagen beperkt en dan weer weggaat kan het helemaal geen kwaad. Maar bespreek het wel en krop het niet op. Deed ik ook en zo leek het alleen maar erger te worden.

4. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Heb zelf ook ervaring met depressies, vandaar dat het me wat zorgen baart. Ik zal proberen het te blijven ventileren, maar vind dat wel moeilijk, omdat ik het idee heb dat ik blij 'moet' zijn.

5. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Steenbokje, doet me goed te weten dat ik niet de enige ben!
    Al gun ik het niemand natuurlijk!

6. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Ik herken het ook, blijf er wel over praten met mensen dat scheelt een hoop! Hormonen kunnen een vervelende invloed op je hebben.. Als het erger wordt wel even naar de huisarts dan kan je wat ondersteuning krijgen of extra kraamzorg na de bevalling om in de gaten te houden dat het niet erger wordt..

Deel Deze Pagina