Pff zo veel mamakriebels al!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GwoonAn, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Goeiemorgen dames!

Ik word zo nu en dan zo gek vanmezelf!
    Het zit namelijk zo, me vriend en ik willen graag een kindje krijgen!
    We hebben er vaak serieus overgesproken en dat was vorig jaar toen ik mijn baan nog had.
    Als mijn contract verlengt zo worden in dec zouden we gelijk stoppen met de pil!
    Helaas is me contract dus niet verlengt en is mijn vriend is 160 grade omgedraait, om in 2012 zwanger proberen te worden.:(

Ik snap heel goed dat het verstandig is om te wachten tot ik weer een fulltime job hebt.
    Maar die gevoelens van zoooo graag zwanger willen worden en samen een kindje krijgen kan ik niet loslaten en het lijkt wel erger te worden met de dag!
    Ik probeer het ook met hem er over te praten maar als ik het woordje zwanger of kindje in de mond neemt doet ie weer kortaf of hij zucht van heb je haar weer.:(
    Ik wil er over praten als ieder ander stel omdat het nu nog niet gaat wil ik graag gewoon samen fantaseren hoe het zou zijn! (Dat is toch niet zo raar???)

Had het laats gezegt dat ik het niet leuk vind hoe hij afentoe reageert en hij snapt het maar hij zei ik voel niet wat jij voelt schat!
    ook weer een punt.
    Ik praat daarom graag lekker met me moeder en vriendinnen over en het werkt wel!

Maar die gevoelens komen keer op keer terug zelf als ik er niet aan denk ik voel gewoon de kriebels in me buik alsof ik verliefd ben.;)

Pff zo dat is er uit haha.
    Sorry voor het lange verhaal.
    Maar zijn er meiden/vrouwen die zich ook zo voelen???
    Is het normaal of ben ik zo gek?:)

Liefs!

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik weet niet hoe verder jullie situatie is maar dit blijft toch lastig.
    Zelf werk ik al bijna 10 jaar met tijdelijke contracten en ook bij mijn huidige werk krijg je niet zomaar een vast contract. Wij zijn sinds maart '11 bezig en eind dec is het bedrijf waar m'n vriend werkt failliet gegaan, hij had een vast contract. Dit soort dingen is toch niet in te calculeren. Moeten wij nu stoppen proberen zwanger te worden en afwachten?

Bij mij begint toch wel m'n leeftijd mee te spelen... Ik heb er wel vertrouwen in dat m'n vriend snel weer werk heeft en ook zal ik na m'n huidige contract wel verlenging krijgen of elders ander werk vinden. Kijk liever ik zou het prettiger vinden als we beiden een vast contract hebben, maar die krijg je op t moment toch ook niet zomaar. Dus ondanks de huidige situatie denk ik dat we toch een solide basis is. Als wij moeten wachten tot we beide weer iets vast hebben komt er dus nooit een kind.

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Mijn vriend en ik hebben nu zo'n 2 jaar een eigen zaak en het liefst wilden we wachten tot de zaak echt goed loopt en we wat reserve hebben opgebouwd, zodat we (eventueel) personeel aan kunnen nemen. Ik was er daarom niet zo heel erg mee bezig. Maar opeen zei mijn vriend met oud en nieuw tegen mij "er is altijd wel een reden om het uit te stellen dus laten we er nu gewoon voor gaan" Ik denk dat hij wel gelijk heeft. Stel dat we nog 2 jaar wachten, wie weet wat er dan weer gebeurd of waar we ons dan weer zorgen over maken. Ik denk dat het vast allemaal goedkomt. Ik ben meteen met de pil gestopt en nu kan het me niet snel genoeg gaan!

Jammer dat jouw vriend er zo over denkt. Op zich snap ik het wel, hij wil eerst zekerheid voordat er een kindje komt, maar wie weet hoelang het duurt voordat je zwanger bent. Misschien heb je tegen die tijd allang weer een (vast) contract ergens.

4. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik heb op dit moment geen baan, dat bedoel ik eigelijk heb nog 2 maanden WW en dan niets meer!
    solliciteer overal op hoor en heb al wat positieve reacties terug maar het is afwachten.
    maar omdat ik op dit moment geen baan heb stoppen we niet met de pil.
    Je zal nooit zekerheid hebben en dat weten we maar als je toch nu een half jaar contract hebt is het wel wat zekerder snap je.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja oke, m'n vriend heeft inmiddels wat meer ww-maanden op gebouwd en ik ook. Dus dat scheelt toch wel.
    En een half jaar contact geeft inderdaad meer zekerheid dan noppes, hopelijk vind je heel gauw een baan!

6. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik hoop het ook :D

Krijg binnen kort bericht voor de mogelijkheden had gesolliciteerd in de thuiszorg maar dan zou ik een cursus moeten volgen via hun.
    (Ben zelf helpende en met een cursus word ik dan verzorgende )
    Dus ik duim heel erg ! Maar ze klonk positief dus afwachten.;)

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    hier hetzelfde verhaal alleen zijn wij wel bezig gegaan voor een kleine en raakte ik ondertussen mijn baan kwijt en was ik zwanger..

ik snap je gevoel volkomen een hele dikke knuff..

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    als je ww afloopt heb je nog recht op uitkering toch en er is altijd wat.ik zou zeggen ga ervoor kijk of je ook kunt rondkomen op 1 inkomen en als dat zo is bekijk de extra kosten van een kind en dan gewoon doen.mijn man werkt fulltime verdient niet super veel maar genoeg om van rond te komen dan maar minder vaak uit eten of op vakantie zodat ik als ik zwanger raak kan stoppen met werken en dan voor ons kindje kan zorgen de komende jaren.
    succes ermee

9. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Je gevoelens die je hebt omarmt zijn moeilijk om dan ineens uit je leven te bannen. Mijn vriend en ik willen ook heel graag een kind en ik zou er niet aan moeten denken die gevoelens ineens te moeten afstoten.

Wat de andere meiden al aangaven, is het niet mogelijk om van één inkomen te leven? Mijn vriend gaat stoppen met werken zodra ik met zwangersschapverlof mag. Ik blijf dan fulltime werken en hij wordt fulltime huisvader. Ik verdien geen vetpot, maar genoeg om rond te komen voor ons huisje, dagelijkse benodigheden en ons kindje. Is er voor jullie niet zo'n optie mogelijk.

Je kan ook aan je vriend aangeven dat je het heel belangrijk vind om er samen over te praten.

Succes!!

10. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Nee mijn vriend is 100% afgekeurd dus van een inkomsten kunnen we helaas niet leven.
    Had het al gecheckt of dat kon maar dat redden we net niet.
    Daarom is het zo belangrijk om zo snel mogelijk weer een baan te vinden.

Hoe zit het dan na de WW een andere uitkering?
    Volgens mij kan dat niet toch als je partner al een uitkering krijg weliswaar een WIA uitkering maar volgens mij gelden daar de zelfde regels voor en heb ik geen recht op een andere uitkering?
    of wel..?

11. eowen

eowen Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi an..
    ik heb ook jaren moeten wachten, dit omdat mijn man er gewoon nog niet aan toe was..echter mijn geduld is beloond...we gaan er nu voor. Ik snap dat financiele onzekerheid en het niet rond kunnen komen geen stabiele basis is voor een gezin, maar stel je hebt beiden een goede baan, drie kids en door de crisis komt je allebei zonder werk te zitten, dan moet je ook...
    ik weet niet hoe oud je bent, ik ben de bdertig al gepasseerd dus voelde ook wel tijdsdruk, maar stel je bent nog stukken jonger, hoe graag je het ook wil , kun je misschien nog een jaar wachten en kijkenb hoe de valg er dan bij hangt. Of je gaat inventariseren of je op hulp kunt rekenen, maar daar zou ik niet voor kiezen. Als je straks echt geen geld meer hebt voor eten zou ik het nog niet doen. Als jij gewerkt hebt heb je recht op ww, maar wordt je man gekort. Begrijp wel heel goed de teleurstelling die je voelt als je man niet zo enthousiast is, hier werd het babygesprek ook altijd afgekapt, maar als hij het wil komt het echt.

12. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ow hoe t zit als je partner al een uitkering krijgt weet ik niet maar altijd de moeite toch om je daarin te verdiepen toch??
    succes ermee.
    je moet trouwens wel rekenen als je 1 uitkering heb dat je extra huurtoeslag krijgt als je huurwoning heb je extra zorgtoeslag krijgt je vrijstelling kan aanvragen bij de gemeente voor gemeentebelasting rioolbelasting waterbelasting vuilnis enz enz
    je moet t allemaal maar eens navragen;)

13. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Als je aan de gestelde eisen voldoet, kan je in de bijstand komen. Dit zou je eens bij het UWV na kunnen vragen hoe dat in jullie geval is.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vind het wel een verstandige beslissing van je vriend. Verstandig is helaas niet altijd leuk...

Kan het niet zijn dat het voor je vriend ook heel erg tegen valt dat jullie nu toch niet ervoor gaan? Mannen kroppen dingen gewoon liever op dan dat ze erover praten. Als jij er elke keer weer over begint wordt hij eraan herinnert dat hij verstandig wil zijn, terwijl hij misschien net zo graag wil.

14. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik ben 21 ;) nu hoor ik jullie al denken ach meid je bent nog zooo jong.
    klopt ook maar ik vind mezelf niet te jong! :)
    me vriend is 25.
    Tuurlijk is het beter om te wachten maar het gaat eigelijk meer op die kriebels die zo lopen te spoken in me lijf.;)

Op dit moment hebben we geen recht op huurtoeslag omdat we boven het gemiddelde zitten met mijn inkomsten erbij, stel dat alleen me vriend zijn inkomst hebben redden we het ook nog net niet met alle toeslagen erbij.
    En eerlijk gezegt willen we ook niet zo leven (om elk dubbeltje om te draaien ) ik kom zelf uit best een arm gezin en mijn vriend heeft ook altijd hard moeten werken voor alles.
    Ik kan gewoon werken dus zal dat ook doen.

Ik weet zelf ook dat het verstandig is om te wachten hoor tot ik wat meer zekerheid heb, met een baan dus ookal is het maar voor een half jaar, toch genoeg tijd om zoiezo te gaan sparen voor alles.

Mischien kan dat het ook zijn inderdaad wat me vriend betreft kwa praten, hij is niet echt een prater dus dat kan wel kloppen, maar goed daarom "val ik heb ook niet meer lastig" maar me moeder en vriendinnen haha ;)

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik wil toch even kwijt dat ik dit echt een supergoede instelling van je vindt.

En mbt je leeftijd.. ach wij denken niks. Alleen als dertiger is je leeftijd meer een afweegpunt denk ik.

16. eowen

eowen Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat bedoelde ik ook hoor, je moet doen wat goed voelt!! maar ik voelde zelf wel de tijdsdruk.... (32)

17. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    @Bouwjaar1979 Lief van je! maar volgens mij niet meer dan logisch toch ;)

@eowen Ja ik snap je hoor inderdaad bij jou speelt nu ook je leeftijd meerendeels mee!
    Ik hoop voor je dat het snel raak is ! :D

En ik heb er alle vertrouwen in dat ik binnen kort een baan krijg ! ;)

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Totdat je een baan hebt is het wel leuk om er lekker over te fantaseren toch? Kan ik me heel goed voorstellen, helemaal omdat jullie al besloten hadden voor een kindje te gaan! Dat laat je als vrouw echt niet meer los, ik weet er van!!:D
    Misschien moet je je vriend uitleggen dat je zelf ook weet dat je eerst weer een baan moet hebben en dat jullie het er weer over hebben zodra het de goede kant op lijkt te gaan? :)
    En dat jij het soms nodig hebt om even je hart te luchten erover!
    Moet ie vast wel begrijpen :):)
    Succes!

Liefs Hilse

19. Hilse

Hilse Niet meer actief

Sorry, maar nog even een abbo'tje doen;);)

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Dit kan ook bij "Onderwerp tools" boven het topic, als iedereen het via die manier zou doen zou door het hele forum heen een hoop "vervuiling" schelen.;) Waarschijnlijk is dit bij velen niet bekend.

Deel Deze Pagina