Wat kunnen sommige mensen toch dom uit de hoek komen met zogenaamde goed bedoelde opmerkingen. Gisteren ook weer: Mijn jongste is prematuur geboren, nu alweer bijna drie, en heeft veel grote darmoperaties gehad. Het gaat nu niet zo goed met hem en mogelijk moet er alweer een stuk darm worden weggehaald. Dat is dus nu voor ons een spannende tijd. Vraagt een vriendin hoe het gaat. Ik geef aan dat hij veel last van zijn buik heeft. haar antwoord: "Ja, mijn zoontje heeft ook alweer buikgriep. Zo naar toch, al die poepluiers" En, dat ging nog 10 min zo door. Toen heb ik maar opgehangen.Als je na drie jaar nog niet het verschil begrijpt tussen een griepje en 10 grote buikoperaties ben ik even uitgepraat.... Maar ik wordt er wel boos en verdrietig van. Liefs, Josie
Ik moet altijd lachen om jouw opmerkingen, maar ik herken ze 1 voor 1 TS, die opmerkingen komen op gegeven moment echt je neus uit hoor. Maar probeer ze gewoon naast je neer te leggen. Ik was net op zoek naar een lijst met opmerkingen van een andere site, maar kan de site niet vinden. Daar kom je echt de meest bizzare reacties tegen. Ook hier op de forum hoor. Wij hebben hier gemerkt hoeveel onwetendheid er is over de premature babys en over de gevoelens van de ouders, dat een aantal meiden daar een info-site voor hebben opgezet.
tsja dat hadden wij ook dat ze continue zeiden wat is ze klein en naarmate ze ouder werd en iedereen het nog bleef roepen zeiden wij heel hard tjsong neeee ze is heeeeel groot wij hebben een dochter gekregen met 34 weken en 3 dagen. ze is nu bijna 15 mnd en een heerlijke meid maar wat een zorgen int begin hoop dat mijn nieuwe wondertje in men buik langer blijf zitten..
Wij zijn vandaag weer eens met de neus op de feiten gedrukt wat Simone's grootte betreft: Mijn vriendin heeft een dochtertje van ruim 2 maanden, en die is nu even groot als Simone. Ze schelen 6 maanden! Op dat soort momenten ben ik superblij dat Simone verder hartstikke gezond is en haar ontwikkeling hartstikke goed gaat, en we er dus wel om kunnen lachen. Vandaag was ze met blokken aan het spelen, ik ben dan zo trots als ze met 1 hand (voor haar) redelijk grote blokken kan oppakken en heel gericht een bakje met blokjes kan omkeren zodat ze eruit vallen
Knappe meid! Eergisteren voor het eerst eens niet gehoord: wat is hij klein! maar een vrouw die langsliep en zei: Oh, wat een mooi kindje Dat willen we horen!
Ja, inderdaad!! Toen ze hier rond 3 kilo wogen zei zelfs een vriend van mijn man: Nu beginnen ze een 'echt' kind te lijken (waar leken ze dan eerst op?)
Haha... lig nog steeds in een deuk om die horentjes! Briljant! Gister een foto geplaatst van onze dochter die bijna een half jaar is en worteltjes had gegeten... Zat óveral, leuke foto dus! Toch jammer dat er dan wordt gereageerd met: och jee ze eet al! ze lijkt nog zo klein! Lijkt niets zo'n opmerking, maar toch doet het me steeds weer een beetje pijn. Na ja, jullie snappen me wel