Sterretjes zien niet per defenitie slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ThunderAngel, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    De vlos zei dat het niet goed is sterretjes te zien tijdens je zwangerschap ivm mogelijke pre-eclampsie.

Maar ik zag ze al láng voor m'n zwangerschap, bijvoorbeeld als ik heel erg vermoeid was, of heel erg verkouden en dus veel en hard hoestte.

Nu zie ik ze soms weer, meestal als ik hoest of nies. Paar vonkjes voor m'n ogen, lijken zilveren vuurvliegjes :D

Maar dit had ik dus al voor de zwangerschap!

Zou dit dan ook kwaad kunnen? Is het ineens anders als je de sterretjes ziet als je zwanger bent?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hmmm heb ik ook altijd al gehad.. Anders vraag je t maandag even voor de zekerheid aan je vk?

3. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    ik hoef maandag niet naar de VK, helemaal niet meer trouwens, ben nu onder behandeling van een gyn :(
    Maar de veertiende moet ik erheen, dan vraag ik het wel ff... maar zag jij ze tijdens je zwangerschap ook dan?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    had ik ook al voor mijn zwangerschap en nu nog
    is als je nogal een gestressie persoon bent al snel hoor en ook als je bv te snel op staat...
    er zijn zo veel redenen voor en nu is het vooral omdat je zo veel extra bloed bij hebt dat is soms voor je lichaam niet bij te houden !
    ik zou me juist geen zorgen maken dat maakt het alleen maar erger !

5. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, idd als ik te snel op sta, zie ik ze ook. Het duurt nooit langer dan een minuutje ofzo, dus ik maak me ook niet echt erge zorgen. Eerder wel om alles, nu heb ik me erbij neergelegd. Als er iets geks gebeurd merk ik het vanzelf wel.

6. Niet meer actief

Ja heb ik ook altijd al last van, nu ook.
    Als ik me opeens snel omdraai of te snel op sta, heb ik dat ook.

7. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Bij mij zei de vk dat het er een beetje bij hoort,ook omdat mijn bloeddruk heel mooi laag was....

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Het kan ook een teken van een slechte conditie zijn.

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ha ha nou dat zou op dit moment ook wel kunnen ha ha
    na 1 trap sta ik al te hijgen maar voor mijn zwangerschap had ik een goede conditie hoor !
    en was al geruime tijd gestopt met paffen en kreeg dus juist meer lucht ...maar ok ok wel meer kilo´s ook :oops:

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    ik heb ergens gelezen dat het soms kan, als je snel opstaat, of van liggen naar staan...
    Zelf heb ik het wel es even als ik 's nachts moet plassen. Dan sta ik wat te snel op en wordt het even iets donker voor m'n ogen (niet echt sterretjes). Ik denk dat je dan even wat minder bloedtoevoer naar je hoofd krijgt.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb het tijdens de zwangerschap ook gehad maar de vk vond het geen reden tot zorg. Dus ik ook niet.

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Heel herkenbaar!
    Ik heb bloedarmoede en heb altijd gedacht dat ik daardoor de sterretjes af en toe zie. Juist als je zwanger bent kan het ijzergehalte verder dalen.
    Ik heb trouwens ook een hele lage bloeddruk, dus dat zou het ook zeker kunnen zijn!

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik heb dit ook gehad en in het begin van mijn zwangerschap zeiden ze dat het niet erg was. maar op het einde bij 39 weken was dit toch zwangerschapsvergiftiging. Ik had veel te hoge bloeddruk, vandaar die sterretjes. Maar het hoeft natuurlijk niet bij iedereen te zijn. Ze hebben toen de weeen opgewekt.

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zie bijna dagelijks sterretjes, ook als ik niet zwanger ben. bij mij is er niets bijzonders gebeurt tijdens de zwangerschap van mn zoontje

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heejeeee ik ben topfit man! :) En thunderangel ik bedoelde ook niet persé lángs de vk, maar je kunt ook ff bellen als je t niet vertrouwd toch?

16. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn conditie is de laatste tijd niet echt super nee! Ben enorm veel aangekomen (en dat terwijl ik eerst lekker afviel :rolleyes: ) en doe te weinig aan lichaamsbeweging. Het enige wat ik doe is lekker wandelen en heeeel veel huishoudelijke klusjes :D

Deel Deze Pagina