Soms zo saai..

Discussion in 'De lounge' started by happynienja, Aug 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik kan dit in verschillende topics plaatsen maar doe het maar even hier.
    Ik wil niet als een zeur overkomen maar ik vind het dagelijkse leven met twee jonge kinderen soms zo saai..
    Ik hou onwijs veel van m'n kinderen maar soms zou ik willen dat ze al naar school zouden gaan.
    Dan heb je meer een ritme en moet je om een bepaalde tijd de deur uit.

Ik probeer hard te werken aan een ritme en de oudste gaat al naar de psz.
    Maar de dagen zoals vandaag.
    Mistig weer, geen auto tot beschikking vandaag, fiets met een lekke band. Ben ik echt koos inspiratieloos.

Hoop dat dit herkenbaar is.

Ik zou best willen werken maar er is voor mij amper werk en studeren wil ik ook wel maar fulltime kdv lijkt me zwaar voor de kinderen en ik ben niet zo'n kei in leren.

Is het gewoon een kwestie van doorzetten? De tijd gaat snel genoeg? Of hebben jullie tips?

Gelukkig sta ik al een stuk beter in het leven door de antidepressiva die ik neem en m'n relatie die een stuk beter gaat.
    Maar vaak denk ik echt, is dit alles?

Zo,ik heb m'n hart gelucht, kan dit eigenlijk bij niemand kwijt, dus fijn dat het forum bestaat.

2. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    Ik begrijp precies wat je bedoeld.
    Heb toevallig dit weekend nog huilend bij mijn vriend op de bank gezeten, omdat ik het helemaal zat was. (er spelen wel meer dingen, maar het was voornamelijk omdat ik zoveel 'alleen' ben)

Behalve een opdracht van een maandje, zit ik al een jaar thuis. Ben wel aan het solliciteren, maar het schiet gewoon niet op. Ben het zo zat om de hele dag thuis te zitten. Ik ben altijd blij als mijn vriend er weer is, dat ik weer met een volwassenen kan praten ipv een kind van 3.
    En tuurlijk hou ik van mijn zoontje en heb ook echt momenten dat ik er van geniet, maar ben de hele week dezelfde dagen wel een keer zat.

Tips heb ik dus helaas ook niet voor je. Hoop dat er iemand anders komt met de gouden tip;)

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Jeetje dat is ook balen inderdaad.. Woon je niet toevallig in de buurtt?

4. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Herkenbaar. Ik ben ook elke dag alleen. Geen familie. Geen vrienden. Helemaal niemand.

Mijn man is een vrachwagenchauffeur en
    Is elke dag meer dan 12 uurtjes per dan van huis. Ik zit alleen thuis met 2 kindjes zoon van 3 jaar en dochter van 8 maanden. Ik ben ook volop aan het solliciteren, maar niemand neemt mij aan, omdat ik in Belgie woon en geen frans ken. 2e taal is hier frans. En ik heb ook weinig ervaring omdat ik thuis was voor de kinderen.

Ik ben het ook zat. Ik wil ook wat contact hebben me volwassen ipv kinderen.

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik denk ook dat het voor vele wel herkenbaar is maar dat maar weinige het durven zeggen.

6. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    Hallo!

Ik heb er zelf geen last van, ik werk parttime en vind het ook heerlijk om het 'erbij' te hebben voor de contacten en je maakt weer andere dingen mee. (overigens heeft het ook weer zijn nadelen maar daar gaat het in je topic niet over:) )

Maar ik kan het mij wel goed voorstellen dat je je zo voelt.
    Zijn er geen dingen die je graag doet, zoals een hobby?
    Of misschien kun je een thuisstudie doen, dan ben je bezig met wat anders en je leert er ook wat van.
    En misschien zijn er bij de psz wel aardige moeders waar je een keer op de koffie kunt gaan?

Sterkte in ieder geval!

Liefs,

7. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Jaa misschien een leuke hobby, achter de naaimachine ofzo?
    Misschien een leuk huisdier nemen aan wie je aandacht kan geven samen met de kinderen (als daar over een paar jaar nog tijd en gelegenheid voor is).

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Heb het ook wel hoor, maar nu de oudste naar school gaat heb ik wel wat meer ritme en onderbrekingen dat is wel fijn.
    heb voor me zelf al hou ik niet zo van werken hahah, besloten dat ik toch een aantal uurtjes in de avond ga werken. even wat anders

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik woon in engeland, daar ook niemand die ik ken.
    Kids gaan 2dagen per week naar een opvang en de rest zit ik met hun.
    Maar ik vind het spelen leuk met ze, betrek ze in alles wat ik doe, koken vind ik super leuk dus daar maak ik een hobby van.
    's avonds doe ik wat schilderen of schrijf ik mijn gemaakte kinderrecepten op waar ik uiteindelijk een boek van maak.

Ik zoek hobby's eigenlijk waar ik me mezelf goed mee vermaak.
    Doe zo nu en dan een workshop volgen of een thuiscursus.

Vermaak me prima zo ;)

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik kan me heel goed voorstellen wat je bedoeld. Momenteel heb ik nog verlof, maar over twee weken ga ik weer aan het werk en ik ben er blij om!
    Met dat thuis zitten wordt je wereld heel klein, de meeste mensen om je heen zijn aan het werk en over het algemeen zit ik gewoon te 'wachten' tot NooNooman thuis is zodat ik weer een beetje aanspraak heb. Oh en ik zit ook belachelijk veel op het forum, haha! Tja... ik kan wel elke dag naar het dorp gaan, maar het geld vliegt me de zak uit. Ook het weer was de laatste dagen vreselijk dus een flinke wandeling zat er ook niet in, bovendien vind ik dat ook echt niet leuk elke dag.
    Als ik nog langer thuis was gebleven dan had ik een cursus ofzo gedaan, ik wil altijd nog een vreemde taal leren. Misschien is gewoon een cursus iets voor je?

11. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb het zelf gelukkig niet, maar ik heb een hobby die ik heel intensief uitoefen en wat helemaal voor mezelf is. (ik heb een paard)
    als ik niet zou werken en geen hobby zou uitoefenen zou ik het ook echt niet leuk vinden, maar ik doe veel vaste dingen per week

ik zwem elke woensdagochtend met beide kinderen en doe aan peutergym op dinsdagochtend.
    al met al denk ik dat je wat vaste dingen in moet plannen, al is het maar een lunchafspraak met een vriendin

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Gelukkig heb ik buiten huis om wel dingen voor mezelf.
    Sinds een paar maanden werk ik als vrijwilliger bij de dierenambulance en ik heb weer een verzorgpaardje.

Maar het gaat me meer om hoe ik de komende jaren door kom.

Ik voel me af en toe zo'n slechte moeder.. Dit had ik echt niet verwacht van mezelf.
    Ik wilde altijd al kinderen en dacht dat het geweldig zou zijn. Ik heb het beeld echt geromatiseerd. (schrijf je dat zo?)

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe doe je dat trouwens? Zwemmen met twee jonge kinderen?
    Emma kan nog niet los lopen namelijk en zie mezelf daar al staan met twee kinderen op de arm.

14. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    jeetje wat vervelend als je je zo voelt. Ik heb net 4 maanden verlof erop zitten en zou er zo 4 jaar achteraan kunnen plakken :) Heerlijk hoor, overal tiijd voor hebben, leuke dingen doen met de kids. Ik zorgde er wel altijd voor dat ik om de dag iets leuks te doen had. Dus bijvoorbeeld: maandag rustig in en om het huis, dinsdag man thuis en lekker op pad, woensdag in en om t huis, donderdag afspreken met een vriendin pluus kind in speeltuin, boerderij of thuis, vrijdag altijd peutergym, zaterdag rustig aan, evt langs oma, zondag man gezellig thuis en lekker op pad met t gezin.. Het hoeven echt geen enorme activiteiten te zijn, maar zelfs twee uurtje wandelen om de dag te breken is al heerlijk! Of even naar de markt met de kinderen, ijsje eten onderweg... Ik kan hele dagen vullen haha. Dus ik zou zeggen, plak die band en ga er lekker op uit! Ik moet woensdag weer aan de slag dus ben stiekem jaloers op je :)

15. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik herken het erg, zelfs als parttime werkende moeder. Op de dagen dat ik vrij ben geniet ik erg van m'n zoontje hoor.. maar na een paar vrije dagen ben ik het wel zat.. het is best heavy om hem constant bezig te houden, telkens dezelfde handelingen, dezelfde spelletjes, etc. Dus als thuisblijvende moeder denk ik dat ik dat ook heel erg zo zou voelen..

Ik ga erachter komen want deze week werk ik voor t laatst, mn opdracht houdt op en ik heb nog niks nieuws dus ik ga de ww in.. en daar zie ik eerlijk gezegd best tegenop!

Sterkte!

16. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik ga naar een zwembadje in de buurt en geef ze allebei zwembandjes om.
    In het zwembad zelf is de oudste los en blijft redelijk in de buurt en de jongste hield ik eerst vast maar die kan tegenwoordig ook los.
    Het water daar is ongeveer 5o cm diep.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik heb het ook wel maar bij komt het ook mede door mn werk.
    op mn werk willen ze me geen vaste dagen geven en ik kan dus overdag niet een vaste activiteit plannen.
    ik kan bv niet naar peutergym omdat ik geen vaste dagen heb dat ik vrij ben.
    daardoor wordt mn wereldje ook best klein en saai.

ik heb wel hobby`s maar dat is weer wat lastig te doen met de kids om me heen, dus dat doe ik savonds.

geen tips voor je maar ik begrijp je helemaal.

liefs doris

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou ook wat vaste dingen inplannen, zodat je toch een 'verplicht' ritme hebt. Zwemmen, peutergym, dat soort dingen. Met zwemmen loopt Eva en zwemt zelf en ik til Lisa op en heb haar in het water vast.

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik merk wel dat ik het ook fijn vind dat ze vaste tijden heeft nu, na het middageten slapen, daarna wat drinken en fruit, als het mooi weer is even er uit anders binnen spelen, eten doen en nog even spelen. Voor deze periode vond ik het zwaarder. Maar iedereen heeft weleens zo een dip hoor, wij vrouwen hebben ook een cyclus he en bij mij heeft dat er veel mee te maken hoe ik ben tegen mn dochter. Soms vrolijk en lekker spelen, soms kan ik niet veel hebben en is DL óók nog eens vervelend. het komt dan bij elkaar. Heb j wel hobbies verder, wat doe je s avonds bijv? Ik laad op tijdens het slaapje en s avonds een uurtje.

Share This Page