Hallo ! Mijn dochtertje heeft als baby erg veel gespuugd kreeg hiervoor een hele tijd medicatie, maar die hebben we zonder problemen bij een maand of 5 a 6 afgebouwd. De pijn is weg.. maar ze blijft spugen. De ene dag meer dan de andere, maar het is er zeker nog wel. Vooral van dingen als Yoghurt en haar pap. Maar ook soms vast voedsel. Ze slikt het vaak weer in, maar vind het ondertussen zelf erg vies. Ze roept dan steeds heel hard BAH.. Ze lijkt verder geen pijn meer te hebben, dus niet heel veel maagzuur denk ik. Maar ik had verwacht dat het zo ondertussen toch wel over moest zijn. Het CB vond dat ook wel en adviseerde de huisarts die zei zo lang ze geen pijn heeft en het wel langzaam iets minder wordt ( dat lijkt wel zo ) geen reden om nu actie te ondernemen en nog maar weer een half jaartje ofzo aan kijken.. Nou ja lang verhaal geworden.. maar herkend iemand dat bij een kindje op deze leeftijd ( ruim 1,5 jaar ) Sorry lang verhaal geworden..
Hier heeft het ook wel even geduurd, tot hij ging lopen werd het eindelijk minder, maar zodra hij ging bukken spuugde hij wel eens. Ik weet niet meer precies wanneer het over was, maar het was ruim na 1 jaar
Ok dank jullie wel voor de antwoorden. Sanne loopt al een tijdje.. maar dat heeft het hier niet echt minder gemaakt.
Ik heb hier nog steeds een spugertje. Als baby ook aan de medicijnen,tot 6 maanden. Daarna altijd blijven spugen,nu vooral bij yoghurt,ranja en bepaald soort eten. Het word wel minder maar als hij eenmaal begint met spugen gaat dat heel de dag door.
Hier had mijn oudste dochter het ook nog behoorlijk met anderhalf jaar, spuugde ook elke avond haar avondeten eruit in bed!! We zijn toen op advies van HA aan antagel begonnen. Is eigenlijk een drankje voor zwangere vrouwen. Dat drankje zorgt voor een laagje op het maagje zodat alles niet omhoog komt. Eerst drie keer daags gebruikt en later afgebouwd, ik dacht dat we ongeveer met 2 en half jaar er helemaal mee waren gestopt. Mijn dochter is nu 7 jaar en het ga nu goed maar helemaal over gaat het bij haar niet meer. Ze heeft af en toen nog het zuur en spuugt gewoon veel sneller als een ander. Als ze een verkoudheid heeft met een hoest erbij dan spuugt ze, maar voor de rest heeft ze er geen last meer van. Mijn jongste is er gelukkig wel overheen gegroeid en had er na 1 jaar al geen last meer van dus het is heel verschillend per kind!!
Up! Ik lees even mee! Ik ben benieuwd naar meer ervaringen, liefst ook van kinderen die er sneller vanaf waren. Wij hebben hier ook een spuger, maar heb nog goede hoop daar met een half jaar vanaf te zijn.. Topicstarter, sterkte met je dochter! Ik vind 1,5 jaar ook lang.
Toen mijn zoontje reflux bleek te hebben hebben we vanalles gebruikt om hem te ontlasten NutriTON werkte hier het beste Bedje op klosjes,box op klosjes Veel laten boeren En veel knuffels
@ Vlindertje; heel erg herkenbaar!! Hier ook als ze de dag eenmaal begint met spugen ( meestal na de pap ) dan gaat het een hele dag door. Soms een aantal dagen niet tot nauwelijks.. @ Diadeem; hmm dus het kan nog langer gaan duren. Ja de huisarts had het hier al over als ze er last van zou gaan krijgen ( pijn bij het spugen ) @ Duimertje; thanks ! @ Whitesaber; dank je wel voor je antwoord, maar ik denk dat je mijn openingspost niet goed gelezen heb. Mijn dochter is al 1,5 jaar. Dus dat hele traject hebben we al achter de rug. Boeren zijn we ondertussen al juist aan het afleren omdat het niet netjes is in het openbaar.... bed op klosjes heeft ook geen zin ( meer ) omdat ze ondersteboven achterstevoren op zijn kop in bed ligt en NutriTON heeft ze tot het laatst toe gehad althans ze kreeg speciale verdikte voeding waar dit al doorheen zat. Maar ze krijgt een flessen meer..
Wil niks zeggen hoor maar als je kindje beter kan boeren omdat het anders zeer doet dan heb ik schijt aan andere mensen!! En Nutriton kan je ook nog steeds met thee lepeltjes aan je kindje geven,dus snap niet echt waarom je denkt dat een fles er nog wat mee te maken heeft... Ik dacht toch echt dat je eigen kind's welbehagen belangrijker was dan "wat anderen denken" ben ik blij dat ik daarin "niet normaal" ben
Oh maar ik als ik het idee zou hebben dat het zou helpen zou ik haar zeker laten boeren hoor. Maar geloof niet dat dat nu uit zou maken, maar misschien vergis ik me hoor. En dat van die Nutriton heb ik gewoon verkeerd begrepen.. dacht echt even dat je het over flesvoeding had.. Ik heb je gewoon verkeerd begreken denk ik, maar om me nou gelijk zo te antwoorden.. ik schrik daar een beetje van. Natuurlijk staat het welzijn van mijn kindje voorop, maar als het niet nodig is vind ik het ook onzin. Dacht je het over omgaan met reflux bij baby`s had. Maar dat is ze dus niet meer..
Nu ik las wat ik schreef zie ik dat ik dat heel heftig deed... Sry daarvoor... Maar ik snap je best hoor Het is ook niet leuk als ze zolang spugen Op een gegeven moment had ik wel 50 hydro's en een lading was steeds Niet dat dat zo "erg" is maar je hebt liever dat je je tijd leuker besteed
Ja precies... en ik maak me er ook gewoon zorgen om. Het Cb zei me dat het echt al lang over had moeten zijn en er iets mis was als dat niet zo was. Nou heeft de huisarts dat dus wel wat kunnen nuanceren en me een beetje gerust kunnen stellen. Maar ja... het is moeders-eigen om je toch zorgen te maken he..
Ik zou een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Onze zoon heeft het ook al vanaf baby af aan en nu nog en daarvoor lopen we nog steeds bij de arts. Zij houdt alles goed in de gaten en dat geeft mij een geruststellend gevoel.