Een tijdje terug hebben we een tweedehands bedframe gekocht. Deze hebben we (of nouja, man) overgeschilderd met zijdeglans. Niet op waterbasis dus, ik heb daar toen helemaal niet over nagedacht Alles is buiten geschilderd en heeft daarna nog een week in de schuur gestaan. Nu wilde m'n man het bed vandaag in elkaar gaan zetten, maar er zit echt nog een hele sterke verflucht aan. Nu voel ik me er niet helemaal lekker bij om vanavond in dit bed te gaan slapen, ik laat liever ons oude bed nog een tijdje staan. Hebben jullie enig idee wat in dit geval nu wel en niet kan? Moet ik er vanuit gaan dat, als het nog zo sterk ruikt, er ook nog schadelijke stoffen van vrijkomen, of is het echt alleen de geur?
Wij hebben onlangs, nja man dan, de trap geverfd. Daarbij hebben we alle ramen en deuren open gezet, aan de einde van de avond was de geur zo goed als weg. Het lijkt me dat als je het spul niet goed lucht, de dampen er nog hangen. Een schuur is niet bepaald ventilerend. Persoonlijk zou ik het dus niet doen omdat ik me er niet veilig bij zou voelen. Met goed weer het bedframe gewoon buiten neerzetten en lekker laten luchten!
Ik zou het ook nog niet doen, ik zou hem inderdaad ook eerst nog minstens een week buiten zetten met droog weer en dan goed schoonmaken voor je 'm binnenzet.
kan prima hoor.. het heeft lang genoeg gelucht nu.. ik heb met 35 weken zwangerschap mn huis nog geschuurd en geschilderd en dochter is gewoon gezond. haar commode trouwens ook zelf gedaan. *maar ik ben een makkelijke... ik ben zwanger en niet ziek ofzo*
Eens, ik heb alles geschilderd op mijn zoon zijn babykamer toen ik zwanger was en heb niet alleen verf op waterbasis gebruikt. Het heeft nu echt wel lang genoeg gelucht en de lucht die je nunruikt bevat geen schadelijke stoffen meer
Hmm, verschillende reacties. Volg dan m'n eigen gevolg en neem het zekere voor het onzekere; bed gaat nog een tijd aan de kant!
Hier heeft manlief heel veel in huis geverfd, niet op waterbasis, toen ik 7 weken zwanger was: er heeft wekenlang een verflucht in huis gehangen: ik zat toen zo in de rats: heb inmiddels een gezonde dochter van ruim anderhalf