Sinds gisterenavond continu harde buiken en gespannen gevoel

Discussion in 'Zwangerschap' started by candle85, Nov 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Sinds gisteren 17:00 heb ik last van harde buiken. Dit juist na een rustige dag en in totaal drie dagen vrij geweest te zijn van mijn werk. Na een uur de verloskundige gebeld omdat het niet afzakte. Op haar advies nog 1.5 uur aangekeken met paracetemol, een warme douche en rust. Het leek in eerste instantie iets minder te worden maar mijn buik bleef continu gespannen. Ze is langs geweest en vond dat het behoorlijk harde buiken waren. Ze heeft me gecontroleerd, hartje klopte goed en gelukkig geen ontsluiting. Haar advies was dit weekend volledige bed/bank rust te nemen en vanmorgen de urine langs te brengen voor de zekerheid bij de huisartsenpost.

Dit vanmorgen gedaan maar dit was goed. Ik blijf echter harde buiken houden, ook vannacht. Het voelt continu gespannen en daarbij trekt het een paar keer per uur echt samen, na 20 seconden is de grootste piek bereikt. Wanneer ik op sta om naar het toilet te gaan krijg ik ook sowieso een harde buik.

Iemand ervaring hiermee ? Of nog tips/adviezen ? Ik wordt er ondertussen best moe van want het ontspant gewoon niet. Ik wordt er best onzeker van.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Heb dit een paar weken geleden hetzelfde gehad. Probeer eens een kruik of warme pitten zak. Ik moest t echt rustiger aan gaan doen. Tot nu toe werkt dit. Halve dagen gaan werken en thuis meer uit handen geven. Slaap nu ook veel meer en beter.

3. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    @zonnetje2015. Bedankt voor je berichtje. Ik werk al halve dagen, maar dat is blijkbaar niet voldoende. Onder de douche neemt het iets af maar zodra ik opsta om me af te drogen komt het net zo hard weer terug. Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat er even een pauze kwam qua gespannenheid?

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Toen ik rust nam vrij snel. T komt nog wel terug maar veel minder heftig.

5. Lavendel2014

Oct 15, 2013
    35
    0
    0
    Hoeveel weken ben je nu zwanger Candle?
    Ik zou me ook zorgen maken als het niet duidelijk afneemt met rust en het duurt nu toch al 3/4 dag. Ik zou nog eens bellen en eigenlijk 'eisen' dat ze je in het ziekenhuis even aan een ctg leggen of in ieder geval nakijken.
    Sterkte!

6. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    Dit. Ik weet niet hoe ver je bent, maar als je nog niet tegen het einde van je zwangerschap loopt zou ik het toch even beter na laten kijken als het niet afneemt..

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Zover is ze nog niet 27 juni 2016 had ze een posi test zag ik in haar andere topic... Ik zou dus idd echt bellen als je die harde buiken blijft houden!

8. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

May 16, 2016
    370
    519
    93
    Female
    Klinkt heel herkenbaar. Ik heb vanaf maandag complete bedrust gehouden en ben gisteren weer rustig aan wat gaan doen. Gaat nu een stuk beter. Zodra het weer wat gespannen wordt, neem ik zo lang mogelijk rust. Mij is verteld dat als het met rust afneemt er niet veel aan de hand is. Bij mij was het na 2 dagen pas minder dus dat duurde ook wel even!!

9. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Hier ook extreem veel harde buiken, vk zei hier dat het komt omdat het mijn tweede zwangerschap is. Maar het is wel vervelend. Zou toch nog even een keer je vk bellen hoor..

10. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Bedankt voor al jullie reacties. Heb net weer even kunnen slapen met tussenpozen. Maar ik wordt nog steeds wakker met een harde buik. Ik ben momenteel 24 weken zwanger dus de kleine moet echt nog blijven zitten. Ik ben zo bang dat de harde buiken om gaan in weeën, kan dat ? De verloskundige heeft gisteren om 19:00 gevoeld maar toen had ik er pas 2 uur last van....
    Ik heb met manlief afgesproken dat we het even zouden aankijken en anders toch nog een keer bellen. Tot nu toe heeft dat even aankijken nog niet veel geholpen...

11. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Hier ook veel en vaak harde buiken.
    Het helpt bij mij als ik ga liggen, maar ik moet me dan niet om willen draaien want dan verkrampt de boel weer.

Soms houdt het bij mij 3 dagen aan en dan 2 dagen weer niks waarna het weer begint.

Ik loop bij de gyn en ben voor een extra controle geweest omdat het me toch niet helemaal lekker zat, maar ze konden niks raars vinden.

Mij werd overigens wel de tip gegeven om niet nu ineens helemaal niks meer te doen, maar zolang het te doen is en geen pijn doet (of bloedverlies ed) wel wat te bewegen omdat je anders de baarmoeder overgevoelig maakt en deze bij elke kleine beweging gelijk verkrampt.

Maar kijk het gewoon even aan en als je je er niet goed bij voelt gewoon bellen!

12. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

Sep 25, 2014
    798
    24
    18
    Dan zou ik als ik jou was gewoon nog een keer bellen. Je voelt je er duidelijk niet gerust onder en daar worden ze voor betaald he meis ;)

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,331
    8,334
    113
    Amsterdam
    Ik zou nog even de verloskundige bellen zeker als je je zorgen maak en je urine schoon was. Het hoeft niks te zijn,maar je weet het nooit.
    Ik heb vanaf die termijn alleen maar harde buiken gehad, helaas hielp rust niet en maakte het bij mij geen verschil of ik veel deed of weinig. Ik heb fulltime doorgewerkt tot 36 weken en een keer voor de zekerheid met 24 weken naar het ziekenhuis geweest om te kijken wat die harde buiken deden, gelukkig niks alleen ik ken ook wel andere verhalen.
    Heel veel succes en altijd met onzekerheid de verloskundige bellen hoor, vinden ze helemaal niet erg!

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Meis bel de vk beter een keer te vaak dan te weinig.
    Luister naar je gevoel

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je hebt genoeg afgewacht lijkt me. Dus bellen en ctg in het zkh laten maken. Vooral omdat het piekt, dat klinkt meer als weeën dan harde buiken.

16. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

May 16, 2016
    370
    519
    93
    Female
    Ze kunnen zeker over gaan in weeen! Zeker als er regelmaat in zit! Daarom heb ik maandag ook het spoednr gebeld! Ik zou zeker bellen hoor als je je ongerust maakt.

17. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Even weer bellen daar zijn ze voor

18. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Ze zijn sinds een uurtje afgenomen. Heb voor het eerst weer even een soepele buik gehad. Het blijft wel wat gespannen maar krijg niet meer zoveel harde buiken in rust en ze houden ook minder lang aan. Ik ga er dus vanuit dat de rust helpt. Mocht het nu weer erger worden ga ik zeker bellen zonder twijfel. Bedankt voor al jullie berichtjes ben nu weer een stuk geruster.

19. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

Mar 15, 2016
    756
    1
    0
    Candle85, zie mijn post bij zwanger/gezondheid.

Ik had identieke klachten. Dat was echt niet onschuldig, bij mij is dinsdag 's nachts zwangerschapshypertensie vastgesteld, een voorstadium van pre-ecclampsie.

Heb nu volledige bedrust gekregen en bloeddrukverlagende tabletten.
    Als dit toch nog verder doorzet moet ik de rest van mijn zwangerschap in het ziekenhuis opgenomen worden om zo lang mogelijk de bevalling uit te stellen.

Tot nu toe helpt het gelukkig wel, de controle was gisteren gelukkig goed.

20. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Ik heb (nu al) last van harde buiken. Zowel mijn moeder als zus hebben hier zo vroeg last van (overigens enkel bij de meisjes). Volgens mij hetzelfde als @klvrtje4. Ze hebben beide een halfjaar verplichte bedrust moeten hebben.

Ik heb bloed verloren doordat ik waarschijnlijk te weinig rust had (terwijl ik niets geks deed). Van rusten is nooit iemand slechter geworden, probeer die dan ook echt te pakken!

Share This Page