meer spugen na afbouwen Ranithidine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Livia75, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hi,
    Mijn zoontje is nu 7,5 maand en de kinderarts had geadviseerd om vanaf 6 maanden weer te proberen om de Ranithidine af te bouwen. (Deze schrijft huisarts voor). Inmiddels afgebouwd en het gaat zo goed :).

Het enige is dat hij minder goed slaapt maar dat kan de verkoudheid zijn, hij hoest ook veel en hij spuugt vaker.
    Beiden zijn nog geen probleem voor hem, hij is na het spugen al gauw weer vrolijk.

Ik ben alleen wat ongerust, bang, dat de hele erge klachten van de verborgen reflux weer terugkomen. Heeft iemand ervaring met medicatie afbouwen met 7 maanden?
    Kwamen de klachten direct terug of pas na een tijd?

Ik kan wel even wat positieve verhalen gebruiken ;), hopelijk zijn deze er... En natuurlijk ook de verhalen dat het niet lukte en hoe snel je dit merkte. Ik ga over 2 weken op vakantie en ik hoop dat hij dan nog steeds volledig vd medicatie af is.

Bedankt alvast....

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben het om de paar maanden geprobeerd, maar het krijsen en slecht slapen begon toen de dag erna weer. Pas op een jaar lukte het om de Zantac volledig te schrappen zonder nieuwe onrust.

Ik denk dat je het wel snel genoeg zou merken als de pijn echt terug kwam? Je weet vast nog hoe hij was vóór de medicatie, dus dat is je referentiepunt.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste met 1 jaar nexium gestopt. Leek erg goed te gaan, maar ging meer spugen. Bij het starten van de nexium was mij al opgevallen dat hij minder ging spugen, maar dat vond ik meer als toeval (nexium vermindert het spugen niet).
    Na een paar weken ging hij voedsel weigeren, door alle pijn van het spugen.
    Weer gestart met de nexium en het spugen was weer over.

Met ongeveer 16 maanden zijn we weer gestopt en dit blijft nu goed gaan.

Geen succes verhaal, en ook niet bij 7 maanden. Toch even delen zodat je het in de gaten kunt houden en evt kunt aankijken voor je vakentie wat te doen.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik blijf het zeker in de gaten houden, en ik neem misschien een recept mee naar de vakantie.

Tot nu toe eet hij redelijk, de flessen iets minder maar dat komt ook door de veranderingen met bijvoeding, timing van alle flesjes etcetera.

Ik ben een keer eerder gestopt en toen was het ook direct mis. Ik merkte het ook gelijk als het tijd was voor ophogen van de medicatie.

Ik lees ook dat het bij de meeste kindjes pas na 1 jaar beter gaat, al zijn er ook die eerder de medicatie kunnen afbouwen.
    Duimen dus maar dat de klachten wegblijven....

Deel Deze Pagina