Iedereen is goed behalve mama sinds bevalling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoontje 29 mei 2 jaar geworden is grote broer geworden.
    Nu sinds de bevalling vind die iedereen leuker als mama. Als het echt niet anders kan wil die wel met mij mee maar liever niet. Huilen als anderen weggaan maar als mama gaat is alles prima.
    Mag toch hopen dat dit tijdelijk is?
    Ik probeer zoveel mogelijk met m te doen en te spelen, maar heb wel een baby erbij..

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Niemand die dit herkend? :(

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier was het voor de middelste ook echt wennen met haar zusje er toen bij. Die kreeg borstvoeding en werd het meest rustig bij mama dus lag ook nog eens veel bij me (op de borst of in draagdoek). Zij moest echt even wennen aan het delen van de aandacht en het nieuwe baby'tje in huis.

Heb haar zoveel mogelijk betrokken bij de dingen omdat ze dat toch wel heel interessant vond. Als ik borstvoeding gaf kwam zij heerlijk bij mij zitten en als de jongste op bed lag dan was de tijd echt voor haar en de oudste. Was toen toch vrij snel gewend en gewoon, maar misschien komt dat ook wel weer doordat ze zag dat de oudste er anders mee omging. Kortom, lastig te zeggen hoe en wat precies.

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
  5. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jep herkenbaar! Mijn zoontje moest ongeveer de eerste 3 weken niks van mij hebben na de bevalling. Hij was toen bijna 2, en van mijn dochtertje nog minder, die vond hij "eng". Gelukkig werd het daarna minder. Wat bij mij hielp was veel taken die papa deed na de bevalling overnemen. Zelf op bed leggen, samen naar de speeltuin, samen tikkertje spelen, dus juist zonder papa. Toen ging het snel weer beter! Succes wat dat afgewezen gevoel is echt niet leuk!:(

6. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter moest de eerste dagen ook niets van mij hebben na de bevalling. Ze negeerde me volkomen.
    Toen ze een keer echt een moment alleen met mij had, papa was weg, toen draaide het bij.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    O ´gelukkig´ herkenning.
    Het is inmiddels al wat minder gelukkig. Vriend gaat over een week weer aan t werk dus dan zal t nog wel meer bijtrekken denk ik :)

Deel Deze Pagina