Dames, Onze dochter is al een tijdje verkouden, maar sinds een paar dagen ook wat hangerig. Nu komen er ook twee hoektandjes door dus dat zou een hoop verklaren. Door het huilen en hoesten is ze nu haar stem kwijt. Tot vanmiddag ook geen verhoging of koorts. Nu haal ik haar net uit bed en voelde ontzettend warm aan; 38,9 koorts. Een klein hoopje ellende is ze nu. Maar nu viel me vanmorgen al op dat ze nauwelijks geplast gad, ondanks 2 kleine flessen vannacht. Daarstraks ook nauwelijks geplast terwijl ze ontzettend veel gedronken heeft. Eten doet ze nauwelijks (logisch, met doorkomend e tanden) maar drinken doet ze juist meer dan normaal. Hoe lang mag ze eigenlijk geen goeie plasluiers hebben? Heb wel even getest bij haar armpje, ze is niet uitgedroogd. Normaal zou ik advies vragen aan d ha assistente, maar die krijg ik niet te pakken.
Met geen goeie plasluiers zou ik weer even bellen hoor. Kindjes drogen snel uit. Hoe is ze verder? Nog steeds koorts, levendig/allert of juist niet? Hier wacht ik ook af op de volgende plasluier (zoon slaapt nu) Eigenlijk een beetje het zelfde verhaal alleen meneer eet wel goed maar drinkt dus slecht.
Ik ben net bij de apotheek geweest om ors te halen. Op haar advies even bij de huisarts binnengelopen(zit ernaast). Morgenvroeg moet ik sowieso even bellen om te laten weten hoe het gaat. Ze heeft het genoteerd voor de ha. De assistente zei inderdaad ook dat ze waarschijnlijk veel zweet in haar slaap. Normaal doet ze dat inderdaad, maar dan zijn haar haartjes nat en nu is dat dus niet zo. Heb niet het idee dat het vocht ergens anders uit komt. Verder is ze wel alert, alleen wat hangerig. Maar dat is logisch. Niet fit zijn en doorkomende tandjes. Ze zit nu wel gewoon te spelen. Op zich maak ik me wat dat betreft geen zorgen, alleen het weinig plassen zit me wel wat dwars.
Hier bijna niets geplast sinds vanmorgen. ORS krijg ik er niet in want meneer weigert te drinken. Temp 36.1 ( 3 x gemeten rectaal) en erg hangerig. Ik heb hem nu extra toegedekt hier op de bank. Ik temp over een uurtje weer en als er geen veranderingen zijn bel ik toch weer even de huisarts....
Ze heeft om kw voor 1 een schone luier gehad maar tot nu toe zit er nog niks in. Ze krijgt nu kleine flesjes om de 2 a 2,5 uur. Ze gaat zo weer even naar bed en na het slapen temp ik even weer. Beterschap met de kleine man!
Ik zou er toch niet te lang mee wachten hoor... Want gezien haar intake zou ze wel gewoon moeten plassen (mits ze niet aan de diarree is of braakt) ondanks de koorts, misschien heeft ze wel een blaasontsteking? Je zou even kunnen bellen om te vragen of je haar urine mag brengen voordat ze dicht gaan, dat is zo getest namelijk!
Vanmiddag om 15.20 moeten we bij de huisarts zijn. Hij wil elk geval naar haar longen luisteren (ivm aanhoudende verkoudheid en vele hoesten) en naar haar keel. Vanmorgen bij de apotheek een plaszakje gehaald, haar urine willen ze ook even nakijken. Al met al vond de huisarts het verontrustend genoeg en ze zaten al op mijn telefoontje te wachten vanmorgen. Sinds gosteravond heeft ze 3 kleine flesjes gehad en vanmorgen was haar luier nauwelijks nat.
vreemd dat ze wel goed drinkt maar geen natte luier heeft . miijn zoontje had t met 6 weken dronk toen aan de borst kon dus niet zie wat ie kreeg. ook heel veel hoesten en als ie huilde hoorde je m niet meer heel zielig ben bij de ha 3 x weg gestuurd t was gewoon een verkoudheid . tot op een za ochtend een droge luier had . ik naar de hap en door gestuurd naar t zh . kon gelijk daarblijven ook uitgedroogd en rs virus .
Maar had hij dan niet enorm last van spugen en diarree? Want elise heeft verder nergens last van. Maar ze zit nu al bijna twee dagen zonder plasluier.
Ik zou toch vragen of je niet wat eerder bij de huisarts terecht kan, half 4 vanmiddag, ben je weer bijna een hele dag verder... Niet plassen klopt echt niet hoor, ook al is ze niet helemaal lekker! Heb je inmiddels urine kunnen opvangen / wegbrengen? Hopelijk kijken ze het snel na...
als een echte jonge baby niet tot nauwelijks plast is dit ernstig. Mijn oudste dochter is 2 keer uitgedroogt geweest toen ze heel klein was. als ze wat ouders worden, zoals jou dochter, is minder plassen zeker iets om in de gaten te houden maar het uitdrogen gaat dan wel minder snel....zeg ik niet mee dat je geen zorgen hoeft te maken hoor!! Ze zeiden tegen mij dat het heel normaal is, als je kindje zo ziek is en koorts heeft dat ze minder gaan plassen. Maar zolang ze plassen is dit een goede meeting om te weten dat ze nog aan voldoende vocht komen per 24uur anders dan stoppen ze er mee of veranderd hun plas extreem. Het word dan donker oranje en stroperig. Goed van je dat je met haar naar de HA gaat. Je moet zeker uitsluiten dat ze ernstig ziek is. Sterkte en ik hoop dat ze snel opgeknapt is!
Net heeft ze alles ondergespuugd en lijkt net of ze aan het dagdromen is. Kijkt wat in de verte, zit wat te staren. Als je haar roept schrikt ze op en gaat verder met spelen. Gelijk de huisarts gebeld en nu om kw voor 2 een afspraak. Ze huilt wel met tranen en kwijlt nog steeds. Haar huid blijft ook niet rechtop staan, Maar normaal gesproken heeft ze s morgens een enorme plasluier en als ze s nachts een extra fles krijgt is ze s morgens altijd doorgelekt, ook al verschonen we haar s nachts. Dus dit is totaal niet hoe het normaal gaat. Haar temperatuur gaat inmiddels ook weer omhoog. Zit nu op 38,3 en vanmorgen op 37,3 voor ze ging slapen.
Als ze koorts hebben verbruiken ze ook veel vocht. Idd vaker kleine beetjes vocht aanbieden en in de gaten houden. Goed dat je vandaag nog naar de huisarts gaat. Beterschap.
Nou alweer terug. Hij gooide het op pseudokroep. Dat ze zo suffig voor zich uit kijkt schijnt erbij te horen. Al met al zijn we dus niks opgeschoten. Maar ik hou dr sowieso in de gaten, anders bel ik gewoon weer.
Zal hier nog even een update plaatsen. Als soort van waarschuwing. De assistente van de ha heeft me afgewimpeld nadat ik aangaf dat onze dochter niet vooruit ging. Mijn gevoel zei dat er WEL iets aan de hand was. Vanavond bij de hap geweest. Elise heeft een flinke oor en keelontsteking (huisarts veeeeel vluchtiger in haar oren gekeken dan de arts vanavond) Tevens zit ze tegen uitdrogen aan. Ze herft een flinke kuur gekregen en ze moet om de maximale dosis zetpillen. Als ze morgen niet meer drinkt dan vandaag of ze plast nog steeds te weinig dan wordt ze morgen direct opgenomen ivm uitdrogen. Ze mocht mee naar huis maar wel goed in de gaten houden. De huisarts heeft te laks gereageerd en had veel eerder moeten ingrijpen. Ik ben dus blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd.
pppfff hier ook zo,n schijt huisarts . nou hopelijk drinkt ze morgen beter , hier is de ervaring dat een ab kuur al aanslaat naar 1 dag daar knappen ze echt van op beterschap voor je kleintje , sterkte voor jullie
Dat verwachtte de arts zelf ook. Alleen ligt de grootste zorg bij de uitdroging. Ze moet minstens de helft aan vocht binnenkrijgen voor morgenmiddag met wat ze normaal op een dag binnenkrijgt. Eten even laten wezen, alleen drinken. Als ze daar niet aankomt tja, dan opnieuw naar Zwolle. Ze drinkt nu nog geen kwart in vergelijking met normaal. De oortjes had gekund dat de ha het niet gezien heeft of het gewoon nog niet zichtbaar was. Maar ondanks haar keelpijn en heesheid heeft hij niet in haar keel gekeken en gezegd dat weinig plassen en huilen met weinig tranen niet zo erg was. De arts vanavond vertelde iets heel anders. Hier had hij simpelweg direct naar moeten kijken en in moeten grijpen toen ik later in de week belde ivm het plassen en me niet moeten afwimpelen.