Hallo Als ik met mijn dochtertje de stad in ben en zij zit in de wandelwagen dan gaat dit eerst altijd wel goed. Maar dan komt er altijd weer dat moment dat mevrouwtje het beu is om in de wagen te zitten. Ze wil zelf lopen... heel leuk allemaal maar dat kan soms gewoon niet. Dus dat is geen optie. Ze wordt dan opstandig en vervelend. Mevrouw gaat gillen en huilen. Er is wel een oplossing... als ik haar iets geef zoals een koekje of rozijntjes dan is ze stil. Maar dit wil ik niet geven op zo'n moment. Als ik dat iedere keer doe dan beloon ik haar in feite voor haar slechte gedrag. En dan gaat ze de volgende keer weer gillen totdat ze iets krijgt. Dus dat wil ik absoluut niet. Verder heeft ze dit ook als we in de auto zitten. Ook in het begin gaat het even goed totdat het haar niet meer zint. Dan wordt ze dwars en gaat ze gillen. Ik vind dit lastige situaties... Iemand tips of ervaring?
ik weet niet welke kant ze op kijkt in de wandelwagen? Bij ons hielp het door de wandelwagen naar voren te zetten, zodat ze niet meer achteruit gereden werd. Ook toen wij overgingen van maxicosi naar een groep1 stoel, was hier het drama voorbij.
Waarom mag ze niet lopen? Onze zoon werd vanaf 1 ook wild in de kinderwagen, die wilde lopen. Ja prima hoor, dan doet ie dat maar. Hij loopt alles sindsdien eigenlijk.... Is lastig, wij hebben 2 kids dicht op elkaar, maar goh ja liever dat ie loopt en rustig is dan gefrustreerd in kinderwagen .
Ik heb onze jongens ook altijd veel laten lopen. Ja, dat is best wel eens onhandig. Vooral omdat ze zo l a n g z a a m zijn op die leeftijd. En overal aan willen zitten, haha. Maar goed, dan trek ik er maar wat meer tijd voor uit wanneer dit kan. (En eigenlijk kan dat best vaak.) Dan houd je nog steeds momenten dat het een drama is... maar in ieder geval niet vaak. Ik snap namelijk wel dat al dat zitten en rondgereden worden echt waardeloos is als je die leeftijd hebt, EIN-DE-LIJK kunt lopen en gewoon lekker de wereld wilt ontdekken.
Ja ik snap inderdaad ook wel dat zulke kleintjes niet zo goed zijn in stilzitten in de wagen enzo. Maar soms vind ik het niet haalbaar om haar te laten lopen. Ze loopt alle kanten op, behalve de goeie kant haha. Daarbij nog die grijpgrage handjes, ze wil alles wel pakken. Dan wordt het meer achter haar aan hollen en zorgen dat ze niet alles uit de schappen haalt, dan dat ik mn boodschapjes kan doen. Maar misschien moet ik, daar dan wat meer mee oefenen zodat ze ook leert dat ze niet overal aan mag komen. De rijrichting maakt geen verschil. Vooruit, achterwaarts... beide keren hetzelfde.
Die periode hebben we ook gehad met N. Maar ik vertelde haar duidelijk dat ze er niet uit mocht en zich moest gedragen. Verder schonk ik er weinig aandacht aan. Als het mij niet uitkomt, blijft ze zitten.nga haar echt niet haar zin geven dan.
Dit ja...eerst uitleggen en daarna negeren. Soms kan het gewoon niet. Meestal neem ik wel een stukje speelgoed mee. Dat wordt dan eerst boos weggesmeten, maar daarna wil hij het dan toch wel hebben.
Je zegt dat ze alle kanten oploopt en alles wil pakken, maar daar ben je toch zelf bij? Dat moet je dan juist voor zijn, door haar hand vast te houden en/of duidelijke grenzen te stellen. Geef haar een taakje, laat haar meehelpen, dat soort dingen.
Ja daar ben ik zelf bij ja. Tuurlijk houd ook haar handje vast etc. Ik laat haar uiteraard niet alles pakken, dat ben ik wel voor. Ik bedoel te zeggen dat ze dat dan wil doen. Maar het blijft een klein kindje, dus dat is niet in 2 keer geleerd. Dat geeft helemaal niks. Ik weet hierbij ook wel hoe ik dat aan moet pakken, ik zie daar ook verder geen problemen in. Maar het ging mij er meer om dat ze in bepaalde situaties niet zelf los mag lopen. En voor die drama situaties ben ik op zoek naar tips
In de winkel geef ik mijn dochter vaak iets in haar handen. Laatst pak hagelslag en dan zeg ik: schudden met de hagelslag! En ik doe voor hoe ze moet schudden. Lol dat ze dan heeft. Intussen zoek ik verder naar de boodschappen. Zo doe ik het eigenlijk in alle winkels. Heb ik een product uitgezocht dan mag zij het vasthouden. Bij de kassa 'ruil' ik het product in haar handjes om en krijgt ze een speeltje of een beetje drinken uit haar beker. Als ze echt begint te jammeren is er nog altijd het speentje. Ik zou het tussendoortje bewaren voor in de wandelwagen en geven voor ze vervelend wordt. Stilzitten is op die leeftijd gewoon niet leuk en ze snappen nog niet helemaal waarom. Ik snap dat je haar niet altijd en overal los kan hebben. Wat nu misschien ook leuk kan zijn is haar laten kiezen. Hou bijvoorbeeld 2 pakken rijst omhoog en vraag welke in het mandje moet.
Haar iets laten vasthouden is een goede tip. Ga ik proberen. En haar aanwijzen wat ze uit het schap mag pakken... ga ik ook proberen. Bedankt voor de tips 😊
Afleiden met iets leuks in de handjes en preventief iets te eten geven (mandarijtnje, crakertje, ofzo) om haar iets te doen te geven helpen hier ook het beste. Echter, na verloop van tijd werkt hier ook niets meer. Om deze reden plan ik dan ook bijna nooit wagenuitjes, terwijl ze wakker is, die langer dan een uur duren. Meestal plan ik de uitjes op zo'n manier dat ze een gedeelte van de trip slaapt. @MrsBucket: whahaha, you are kidding, right... Jouw reactie zou zo mijn reactie kunnen zijn toen ik alleen nog maar mn oudste dochter had. Maar inmiddels heb ik geleerd dat er ook echt hele koppige baby's kunnen zijn met hele sterke eigen willetjes, die zich niet om de tuin laten leiden door jouw opdrachtjes of wat dan ook. Het maakt niet uit op wat voor manier mijn oudste dochter of ik mijn jongste dochter haar aandacht proberen te rkijgen en haar onze kant op proberen te lokken, als zij iets heeft gezien wat haar interesseert gaat ze erop af. Er mag een complete fanfare bestaande uit dierentiun dieren haar vragen om een super leuk stukje speelgoed te pakken aan de linkerkant- als zij een boeiend blaadje/stukje afval/ hondje heeft gezien aan de rechter kant, dan gaat zij die kant op. Ik probeer het maar als iets positiefs te zien: ze heeft tenminste een duidelijke eigen mening , maar naast de wagen meelopen is op dit moment (ruim 12 mnd) geen optie. Overigens krijgt ze een vaak complete rolberoerte op het moment dat ze vermoed dat je haar handje gaat vastpakken om haar mee te leiden en laat ze zich dan melodramatisch op de grond vallen om het daarna op een brullen te zetten. Ook niet echt een aantrekkelijke optie dus.