Aardbeien bavaroisetaart

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lori, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

De titel zegt al genoeg. Ik heb gisteravond per ongeluk (had van tevoren niet gekeken en dacht dat het 'normale' aardbeientaart was) een flink stuk aardbeien bavaroisetaart gegeten. Ik zag pas achteraf dat er bavarois in zat en schrok me lam natuurlijk. Meteen gaan 'googelen', maar dat kun je dan 's avonds laat beter niet doen (i.v.m. de horrorverhalen die je dan tegenkomt). Heb dan ook heel slecht geslapen vannacht en vanmorgen meteen de vk gebeld. Gelukkig gaf zij meteen aan dat de kans heel minimaal in Ned. is op een salmonellabesmetting en het sowieso geen kwaad kan voor het ongeboren kindje, alleen kun je er dan zelf heel ziek van worden. Dus nu hopen dat dit met een sisser afloopt.
    Controleer je een keertje niet wat je eet...;) Wie heeft zoiets ook weleens gehad?

2. Maia

Maia Niet meer actief

de kans op salmonella is klein en sowieso, meer vervelend voor jou omdat je er flink ziek van kunt worden dan voor je kindje.
    Ach, ik denk dat iedereen in haar zwangerschap wel een keer zo'n momentje heeft en meestal loopt dat gewoon goed af :)

3. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat heel wat meiden zoiets wel eens gehad hebben. Toen ik net zwanger was at ik bij de Japanner beefrolletjes die niet helemaal doorbakken waren.

Ik lees trouwens regelmatig dat er meiden zijn die een lekkere uitsmijter met spiegelei op brood eten. Voor zover ik weet dan dat geen kwaad.

4. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Idd relax!!!
    Komt allemaal wel goed.....

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Zo had ik dat laatst met popcorn gekocht in de buurtwinkel (kant en klaar in een bak), ik vond het best wel verdacht dat de popcorn geen smaak meer had, ik kijk naar de houdbaarheids datum; 13-12-2010 :$:$
    Vriendlief meteen:"Dat eet je dus niet meer verder!"
    Ik me zorgen maken, maar er was gelukkig helemaal niks aan het handje ;):)

6. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Allen Bedankt voor jullie opbeurende woorden, meiden! Ik voel me opeens een stuk zekerder!

7. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Heb gister en eergister manderijnbavroise van mona gehad
    Ik wist helemaal niet dat je dan geen bavroise meer mag hebben :S
    Ik wilde vandaag nieuwe gaan halen maar dat doe ik dan toch maar niet

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat wat je in de winkel koopt aan bavarois ed. Zoals mona-toetjes en diepvriesproducten kan echt geen kwaad hoor. Daar zit geen rauw ei in. Dit mag namelijk niet eens.

Alleen bij verse bavarois ed. in restaurants ed daar misschien wel even mee oppassen.

9. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Onee het is een pudding mag dat wel dan?

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wist helemaal niet dat ik dat niet meer mocht hebben. 2 weken terug bavaroise taart gegeten op verjaardag van zoontje. Smaakt heerlijk :D

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    natuurlijk mag je dat wel hebben, als het uit de supermarkt komt dan zijn er gepasteuriseerde eieren in verwerkt, dat kan geen kwaad. Dat geldt voor mousse, pudding, bavarois etc.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja. Voor dit soort producten gebruikt men gepasturiseerde eieren.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb mij werkelijk nooit zorgen gemaakt om een rauw ei. Van een rauw ei kun je hoogstens salmonella krijgen (de kans is heel erg klein), maar het komt nooit bij je kind. Ik zou mij er niet zo druk om maken. Ik eet zelf heel vaak een zachtgekookt eitje. Heerlijk!

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ook hoor! Heerlijk

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Volgensmij mogen restaurants etc. ook alleen maar gepasteuriseerde eieren gebruiken, dus zolang hij niet zelfgemaakt was kan het denk ik geen kwaad..

16. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Af en toe wordt ik zelf ook helemaal gek van alles wat je wel en niet mag eten. Maar eerlijk gezegd vooral van mijzelf :D.

Op de ene site staat voor rauw ei dat je inderdaad een kleine kans op salmonella hebt en dat dat geen gevaar oplevert voor je baby alleen dat je er zelf ziek van wordt. Maar op andere sites staat ook dat je een kans op listeria en toxoplasmose hebt. Wat is nu de waarheid....

Misschien is de moraal van het verhaal wel, dat je niet zo veel moet googlen ;)

17. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Inderdaad! :D

In het begin zat ik ook alles maar dan werkelijk alles op te zoeken wat wel mocht, wat niet. De een zegt dit, de ander zegt dat. En ik ben nogal makkelijk te beinvloeden en dan nog eens de hormonen erbij, onzekerheid enz enz, tja, dan ben ik snel van mijn stuk gebracht.
    Nu niet meer, gewoon gezond verstand gebruiken, dan kom je al heel ver.
    Als je twijfelt of vragen hebt aan VK vragen, niet zoeken op internet, niet aan moeders, schoonmoeders, buurvrouwen vragen.

Ik bak inderdaad zo nu en dan een spiegeleitje voor mezelf. Heerlijk, daar kan ik echt van genieten!

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo.

bij fynn stond het zelfs niet op de lijst!

19. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Ligt er ook aan hoe de bavarois gemaakt is. In taart wordt vaak gebruik gemaakt van slagroom aangevuld met bavarois poeder/water.
    Dit mag je dus ook gewoon eten, komen geen verse eieren aan te pas.

Deel Deze Pagina