Schoenmaat vraagje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tammetje81, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog 1 laatste vraag wat schoenen betreft.

Kom net uit het centrum en zag in de etalage van de schoenenwinkel leuke shoesme sneakers voor onze zoontje van €85 voor €39. Dacht hebbes leuke en zeker goede schoenen voor naast zijn all stars die ik graag wil hebben.

Maar jullie raden het al zijn maat was er niet meer. Even wat gemeten met het zooltje van maat 24. Deze was echt te klein. Zijn teentjes staken buiten het zooltje wat je uit de schoen kon halen. Dus vermoedelijke heeft hij maat 25. Maar ik heb veel winkels bij langs gebeld deze is er niet meer. Wel maat 26. Zou dit kunnen? Als bij maat 24 de teentjes echt buiten het inlegzooltje staken? Tuurlijk groeien de voeten wel, maar wil uet nog maanden moeten wachten tot hij ze aan kan. Maar tja zal het zoveel schelen.

Hij heeft nu maat 25 van zijn laarsjes van shoesme en naar mijn gevoel passen die nog wel, maar zit er zeker geen 1cm speling meer aan de voorkant.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou echt even gaan passen! Te groot is geen succes dan valt hij straks over zijn eigen voeten. .

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou ze ook eerst passen. Niet alle schoentjes zitten even goed, soms past het model gewoon niet.

4. Annemama

Annemama Bekend lid

Sep 23, 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Bij een goede schoenwinkel kunnen ze de voeten én de schoenen meten. Maat 25 van het ene merk is namelijk niet altijd gelijk aan een maat 25 van het andere merk. Ze moeten wel 1 cm overhouden. Meten = weten ;) en passen dus...

5. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hbebben maat 24 dus gepast en hiervan kwamen zijn teentjes over de rand van de inlegzooltje. De schoenen zijn wat verder weg, daar rijd ik niet zomaar even heen. Misschien moet ik ze mijn man toch maar op laten halen. Als het echt niet wil, kan ik ze altijd terug brengen of ik wacht tot hij ze wel past.

6. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Dan kun je er net zo goed met je zoontje heen rijden en daar de schoenen passen. Straks passen ze niet en kan je man 2x heen en weer.
    Kunnen ze ze niet naar de winkel bij jullie in het centrum laten komen?

7. Annemama

Annemama Bekend lid

Sep 23, 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Tja dat moet je zelf weten...

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier draagt ze sinds januari mt 23. Ze doet hier steeds 3/4 maanden met 1 maat dus heb nu zomerschoenen gekocht in mt 24. Rond mei kan ze die waarschijnlijk wel aan.
    Als je man ze mee kan nemen, kun je thuis rustig passen en als ze niet passen, weer terug.
    Ik kijk hier nu zelf wel naar de schoenen hoe ze zitten. Haar eerste schoentjes hadden we bij een schoenenzaak vandaan maar bleken al snel wat te smal te zijn aan de bovenkant.
    Heb hier nu voor de 2e keer Dr Visser en Hushpuppies en dat zit hier gewoon perfect.
    Laat haar er dan thuis een mooi poosje op lopen zodat ik kan zien hoe ze erop loopt.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,878
    9,390
    113
    Gelderland
    Als 24 te klein is zal hij idd al op 25 zitten. Je moet altijd 1 cm groeiruimte in een schoentje hebben dus waarschijnlijk moet je idd maat 26 hebben. Voor het hele begin zou je een zooltje erin kunnen doen en die eruit halen als zijn voetjes iets gegroeid zijn. Mocht het dan toch nog wat ruim zijn ff weg zetten em dan heb je straks leuke schoentjes toch? Draag je tot die tijd zijn laarsjes afgewisseld met zijn allstars. ik heb laatst ook hele gave schoenen gekocht en in de sale een schoentje voor erbij voor 4 euro haha! Zijn helaas nog net iets te groot maar zingen nog wel even uit met zijn oude schoenen :)

10. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Kinderschoenen moet je inderdaad niet precies passend kopen maar altijd met iets groeiruimte. Dus zou zeker een 26 kopen (tenzij hij in 25 ook genoeg groeiruimte heeft, maar dat verwacht ik niet als ik lees was je over de maat 24 schrijft).

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Je kan thuis zijn voetje omtrekken op een papier, dat opmeten en dan kijken welke maat je nodig hebt (staan op internet tabellen)

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als hij met maat 24 over de rand zit zal 25 nét passen en geen 1 centimeter ruimte overhouden, dus zal maat 26 perfect zijn

Kan die zaak de maat 26 schoenen niet naar het filiaal bij jullie in de stad sturen? Doen ze hier wel altijd als het dezelfde winkel is

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja, maar helaas valt het ene merk erg klein (Italiaans) en het andere merk weer groot

Share This Page