Ik heb een tijdje in een bakkerij gewerkt, en mensen vroegen dan welk brood mensen/kinderen kunnen eten bij koemelkallergie. Vaak wordt er hier speltbrood geadviseerd. Kan iemand mij vertellen waarom juist speltbrood? Vanwege de gluten? Ik heb dit nooit begrepen. Allinson brood is gemaakt op waterbasis, dat weet ik. Is dat dan geen alternatief? Wie kan mij op weg helpen?
Ik haal altijd gewoon de goudeerlijk van de jumbo. Dat is zonder koemelk en de jongens eten het prima. Wie adviseert je speltbrood?
Speltbrood is wat gezonder omdat het je bloedsuikerspiegel minder laat schommelen. Hier speltbrood in huis en anders volkorenbrood. Maar ik weet niet of ze koemelkvrij zijn.
Vaak zit er koemelk in de broodverbeteraar. Misschien dat je bakker bij speltbrood geen broodverbeteraar toevoegt?
Wat ik van mijn zus begreep is dat ze bij de bakker bij haar niet vaak brood op voorraad hebben dat zonder km wordt gemaakt. Speltbrood wordt wel zonder km gemaakt over het algemeen, mss dag het daarom aangeraden wordt?