Wat een verrassing... Ik vond het niet interessant meer om te kijken omdat de winnaar voor mij al vast stond. Internet bevestigde het. Ik vind het goed om bepaalde dingen een platform te geven. Maar het lijkt inmiddels meer een voorwaarde. Dat haalt voor mij het hele festijn onderuit. Na The Rasmus ben ik al afgehaakt terwijl ik normaal klaar zit voor dit evenement. Ik vond het een gemiste kans dat ze niet in de taal zongen van het land wat ze vertegenwoordigde. Het was een kans om iets anders te laten zien. Het is een heel verschil om iets goed te vinden en daarbij bepaalde beelden te vergeten dan iets te kiezen om de narigheid die er speelt. Dat bedoel ik niet alleen om dit jaar, het lijkt een trend te worden.
De statement was voor mij al dat Rusland niet mee mocht doen. Het winnen van Oekraïne vind ik dan weer een blamage. Maar ik begrijp sowieso soms weinig van die puntentelling, zowel van de jury als van het publiek. Gaat af en toe echt nergens over. Ik ben nog voor het einde naar bed gegaan, duurde me echt te lang ook Maar het was wel weer hersenloos vermaak, en dat is ook wel eens lekker
Nederland heeft echt te weinig publieksstemmen gekregen, 42. Teleurstellend. Terecht dat ze Oekraïne laten winnen dit jaar. Het is altijd al een (groot deel) politiek spelletje geweest, dus waarom nu niet voor een statement? Het was alleen al vanwege de oorlog en deze uitkomst een historisch Songfestival. Prima om het dus zo een keer te doen. Volgend jaar gewoon weer 'normaal politiek' Zweden was schitterend, terecht een hoge plek. Het liedje van Servië was kritiek op de gezondheidszorg in dat land. Had voor mij niet perse gehoeven. Duitsland heeft volgens mij afgelopen jaar of jaren wel meer onderaan gestaan. Dat zij nog steeds zoveel geld investeren in het Songfestival is nobel Frankrijk was een enorme tegenvaller na het mooie Voila van vorig jaar. Engeland.. mwah, prima denk ik op de plek waar ze staat. Had een mooie stem. Maar ben een beetje klaar met al die mannen die zo hoog moeten zingen.
Ik ben halverwege in slaap gevallen, het stond toch al vast dat Oekraïne zou winnen. 11e plek vind ik netjes voor Nederland!