Kennen jullie mooie liedjes over zwangerschap en zwanger zijn? Ik wil aftrappen met een liedje wat ik erg mooi vind. @@@@@ Marco Borsato - Een Liefde voor het Leven Ochtendschemer danst over je lichaam En het spiegelt in het raam Wat de liefde voor een vrouw kan doen En ik huil terwijl je lacht als ik je zachtjes streel Op de plek waar onze toekomst langzaam groeit Nee, nee nooit heb ik geweten dat nieuw leven Aan een man en vrouw gegeven Zoveel kracht en zoveel schoonheid brengt En je lacht als ik je zeg dat jij het mooiste bent En het allermooiste draagt wat ik ooit heb gevoeld Het komst steeds dichterbij Nieuw leven maakt zich vrij En het is van jou en mij Een liefde voor het leven En alles wat wij zijn is zij Een liefde voor het leven Uit de kracht van jou en mij Alles wat ik jou ooit wilde zeggen Hoef ik niet meer uit te leggen Het verleden heeft een toekomst meer En ik huil terwijl je zegt wat ik je ooit misdeed Jouw liefde voor de man in mij nooit heeft aangetast Het komt steeds dichterbij Nieuw leven maakt zich vrij En het is van jou en mij Een liefde voor het leven En alles wat wij zijn Zo ongerept en klein Een liefde voor het leven Uit de kracht van jou en mij x 2 En je lichaam spreekt een taal Die ik nimmer heb gehoord Maar ik versta het allemaal Ik versta het woord voor woord En we lachen en we huilen Om al dat leven diep in jou De kracht die het ons geeft Brengt ons meer dan ooit dichter bij elkaar Het komt steeds dichterbij Nieuw leven maakt zich vrij En het is van jou en mij Een liefde voor het leven En alles wat wij zijn Zo ongerept en klein Een liefde voor het leven Uit de kracht van jou en mij x 2
Ik heb even gegoogeld, maar ik kon helemaal niks vinden. Misschien niet goed gekeken. Er zijn toch wel meer liedjes zou je denken,
Ik vind de andere van Marco Borsato (SLAAP MAAR) ook heel mooi Hier kan je het liedje horen en er een leuke clip bij zien: http://www.youtube.com/watch?v=RwXGcp7ZdEg
Wat mij ook kippenvel bezorgt is het liedje van Marco Borstato, wat is geschreven voor iedereen die zijn kindje verloren heeft.. Ik heb er meteen ff naar gegoogled en kwam hier op uit: http://www.youtube.com/watch?v=NbgqKHUuDA4 Ik was er ook tijdens zijn symphonica in rosso tour en toen ik dit hoorde kreeg ik toch echt wel een brok in mijn keel. Een andere favo is die van trijntje oosterhuis. maar das ook niet echt een zwangerschapsliedje.. http://www.youtube.com/watch?v=ISTVtDeQDrU
Daughters van John Mayer Misschien niet geschreven voor zwangerschap, maar deze spreekt mij erg aan... oke misschien omdat wij een dochtertje verwachten. I know a girl She puts the color inside of my world But she's just like a maze Where all of the walls all continually change And I've done all I can To stand on her steps with my heart in my hands Now I'm starting to see Maybe it's got nothing to do with me Fathers, be good to your daughters Daughters will love like you do Girls become lovers who turn into mothers So mothers be good to your daughters too Oh, you see that skin? It's the same she's been standing in Since the day she saw him walking away Now she's left Cleaning up the mess he made Fathers, be good to your daughters Daughters will love like you do Girls become lovers who turn into mothers So mothers be good to your daughters too Boys, you can break You'll find out how much they can take Boys will be strong And boys soldier on But boys would be gone without warmth from A woman's good, good heart On behalf of every man Looking out for every girl You are the god and the weight of her world So fathers, be good to your daughters Daughters will love like you do Girls become lovers who turn into mothers So mothers be good to your daughters too
Ik weet niet hoe dat liedje heet, maar het begint met: Niemand heeft je ooit gezien maar toch ben je bij mij. Een heel oud liedje, was laatst op de radio en toen zei m'n moeder dat ik maar goed moest luisteren.
Slaapliedje van Acda en de Munnik... heb ik samen met een vriendin gezongen bij de doop van het kleine ventje van mijn zus. Ik vind het een schitterend nummer... eenvoudig maar geweldig. Laat me zitten in het donker Laat me zitten in de nacht Ik zie je schaduw in het duister Ga maar slapen, 'k hou de wacht Laat me zachtjes voor je zingen Een lied wat net nog niet bestond Een lied wat morgen weer verandert En zo nooit wordt afgerond Laat me zitten Laat me zingen Van zo blij dat ik er ben Van je ogen, je lach Je tranen, die dingen Die ik zelfs hier in het donker nog herken Geef je over aan het donker Laat je vallen in de nacht Vergeet alles wat er was, weet Dat ik morgen op je wacht Gaan we morgen samen spelen Gaan we lachen in de zon Ik zal je zingen van het leven En hoe het dat pas bij jou begon Geef je over Ik zal je zingen Van een wereld zonder pijn Je hoeft niet te weten Van die dingen Alleen zo hier met mij samen te zijn En te horen van een leven Waarin de liefde weer regeert En te geloven, al is het maar even Dat de haat wordt aangeleerd Dat de mensen liever zoenen Dan dat ze vechten op het journaal Dat beer weer beter wordt De poes morgen wel weer opstaat Dat die ook slaapt en dat het goed komt allemaal Hoor me zingen van een afstand Hoor me zingen door de nacht Ik vraag de sterren om bescherming Ik zie de maan die ook naar jou lacht Morgenochtend ben ik bij je Kijk je op in mijn gezicht En een kusje voor je moeder Die daar in het grote bed naast je ligt
Volgens mij bedoel je dit nummer, niet?!? Helga - Niemand heeft je ooit gezien Niemand heeft je ooit gezien Maar toch ben je van mij Niemand heeft je ooit gezien Maar toch ben je bij mij Ik wist 't allereerst van jouw bestaan Je bent vlakbij maar ver nog hier vandaan Niemand heeft je ooit gezien Maar toch ben je bij mij Hier onder m'n hart begint jouw leven Hier onder m'n hart groeit 't geluk Jouw jonge leven en mijn geluk Niemand heeft je ooit gezien Nog niemand die je kent Niemand weet of jij een jongen of een meisje bent Al is je vader ook een knappe man Hier weet hij toch 't fijne nog niet van Niemand heeft je ooit gezien Nog niemand die je kent Heel geduldig moet ik op je wachten Maar ik tel de dagen met een lach Ja, ik zal wachten maar met een lach Niemand heeft je stem gehoord Maar ik heb je verstaan Alles wat me toebehoort Dat is voor jouw bestaan Je brengt me onrust en je brengt me vree Maar wat je brengt daar heb ik vrede mee Nu zing ik nog eenmaal en dan moet je slapen gaan Lalalai
Voor de (as) moeders van een dochter; Martina McBride - In my daughters eyes In my daughter's eyes, I am a hero. I am strong an' wise, And I know no fear. But the truth is plain to see: She was sent to rescue me, I see who I wanna be, in my daughter's eyes. In my daughter's eyes, everyone is equal, Darkness turns to light, And the world is at peace. This miracle God gave to me, Gives me strength when I am weak. I find reason to believe, in my daughter's eyes. An' when she wraps her hand around my finger, Oh, it puts a smile in my heart. Everything becomes a little clearer. I realize what life is all about. It's hangin' on when your heart has had enough; It's givin' more when you feel like givin' up. I've seen the light: it's in my daughter's eyes. In my daughter's eyes, I can see the future. A reflection of who I am, An' what will be. An' though she'll grow an', some day, leave: Maybe raise a family, When I'm gone, I hope you'll see, How happy she made me, For I'll be there, in my daughter's eyes.
Oh wat een leuk topic, ik zie allemaal liedjes die ik nog helemaal niet kende! Als je baby er pas is: Trijntje oosterhuis - nu dat jij er bent Als je in mijn ogen kijkt lijkt de wereld stil te staan De wind houdt op met waaien en bevroren is de maan Je bent stralend als de zon Je bent volmaakt, zo naakt en klein En de wereld lijkt voor eventjes perfect te zijn Ik wist niet dat ik na een blik zo veel van je houden zou Maar ik weet nu al niet eens meer hoe ik leefde zonder jou Voor zoveel wezenlijke dingen Leek ik blind tot dit moment En die zijn ineens zo zichtbaar Nu dat jij er bent Oh, ik hoop dat ik je geven kan wat jij me geeft Zo lang ik leef... Ik zal onvoorwaardelijk waken aan jouw zij En ik hoop dat je ooit voelen mag wat ik nu voel Wat ik bedoel En wat in woorden niet te vangen is voor mij Wanneer je in mijn armen ligt en zo tevreden naar me lacht Lijk ik alles te vergeten dat daar buiten op mij wacht Alle strijd en alle tranen Alle stille pijn verdwijnt En de wereld lijkt voor eventjes normaal te zijn
Dit vind ik een heel mooi nummer. Het is van Phil Collins en dat heeft ie geschreven voor zn ongeboren zoontje. Come With Me I'll try to make the sun shine brighter for you I will even play the fool if it makes you smile I'll try to make you laugh if there's a tear in your eye After all is said After all is done I'd do anything for you Come with me, close your eyes Hold my hand, it'll be alright Don't be scared, don't be shy Lift your head it's gonna be alright I'll try to make the stars shine brighter for you And I'll take you on my shoulders, hold you way up high I'll even chase the rainbow hanging in the sky COs after all is said After all is done I'd do anything for you Come with me, close your eyes Hold my hand, it'll be alright Don't be scared, don't be shy Lift your head it's gonna be alright Through the eyes of innocence You will find, you will see There'll come a time it all makes sense And you won't know, but it will show inside, deep inside Come with me, close your eyes Hold my hand, it'll be alright Don't be scared, don't be shy Lift your head it's gonna be alright I'll try to make the days last longer for you From the daybreak, 'til the sunset, 'til the end of time I'll keep you safe, away from the heartache COs when all is said And when all is done I'd do anything for you Come with me, close your eyes Hold my hand, it'll be alright Don't be scared, don't be shy Lift your head it's gonna be alright Liefs, Duveldraakje
Trijntje Oosterhuis. Dit is de text; Mothers love Theres nothing like this at all The unconditional Mothers love Never more beautiful Feeling so spiritual From above Its such a miracle Cant believe you have grown Inside of me Ill never feel the same Since the day you came Out of me With all the joy you bring You are my everything So much love Something Ive never known Its unconditional Mothers love This love will never end You are my child my friend Could this be Its such a miracle Cant believe you have grown Inside of me Much more than words can say l love you more each day What a love Just cant stop singing this song Loving has just begun Mothers love (Trijntje Oosterhuis, Keith John & James Hallawell, copyright control / published by Kejo25music / Pollination Music) ~~~~~~~~~~~~~ als je op mijn banner klikt kom je op onze site en kan je het liedje horen