Hoi hoi, Ik heb even een vraagje, ik moet rond 12 uur naar de tandarts. Ik ben echt als de dood daarvoor, daarom wil ik graag verdoving, mocht ie moeten boren. Is dit slecht voor je als je zwanger bent? Ik weet het nog niet, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen. Liefs, Duveldraakje
Verdoving is niet goed voor een zwangerschap, dat komt in je bloedbaan terecht en je kindje krijgt het dan ook. Röntgenfoto's trouwens ook niet (mocht ie dr eentje willen nemen van je tanden).
Je weet nog niet zeker dat je zwanger bent? Mocht je wél zwanger zijn dan is naar mijn weten jou bloedbaan nog niet verbonden met die van de baby. Volgens mij zou je dus gewoon een verdoving kunnen nemen... De meningen zijn hierover zowiezo al een beetje verdeeld... (als ik nu complete bullsh*t lul, beschouw dit berichtje maar als niet getypt... ) Maar zeker weten doe ik het eigenlijk helemaal niet.... Misschien is het een tip om een HA of verloskundige te bellen met je vraag? Misschien staat er ook wel wat info op het internet.... Liefs!
Ja het is de eerste keer dat ik naar deze tandarts ga, ben net overgestapt. Ik denk dat ik rond 12 uur echt een blok zenuwen ben, maar goed... Dank je wel voor je antwoord, nu kan ik er rekening mee houden. Liefs, Duveldraakje
Oh, ik dacht dat het wel zo was. Ik ben ook geen expert, maar ik dacht toch dat het slecht zou zijn, vooral in die eerste 3 maanden wanneer de kans op een miskraam het grootst is, zou ik geen risico's durven nemen.
Omdat duveldraakje nog niet eens zeker weet dat ze zwanger is, en nog in haar cyclus zit kan het naar mijn idee geen kwaad. De baby is pas vanaf 6 weken zwangerschap verbonden met jou bloedbaan: -------------------------------------------------------------- Je bent 6 weken zwanger. Het embryo is nu officieel een foetus en is zo groot als een rozijn.... De baby heeft een bloedcirculatiesysteem wat gekoppeld is aan die van jou. De bloedgroep kan echter afwijken van de jouwe! De ruggengraat van de baby begint zich te vormen samen met de beginselen van het centrale zenuwstelsel. Aderen worden gevormd in de -nog te maken- navelstreng. De navelstreng verbindt jouw systeem met die van de baby. Bij de geboorte is de navelstreng zo'n 60 centimeter lang. Kleine stompjes verschijnen aan de 4 uiteinden van de baby. Dit zijn de eerste tekenen van de armen en benen. De hoofdzijde van de baby steekt nu meer uit, het staarteinde is korter. De vorm is nu als een bruine boon.
je moet je ff vermelden bij de TA, je krijgt dan waarschijnlijk een andere verdoving, verder kan het geen kwaad hoor... alleen wel ff uitkijken met de foto's ivm straling.
De tandarts zegt dat het geen kwaad kan. Rontgen niet, en verdoving niet. Heb het bij al mijn kinderen gehad ( bij mijn jongste ook in de eerste 3 maanden ) en ze zijn kerngezond. Maar het is altijd handig om het even te melden bij de tandarts. Angelina
Ik zal het sowieso ff zeggen tegen de TA. Maar als ik zwanger ben is het in ieder geval pas 4 weken. Ik begin nu toch wel zenuwen te krijgen, maar goed we zien zo meteen wel. Heel erg bedankt nog, ik ben nu toch wel iets zekerder... Liefs, Duveldraakje
ja, ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is... Loop zelf met een ontzettende ontsteking in mn kaak en wil niet naar de ta omdat ik liever ontstoken ben dan dat ik een wortelkanaalbehandeling moet zonder verdoving.... Dus..... Hoe ging het!
Het is goed gegaan, ik moet in januari terug. Ik heb t nagevraagd en ze zeiden dat verdoving geen enkel probleem is. Mocht je het nog niet vertrouwen dan even aan de VK vragen. Liefs, Duveldraakje
de verdovingen die ze vandaag de dag gebruiken zijn niet schadelijk voor je ongeboren kindje dat waren ze 13 jaar geleden al niet en nu nog niet
voor sommige behandelingen heb je echt een verdoving nodig. maar het is zo`n klein minimaal verdovinkje dat het vast geen kwaad kan. maar dit zijn vragen die je eigenlijk altijd aan je arts of tandarts voor moet leggen.
nou, dan ga ik maandag toch wel eventjes de tandarts bellen... Jippieeeeeeeeee misschien kan ik dan weer eten!