Sonja Bakker en borstvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lilly, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Dag dames,

ik heb even jullie advies nodig.
    Manlief en ik willen beiden wat kilo's kwijt dus hebben we het SB boek aangeschaft. Maarrrrrrrrr........ik geef dus bv en vraag me of het dan wel kan. Op dit moment neem ik extra rauwkost en fruit maar ik heb nog het idee dat het niet genoeg is, ik voel me slap en heb zelfs het idee dat de bv is gaan teruglopen :confused:

Wat denken jullie, is het wel een gezond dieet als je bv geeft en zou ik het kunnen blijven volgen met hier en daar een aanpassing? Bijv. 3 ipv 2 boterhammen, of 2 evergreens ipv 1? etc.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    persoonlijk vind ik het niet verstandig te gaan lijnen op wat voor een manier dan ook terwijl je borstvoeding geeft. Als je gaat afvallen komen er afvalstoffen vrij die in je borstvoeding komen en die je kindje dus weer binnen krijgt.
    IK heb tijdens de maanden dat ik borstvoeding gaf normaal gegeten, en niet gelijnd. Nu moeten er dus nog veel kilo's af. Jammer maar helaas.

Ik doe zelf nu ook sonja bakker en volgens mij is haar dieet een min of meer 1000 calorieen dieet dat is veels te weinig als je borstvoeding geeft.
    Sonja Bakker zegt zelf in haar boek, Lijnen mag niet maar verantwoord eten kan wel! als je borstvoeding geeft.
    Je geeft zelf aan dat je bv terugloopt en je niet lekker voelt. Ik zou meer gaan eten.

succes meid.

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Het staat ook in haar boek, dat je als je BV geeft niet aan de weekmenu's mag beginnen. En dat je je lichaam ook voor je begint wat kans moet geven te 'ontzwangeren'. Ik begrijp het wel. Ik ben begonnen toen Joey 4 maanden was en toen gaf ik nog steeds BV. Ik heb me alleen niet aan de weekmenu's gehouden maar alleen het idee achter het dieet opgepikt, dus een gezond eetpatroon en gezonde dingen, alleen niet in zulke kleine hoeveelheden als in het boek staat. Gewoon om er vast aan te wennen. Pas toen ik geen BV meer gaf ben ik echt begonnen. Lees het boek maar, er staat in dat je er niet mee begint als je BV geeft!

Heel even geduld dus nog ;)

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Oke, bedankt voor je antwoord.

Nu heb ik vandaag het menu voor de man gevolgd + een extra tussendoortje en dat was goed te doen en wijkt niet veel af van wat ik normaal ook zou eten.

Ik heb namelijk al een vrij gezond eetpatroon maar ben tijdens mijn zwangerschap vooral aangekomen door weinig beweging vanwege BI en doordat ik vaak uit verveling ging zitten snoepen :oops:
    (heb vanaf week 18 thuis gezeten en kon steeds minder).

Ik ben sinds de bevalling al 13 kilo kwijt, hield ook heel veel vocht vast hoor en moet er nog 7 kwijt om op mijn oude gewicht te komen dus denk dat ik zonder Sonja bakker ook wel afval alleen dan langzamer waarschijnlijk.

En ik vind het ook gewoon wel makkelijk zo'n boekie zodat ik niet hoef na te dneken over wat we moeten eten want ben nog erg moe door de gebroken nachten.

Maar idd, ik voelde me vooral gisteren niet zo lekker en heb het idee dat mijn borsten vandaag nogal 'leeg' zijn vandaar dat ik er over denk om er wel mee door te gaan maar dan met hier en daar een aanpassing dan is het verder toch redelijk gezond?

Ik ben overigens pas deze week begonnen hoor, dus dit is pas de 4e dag!
    En ik nam al extra fruit en groente, maar wil nu toch ook wat meer brood en zuivel gaan nemen.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik vind dat je beter normaal kunt eten en pas een lijnpoging of Sonja Bakker eetwijze als je geen bv meer geeft..

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ow oke, waar staat dat dan?
    Kan het niet vinden :oops: :D

(had mijn vorige bericht geplaatst voordat ik dit bericht van jou had gelezen ;) )

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou het niet doen...

Je kan zelf toch ook gewoon gezond eten, Gewoon 3 maaltijden, 1 tussendoortje in de vorm van fruit en 1 tussendoortje in de vorm van sultana, peperkoek ed.. Veel water drinken... zo doe ik het. Als je sonja bakker volgt val je echt te snel af... en afvallen en bv kunnen wel samen maar dan moet het echt heel langzaam en geleidelijk gaan

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Nou jullie hebben me overtuigd hoor!

Maar eignelijk wist ik ook wel na het de afgelopen 3 dagen gedaan te hebben dat het gewoon te weinig was tijdens de bv, daarom ook mijn vraag hier ;)

Nou ja dan moeten we maar wat langzamer aan afvallen, komt ook wel weer goed ;)

9. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Als je bv geeft mag je niet meer dan 0,5 kg per week afvallen, anders komen er teveel afvalstoffen in de voeding, en dat is schadelijk voor je kindje. Dat is voor mij een goede reden om langzaam af te vallen. Ik vind het jammer dat het niet sneller mag maar goed, geduld hebben dan maar....

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik was in mijn zwangerschap van Silvester ruim 11 kilo aangekomen, momenteel geef ik nog steeds borstvoeding en ben inmiddels die 11 kilo kwijt + 7 extra kilo (ben nu dus 7 kilo lichter dan voordat ik zwanger ben). Dit zonder een dieet te volgen, gewoon normaal eten en natuurlijk ook wel eens wat te snoepen. Veel drinken is ook een echte aanrader. Gemiddeld heeft een beeb 1 tot anderehalve liter vocht van je nodig.... dus als je 2of 2,5 liter water per dag drinkt, krijg je iig voldoende vocht binnen. En zoals al een paar meiden hebben aangegeven is het erg slecht als je afvalstoffen via de borstvoeding je beeb in komen. Heb even geduld, als je volledige borstvoeding geeft, dan val je vanzelf af.

Veel succes.

Liefs,
    Qwizzle.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik was 12 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, direct na de bevalling 6 kwijt en na ca. 3,5 maanden borstvoeden de rest van de zwangerschapskilo's ook en nog 1 of 2 extra rond de 4 maanden. Ik heb echt niets laten staan, eet zelfs meer dan voor en gedeeltelijk tijdens mijn zwangerschap, heb soms echt 'vreetbuien', die ik wel 'gezond' oplos (extra boterham of ontbijtkoek of iets dergelijks). Ik drink inderdaad ook veel, met name water, en eet gewoon goed. Bij mij werkt dit het beste. Je bent nog maar zo kort geleden bevallen dat ik denk dat je je lichaam ook de tijd moet geven om weer te reguleren en borstvoeding kan hierbij op natuurlijke wijze helpen. Dit werkt trouwens niet altijd hoor. Maar ik heb mijn lichaam na de bevalling gewoon even de tijd gegeven en het heeft zichzelf geregeld.

Karin

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik was 12 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, direct na de bevalling 6 kwijt en na ca. 3,5 maanden borstvoeden de rest van de zwangerschapskilo's ook en nog 1 of 2 extra rond de 4 maanden. Ik heb echt niets laten staan, eet zelfs meer dan voor en gedeeltelijk tijdens mijn zwangerschap, heb soms echt 'vreetbuien', die ik wel 'gezond' oplos (extra boterham of ontbijtkoek of iets dergelijks). Ik drink inderdaad ook veel, met name water, en eet gewoon goed. Bij mij werkt dit het beste. Je bent nog maar zo kort geleden bevallen dat ik denk dat je je lichaam ook de tijd moet geven om weer te reguleren en borstvoeding kan hierbij op natuurlijke wijze helpen. Dit werkt trouwens niet altijd hoor. Maar ik heb mijn lichaam na de bevalling gewoon even de tijd gegeven en het heeft zichzelf geregeld.

Karin

13. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    ik was 20kg aangekomen tijdens de zwangerschap en na de bevalling was er direct 12 vanaf, nu de rest nog, het schijnt dat je na een paar maand pas echt gaat afvallen bij bv, want ik ben niets meer afgevallen dan die 12 kg, dus hoop dat dat nog komt.... Ik eet niet meer dan normaal dus daar ligt het niet aan, en elke dag wandelen we een stuk met dit mooie weer!

14. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Jeetje, je kindje is net 5 weken! Wat maakt het nou uit dat je nog niet zo slank bent als voor je zwangerschap? Geef het de tijd, afvallen kan altijd nog. Sorry hoor, maar ik kan hier zo boos om worden! (enne, dat is MIJN mening!..... Voordat er weer een hele discussie losbarst ;))

15. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Iedereen mag toch zijn eigen mening geven, is niets mis mee hoor!

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Niet iedereen valt af met bv, ik heb met mn dochter 10 mnd gegeven en ben niks afgevallen in die periode (alleen vlak na de geboorte natuurlijk) Gewoon gezond eten, bewegen en afvallen komt later, dat kan altijd nog terwijl je kind nu bv nodig heeft.

Deel Deze Pagina