@ Loeki2, Nou, lijnen doe ik niet hoor (sporten ook niet ) (bij jou gaat het goed trouwens met het sporten en de kilo`s.), maar het ging er eerder om dat jij in het eerste berichtje schreef, "Met BV moet je minimaal 1800 kcal eten om gezonde BV voor je kindje aan te maken. Als je dat hier mee kan halen is het prima, maar ik denk dat je het niet gaat halen zo.". Dus toen ik mijn berichtje schreef "Loeki, dus eigenlijk als je zelf niet genoeg/niet goed eet, is je bv niet optimaal voor je kids? Hmmm :-k dit zet me aan het denken! Ik ga er zeker is op letten!" Dacht ik aan de tijd dat ik ook niet goed at, dus vast niet altijd aan die 1800 kcal gekomen ben, en dat daardoor dus mijn bv niet goed was voor mijn kindjes, en dat ze daardoor dus almaar niet wilden groeien. Snappie? Dat bedacht ik dus nadat jij schreef dat je die minimaal 1800kcal moet eten om gezonde bv te maken. . @ Mowtom, Hou vol! En succes maandag!
heb stiekum vandaag al gewogen.... 2,8 kilo er al af! Sonja RULES! hahahahaha dit is wel vol te houden.
Nadeel van SB is dat je te eenzijdig eet. Voor je melk en je kind maakt dat niet zoveel uit, voor jezelf kan het betekenen dat je minder goed in je vel zit. Beter is om elke dag een eind met je kind te gaan wandelen of joggen, over te switchen op gezonde dingen, niet te snoepen, geen frisdranken en vruchtensap te nemen maar water en bij je maaltijden voldoende te eten. Als ik kijk naar wat je eten wilt, dan denk ik dat die Evergreen so wie so niet past, liever een paar lekkere stukken groente (wortel, paprika, komkommer) op dat moment, met een gewone cracker of volkorenboterham. Door de suikers in Evergreen krijg je sneller weer honger. Zelfde geldt voor het speculaasje. Da's ook nog eens te klein om de avind door te komen. Liever dan een paar lekkere selderijstengels afknagen, doe je ook langer mee! Als je SB wilt doen, volg dan de mannenregels, en las minstens elke week een SAS-dag in. Wat je nu opschrijft is te weinig om fit en vrolijk te blijven.
Ja iedere dag is voor mij een SAS dag hoor. IK SJS en daarbij sport ik. Dat houd in dat ik iig iederedag voldoende kcal binnen krijg en iedere dag ook voldoende vezels, groenten, fruit en niet te vergeten voldoende vetten. Bolbuikje, goed eten is altijd belangrijk. Ik heb het aan een voedingsdeskundige gevraagd hoe het zat met eten en die vertelde me dat je met BV prima af kunt vallen als je 1800 tot 2000 kcal per dag eet. Tip van haar was om 's avonds voor eht slapen gaan ook wat te eten, omdat je vaak voed voor je ontbijt. Ik eet nu 2000 kcal per dag en op dagen dat ik sport wat extra. Het is per week verschillend. Op 1-1-8 woog ik 85,6 kg en afgelopen vrijdag woog ik 79,5. Dus ruim 6 kg en dat zonder echt te lijnen. Gewoon op mijn voedingspartoon letten. Van Sonja B. krijg ik de kriebels. Daar is alles zo voorgeschreven. Ik eet binnen SJS gewoon wat ik zelf wil. Bovendien stimuleerd SJS echt om in beweging te komen.
Ik ben met goed/gezond eten en sporten ook al 9 kg kwijt. Ik werk dagelijks ook 1800 + calorieën naar binnen aan gezonde dingen. Daardoor is het ook goed vol te houden. En dus 3x in de week naar de sportschool doet wonderen.
Nou dirksmama ik ben nog altijd super vrolijk hoor! Ook de vorige keer dat ik bakkerde.... Die sasdag zal er vast wel eens komen hoor maar iedere week, nee dat niet! Ik eet extra fruit en drink extra melk daar red ik het wel mee denk ik zelf. Het gaat vooralsnog heel goed dus we zien wel!
@Loeki: wat is SJS ? Ik val vanzelf af. Ben nu weer ziek, en dat helpt ook niet echt om op gewicht te blijven. Ik ben 1.86 cm en 70 kilo. Dus bij mij hoeft er niets meer af.
SJS staat voor Streep-je-slank, voor de zwangerschap ben ik daar 20 kg mee kwijt geraakt. Voordeel vind ik dat het je stimuleerd om bewust te eten en tegelijker tijd stimuleerd het om te sporten omdat het gelijk zichtbaar resultaat in je voedingspatroon geeft. Bovendien is niets 'verboden' alles mag maar met mate. Als ik op een avond ga spinnen kan ik best frietjes eten. Ook mag gebraden kip best en pizza of pannekoeken passen er allemaal prima in. Ik kan niet tegen dieëten die iets verbieden. Dan gaan de haren bij mij gelijk overeind staan en is het gedoemd te mislukken. Met SJS ben ik dus 20 kg kwijt geraakt en heb ik dat daarna ook bijna probleemloos vast gehouden. Nu alleen de zwangerschapskilo's er af.
Oh ik ben 173 cm en ik wil terug naar 75 kg, dat is 3 kilo minder dan voor de zwangerschap. Dan is mijn BMI precies 25 niet dat ik daar iets om geef.
Ik heb zitten rekenen, dit is bijelkaar 1000 kcal. Daar zou ik de dag nog neit op doorkomen als ik geen BV gaf
De eerste week heb je af en toe ook best wel een beetje trek hoor maar goed ik ben de eerste week weer doorgekomen en dan gaat het nu wel makkelijker.
Bedankt, maar ik hoef eigenlijk niet af te vallen hoor. Ik kon in de kraamweek mn eigen broeken alweer aan. Vind het wel prima zo, hoewel mn buik toch anders aanvoelt, dus wat sporten zou geen kwaad kunnen, maar laat ik daar nou net geen zin in hebben . Ik eet eigenlijk altijd al slecht, wel mn groente, maar eigenlijk te weinig fruit, en ik eet nooit een ontbijt. Maar ik ga echt proberen smorgens ook wat te eten, en wat meer fruit te nemen. Ik dacht dus dat je met dat eerste bericht bedoelde dat je dus geen goede melk had als je zelf te weinig at (en dat daardoor de kleintjes niet geod groeide), maar daar zijn we ondertussen uit, dat kan het eigenlijk niet geweest zijn. Ik vind het overigens super van jullie dat jullie zo goed aan het lijnen en sporten zijn hoor! Ga zo door allemaal tot je het 'goede' gewicht bereikt hebt!
@Bolbuikje: straks als je kleintje aan het fruit gaan kun jij mooi meeeten. Dat werkt hier prima om fruit te eten.
Dus eigenlijk weten ze nog niet of (hoeveel) het kwaad kan om flink af te vallen tijdens de bv-periode. Extreem afvallen is sowieso niet goed, ook zonder bv.
Als een speer maar jij valt je af door te sporten niet door een crashdieet als SB. Daar zit een heel verschil in.