Meestal gaat afvallen ook niet heel snel.. de reden: het is niet gezond voor je.. Een crash dieet is leuk maar wat je lichaam denkt is het volgende: Jij: ik eet weinig of gebruik alleen shakes Je lichaam: Help ik krijg zo weinig binnen.. reserves aanspreken! Jij: Jippi! Het werkt.. nog verder doorgaan met eerst genoemde.. Je lichaam: Reserves nog verder aanspreken.. Uiteindelijk zit je op je gewenst gewicht.. Jij: Yes nu mag ik weer normaal eten Je lichaam: Brandstof!! snel op slaan voordat ik weer (bijna) niets krijg! Gevolg: Jo-Jo effect.. Beter pas je jou eetgewoontes iets aan door een gezondere variant te pakken van wat je normaal eet en vooral (de meeste) snacks te laten staan (of gewoon niet in huis halen). Daar maak je jezelf veel blijer mee ondanks dat het langer duurt.. het heeft wel meer (en langduriger!) effect
eens. Sonja Bakker is ruk. Om de redenen die hier al volop gegeven zijn. gezond en schoon en gevarieerd eten en evt sporten. Thats the spirit
Ik begrijp heel goed waarom zoveel mensen zeggen dat het slecht is maar voor heel veel mensen werkt het wel. Ik ben er zelf toen 10 kilo mee afgevallen en die kilo's zijn er echt heel lang afgebleven ook toen ik weer meer(normaal) ging eten. Daarna weer langzaamaan zwaarder geworden maar dat was omdat ik weer vreselijk aan het snoepen was.
je zegt het zelf al......je leert niet gezond met eten omgaan. Want als je verantwoord en gezond eet is er zo af en toe best ruimte voor iets minder gezonds maar ook krijg je minder behoefte aan ongezond. Ik neem 1 keer per week iets ongezonds en op zondag frietjes en zo blijf je prima in balans
ik heb het boek ook gekocht en de app geinstaleerd. Maar klopt het dat je bij Voortgang alleen maar HELE kilo's in kan vullen bij de weegmomenten? Ik kan nergens een punt of komma vinden? Iemand dit al opgemerkt?
Ik ben ook pas begonnen, al eerder met succes afgevallen op deze manier, ik weeg alleen niks af, eet gewoon een normale portie. Het helpt mij iig wel om een normaler eetpatroon te hebben, vooral de afwisseling vind ik fijn, en een weekmenu zodat ik daar zelf niet over na hoef te denken. Als iemand nog een code voor mij heeft zou ik daar heel blij mee zijn! Ik heb de eerdere 2 boeken al, heb de nieuwste niet gekocht
Hier helaas geen code, en kom ook niet in de buurt van de Lidl hihi.. Misschien hier recepten uitwisselen?
Ik denk dat de kracht van Sonja Bakker is de structuur die ze geeft Ieder moment van de dag precies afgebakend wat je mag eten. Andere dieten heb je zelf wat meer te kiezen en kies je misschien eerder voor fout. Ik heb met Sonja toen echt geleerd om maat te houden en niet meer iedere dag wat lekkers te pakken. Ook die 3 maaltijden per dag en 2 of 3 tussendoortjes... ik had het gevoel alsof ik bleef eten en zat ook echt altijd er vol van! Dat ik (een paar jaar) later weer veel meer ging snoepen had een hele andere reden die helemaal los van Sonja staat.
Bedankt voor jullie meningen en ervaringen. Ik ga het toch gewoon doen!! Alleen dan met meer fruit zoals kiwi's en manderijnen en 1x per week een pizza of patat dag of pannenkoeken dag in ieder geval wat lekkers .. ik heb noten in huis daar neem ik er soms ook een paar van erg lekker en ook goed voor je Laat ik het zo zeggen. . Ik pas het zegmaar aan hoe ik het ook kan volhouden als ik het boek uit heb. En veel wandelen dus in beweging blijven maar dat doe ik toch al ik ben zelf best een gezonde eter ik lus alles..behalve vis en ananas ik houd er wel van lekker te snaaien al is dat wel minder geworden en nu wil ik het gewoon nog beter doen.. heb zwangerschapsdiabetes gehad en nu ik overgewicht heb etc. Heb ik nog veel meer kans op blijvende diabetes + ben altijd al stevig geweest niet altijd zo dik als ik nu ben (me benen zijn niet echt dik maar die buik ) ik ben erg onzeker het zal me echt wel helpen. .sinds ik meer op me uiterlijk Let rond groep 8 ben ik gewoon dik. Als ik foto's terug zie dan denk ik..joh dat is helemaal niet zo en na de bevalling van me oudste viel ik 16 kilo af spontaan. .en t zit er weer op grr wil t zo graag!!!!
Ik ben nu in wk 3 van het tweede boek. Ben nu 4 kg kwijt! Ik ben er echt heel blij mee! Ik ben absoluut geen keukenprinses, maar kook nu veel afwisselender! Heb mijn eerste quiche gemaakt, en mijn eigen soep! Man en kids ook blij! Vind eigenlijk alle recepten lekker, heb geen honger gevoel en hoef niet na te denken bij mijn boodschappenlijstje!
Wauw..Dit is positief!!!! Wat een heerlijk gevoel moet dat wezen. .ben zelf ook geen keukenprinses maar misschien dan wel haha Je zegt het 2e boek. . Heb je boek 1 dan ook al gehad of niet? Of begin je gewoon met 2? Ik begin met 3..dat is die van de lidl haha
Dit is deel 2 van de lidle. Ik heb deel 1 niet gedaan. Ik was in de lidle en zag het boek liggen, en die was maar 5,00, omdat deel 3 nu ook uit is. Heb dus de goedkoopste gekozen;.) Vanavond heerlijk aan de hutspot!
Ik had deel 3 te pakken.. ik dacht oops..moet ik niet bij 1 beginnen maar die was er niet. Lijkt me ook niet dat het wat uitmaakt heb daar nog nooit eerder sonja bakker boeken gezien
Ik ook niet, heb er eerder ook niet op gelet! Maar moest nu echt wat kilo's kwijt, en liep er dus 'toevallig' tegenaan!
Maandag begonnen en het gaat goed! Wel een beetje me eigen draai maar over het algemeen volg ik het boek
Hmmm, deze werk: - dagje sauna - etentje met vriendin - borrel met 2 vriendinnen - verjaardag Deze week dus gewoon aangekomen... Tja.... Maar ik heb wel een hele leuke week gehad ;.) Vandaag maar weer beginnen!