Ha meiden, Ben zo verdrietig m'n oma van 97 leeft waarschijnlijk niet lang meer, heeft longontsteking en blaasontsteking en ligt nu aan de zuurstof Zo zielig ook voor mn moeder; het is haar moeder en we hebben jaren lang met elkaar mantelzorg gedaan, maar vooral mijn moeder ging er 3x per dag naartoe om haar aan te kleden, wc te helpen, etc.. Maar ben zo verdrietig ook om de reacties. Als ik het aan vriendinnen wil vertellen zeggen ze zo ongeveer: Ja, ze is toch bijna 100 he... Echt op een toon van ja... Snap wel dat het een mooie leeftijd is om te sterven hoor, heb ook een nichtje van 34 die ongeneeslijk ziek is, dat is 'objectief gezien' veel erger, maar ik hou toch veel van mijn lieve oma, woonde om de hoek dus zag haar elke dag dan mag ik toch wel even verdrietig zijn waarom doen mensen nou soms zo ongevoelig?? Gelukkig zijn er een paar vriendinnen die het wel begrijpen . Sorry voor m'n warrige verhaal hoor, maar is wel fijn om ff van me af te schrijven..
Tuurlijk, 97 is een prachtige leeftijd, maar daar ga je haar niet minder om missen. Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Ik snap je reactie helemaal ... was zo verdrietig toen mijn oma op sterven lag ... en dan zulke reacties. Sterkte meis en ga er nog zo vaak als kan naar toe. Het is mooi om te weten dat je lieve herinneringen aan haar hebt ... die houden mensen altijd levend ... ook al zijn ze er op een dag niet meer!
Het is alleen maar mooi dat je je oude oma niet kan missen. Daar mag je best verdrietig om zijn en vooral omdat zij nu erg ziek is, dat doet ook pijn om daar naar te kijken. Wel kan je terug kijken op een goede tijd omdat je ook mantelzorg verleend hebt. Wens je veel sterkte en alleen jou gevoel telt.
Hè meis, wat ontzettend verdrietig voor jou en jouw moeder (en natuurlijk verdere familie). Ik kan me voorstellen dat je hier heel erg verdrietig van bent, zeker als je zo'n mooie band met je oma hebt. En ook al is ze dan bijna 100, toch doet dat enorm veel pijn. Jammer dat jouw vriendinnen dit niet allemaal begrijpen. Een dikke digiknuffel van mij en ik hoop dat je nog mooie momenten met je oma mag beleven.
Ik weet precies wat je bedoelt, mijn oma is onlangs ook overleden en zij was 92. Mis haar nog iedere dag. Dikke knuffel
Hier net zo. Wij hebben 2 weken geleden beppe moeten weg brengen. Ja ze was 82 en ja ze was niet meer gezond maar toch, het was zoooooooooooo'n lieve vrouw waar we enorm gek op waren. Het heeft ons ook veel verdriet gedaan dat we haar weg moesten brengen, we weten dat het voor haar beter was. Maar toch missen we haar enorm. De gesprekjes, de gezelligheid, de bezoekjes die zijn er nu niet meer en dat mis je zeker! Het is niet meer, we gaan even gezellig langs beppe. Nee beppe is er niet meer en dat doet zeker pijn! Heel veel sterkte meid, je mag zeker verdrietig zijn. Of ze nou 100 is of 30 dat zegt helemaal niks. Iemand verliezen die je heel erg bij staat is nooit leuk en doet altijd pijn!
Meid al was ze 1111111100000000000 jaar oud dan nog maakt het alles niet makkelijker. En verdriet mag je altijd hebben om dit soort dingen dat hoort er bij. Sterkte
Veel sterkte, ik begrijp het wel hoor!. Mijn oma is 86 en die zou ik ook nog voor geen goud willen missen. Is echt een 2e moeder altijd geweest.
natuurlijk is 97 een hele mooie leeftijd, maar dat neemt niets af van de pijn en verdriet die hebt als je iemand moet gaan missen! ik wil jou en je moeder (en de rest die jouw lieve oma straks moeten missen) heel veel sterkte wensen! knuf!!
Tuurlijk mag je verdrietig zijn! 97 is een hele mooie leeftijd, die moeten we met zn allen maar zien te bereiken. Maar dat wil niet zeggen dat het dan gewoon is alsof je een boek dicht slaat. Wees maar verdrietig hoor..
Persoonlijk was ik blij toen mijn oma overleed ze was al zo lang ziek en was het zo beu, ondanks dat ik haar heel erg zou gaan missen (wij deden ook schoonmaken, haar wassen en boodschappen e.d. brengen elke week) was ik blij VOOR haar dat ze geen pijn meer had en eindelijk had wat ze wilde. Helaas is houden van ook soms loslaten, wetende dat ze altijd bij je blijft in je hoofd en hart het verdriet is niet minder omdat iemand oud is maar toch kan je wel sneller wat rust erin vinden omdat je weet dat iemand een vol leven heeft gehad maar missen en verdriet hebben zal je altijd. Gecondoleerd dus en heel veel sterkte gewenst!!
Thanks voor alle lieve reacties meiden! De dokter is net geweest en ze gaan toch proberen nog wat antibiotica te geven. Dan is het afwachten hoe ze erop reageert. Maar het is heel erg schrikken om haar te zien, ze praat ook heel erg wartaal en herkent niemand meer. Heel erg zielig. Ik heb haar de afgelopen week niet kunnen zien omdat ik zelf keelontsteking heb, maar als het goed is ga ik er vanavond of anders morgenavond even heen. xx
he meid! sterkt toegewenst leeftijd maakt niet uit we zijn mensen en ons eigenschap is dat we niemand kunnen missen dus of ze nu jong of oud is! en vooral wat triskele ook zegt sluit ik me bij aan dat liefde ook loslaten is en hopelijk dat je een goed gevoel hebt over dat je oma een vol leven heeft gehad! (persoonlijk heb ik iets minder moeite met ouderen ook al zijn ze me nog zo dierbaar maar dat komt denk ik door mijn levenweg wat ik allemaal heb meegemaakt, en ontztettend mijn vader mis die niet eens opa mocht worden )