wie o wie, is zo creatief om me even te helpen ik heb een kleine baby van nog niet drie maanden, het leek me leuk om met mijn vriendin en haar kids even een snelle ronde st maarten te doen (als het enigzins meezit met het weer) maar wat moet ik zo'n kleine aantrekken? iets wat ik zelf snel in elkaar kan flansen. een laken over zijn hoofd als spook lijkt me niks. wie heeft een idee?
uhmmmmmmm sorry, maar ik zou niet met je kindje gaan lopen, krijgt er ja toch nix van mee.... maar das mijn mening hoor... tja wat moet je ze aantrekken? i don't no....moeilijk
Wij verkleedden ons vroeger nooit met Sint Maarten. Gewoon een lampionnetje mee en een grote zak voor het snoep. Maar wie weet kun je een leuk lampje ofzo aan de kinderwagen hangen.
Met sint maarten verkleed je je toch helemaal niet? Je loopt alleen met een lampion! Verder geen idee, ponpoenenpakje! hahaha kus miek
Bij Sint Maarten horen voor zover ik weet ook geen kostuums. Gewoon een mooie (liefst zelf geknutselde) lampion, een stevige plastic tas voor het snoepgoed en lopen maar. Bij ons had je vroeger altijd voorafgaand aan de avond een lampionnenkeuring met prijzen voor de mooiste knutsels. Ik vind het trouwens wel apart dat Sint Maarten ineens iets landelijks lijkt te worden. Tot voor kort was het volgens mij typisch voor Noord Holland, een paar dorpen in Friesland en een paar dorpen in Limburg? Nu is er zelfs landelijke tv reclame. Maar je hoort mij niet klagen, ik vind het heel leuk dat onze kleine in de toekomst ook te keuvelen kan gaan! Groetjes! Maris (van oorsprong kop-van-noord-holland maar al 13 jaar wonend in Gelderland)
Hier word morgen ook St Maarten gelopen,maar heb nog nooit een verkleed kindje aan de deur gehad. Zou gewoon een lampion aan de wagen bevestigen idd. Wel goed bevestigen,word morgen rotweer
dank je wel voor de reacties. ik had gedacht dat ik moest verkleden.. tis mijn eerste kindje, dus alles is nieuw voor mij. dan ga ik maar aan de slag met mijn lampionnetje!
En aansluitend hierop...wordt er bij jullie vanavond of morgen St Maarten gelopen? Dat schijnt dus ook per plaats verschillend te zijn. (ivm 11-11 op zondag)
Hier is het volgens mij vanavond (al vermoed ik dat er zowel vanavond, als morgen, misschien zelfs maandag) kans bestaat op kinderen aan de deur.
Bij ons is sintmaarten gewoon op 11 november (zondag dus) Wist niet eens dat er ook andere dagen waren? Is toch overal het zelfde? Vanavond lopen er hier nog geen kinderen hoor...morgen dus pas Ontopic: verkleden doe jenormaal gezien inderdaad pas met halloween. Dat word in amerika op 31 oktober gevierd. Wij hebben hier thuis ook elk jaar weer met halloween versierd...en we laten dat staan tot 11 november voorbij is. Ik hol zelf pompoenen uit elk jaar en we zetten er dan een lichtje in. Altijd erg gzellig hoor...alleen helaas nog niet zo erg in hier in de buurt
Nee, hier is het echt vanavond. Volgens mij heeft dat er mee te maken dat veel mensen niet willen dat er op zondag steeds kinderen aan de deur staan ofzo (zullen wel meer gelovigen zijn hier) Bij m'n schoonmoeder in Haarlem wordt het ook gewoon op zondag gevierd btw.
In principe is St Maarten inderdaad altijd op 11 november. Maar omdat het dit jaar op zondag valt zijn er gemeenten die besloten hebben het dit jaar een dagje eerder te vieren, ivm de zondagsrust etc. Wat ik op zich maf vind, want het is toch van oorsprong iets christelijks? Dus dan zou t juist op zondag horen. Je zult nu zien dat het door de verwarring juist 2 dagen gedaan wordt, dat er kinderen vandaag komen en ook nog s morgen. Dubbel feest hihi
IN Flevoland wordt ook gewoon gelopen hoor, het is neit iets typisch fries of noordhollands. Hier in de NOP wordt gewoon zondagavond gelopen.
Hier bij ons wordt, als sint maarten op zondag valt, ook op de zaterdag gelopen. Is al zo sinds dat ik mij kan herinneren. Er wordt gewoon niet op zondag gelopen.