'Lekker de hele dag kan eten' ? Ik heb het boek net doorgebladerd maar heb eerder het idee dat ik van m'n graatje ga als ik ga eten wat zij voorschrijft.. 's Ochtends een kiwi en tussendoor één evergreen, tot de lunch.. Jammie lunch! O nee, 2 crackers met magere smeerkaas.. Tegen die tijd kan je mij van de grond schrapen.. En toch wil ik afvallen en ga het proberen
k heb ook SB gedaan en was de eerste keer 15 kilo afgevallen! woog 85 en toen 70 ben nu weer bezig want wil naar de 65 weeg nu 69 ben maandag begonnen
de eerste week is volgens mij gelijk de zwaarste week als ik het me goed herinner. En heb je op het moment zelf het idee dat je idd van je graatje valt, dan vul je het gewoon aan met dingen waar weinig in zit. Rauwkost, een bakje yoghurt, een sultana, een appel (en als je een appel of ander fruit in kleine stukjes snijd, heb je vaak ook al een beetje voorzien in een 'knabbel' behoefte, komkommer is daar ook erg handig voor). Ik denk ook als je echt terwijl je bezig bent zo sterk het gevoel hebt van: Jee dit is vervelend, dit is te zwaar, dit red ik niet, dan hou je het ook niet lang vol. Maar vul het aan met producten die zij voorschrijft, of waarvan je zeker weet dat er dus weinig in zit. Maar blijf vasthouden aan de tussendoortjes en het lichte, maar wisselende ontbijt. En oja, niet zoveel vlees! En geen pudding na het eten. Ik geloof echt dat dat de dingen waren waar wij indertijd op gewonnen hebben. Puur op die grove lijnen. Vandaar dat wij na 6 weken het boek ook niet meer gebruikt hebben en wel bleven afvallen (nouja: m'n man)
Ik heb voor ik zwanger werd ook SB gedaan. Ik ben van zo'n 98 kilo naar 84 kilo gegaan. En nu ik zwanger ben en heel veel eet moet ik zeggen dat ik weinig bijkom. Na de bevalling ga ik zeker weer beginnen! Ik vond zelf trouwens het boek zomerslank het fijnste om te doen. En na een paar weken weet je precies het ritme en had ik het boek vaak in de kast liggen, zonder erin te kijken
hu het toch echt bij weight watcher met die punten systeem kom ik het verst.... en tis voor mij makkelijker vol te houden
Ben nu 2,5 dag onderweg met het SB-dieet en ik moet zeggen, vooral de eerste dag was erg moeilijk, ik kreeg de neiging om te gaan snaaien maar niet gedaan....we zijn nu 2,5 dag verder en begint een beetje te wennen, ik ben ook maar gelijk gestopt met koffie drinken en dat was vooral de eerste dag erg zwaar, kreeg er hoofdpijn van maar nu....nergens geen last van, ik drink nu vooral water en verse jus en optimel drink. Ik hoop dat ik over een paar dagen het nog net zo volhoudt als nu.
Nou, sterkte dan de komende dagen.. Als je op de weegschaal staat aan het einde van de week, zie je vast waarvoor je het allemaal hebt gedaan! Iets wat ik overigens zelf altijd doe als ik aan de lijn ben: verse citroen en/of sinaasappel uitpersen en invriezen in ijsklontbakjes. Als ik dan een glas water neem, doe ik er dan 1 zo'n klontje in. Caloriearm, gezond, lekker met het warme weer en het maakt water net ef iets spannender dan normaal.
Ik heb een jaar geleden sonja bakker gedaan en ben 8 kilo afgevallen. Ik heb nu gewoon weer me oude eetpatroon en blijf mooi op me gewicht staan kom niet bij. Dus ik vind het positief Groetjes Nadine
Tja het is in het begin ff moeilijk, dat geef ik eerlijk toe maar je mag genoeg van haar eten hoor... En in het boek waar ik in begon hoef ik echt niet als ontbijt 1 kiwi te eten, ik ben begonnen met een bak yoghurt met fruit erdoord heen.... maar goed ik voel me er goed bij bij het dieet, ik ben trouwens in drie dagen tijd 3,3 kilo af gevallen dat gaat echt snel, en dat is serieus waar want ik hou het bij op de comp en val iedere dag min 7 ons af
Het is ook moeilijk om te beginnen want je mag wel eten maar het is allemaal crackers of 1 boterham met 1 plakje vleeswaren of dun laagje ander broodbeleg en dan heb je snel het gevoel niets binnen te krijgen maar ik moet zeggen na 3 dagen nu dat het wel wat went, ik weet niet of ik al begin af te vallen want ik ga niet op de weegschaal (word ik erg depressief van) maar misschien aan het einde van deze eerste week dat ik het een beetje merk aan mijn kleding.
Nou ik heb mijn eerste dag sonja bakker achter de rug. Wat heb ik een honger! wat eten mag gaat normaal gesproken zo in mijn holle kies. Ach ja het is voor een goed doel!
Vandaag de 7de dag en het slaat aan, een rok die net niet goed zat, zit nu weer uitstekend! Het wordt elke dag een beetje makkelijker om vol te houden
Ik ben nu ruim 2 weken bezig en er is 1 maatje af kwa kleding, ik doe het dieet en sporten. Het gaat heel goed, heb geen honger.....soms weleens trek om chips of koekjes te pakken maar goed, ik probeer het doel voor ogen te houden en nu ik eenmaal merk dat sommige kledingstukken weer veel beter zitten is dat wel motivatie natuurlijk
Ik heb vorig jaar ook ge sonjabakkert. Ik was begonnen met het eerste boek: bereik je ideale gewicht. En daarmee ben ik 15 kilo afgevallen. Zo rond de kers waren er weer 4 kilotjes bij en ik wou er graag weer wat aan gaan doen. Maar had geen zin in weer de zelfde weekmenus. TOen heb ik gezond genieten met sonja gekocht. Staan wel veel lekkerdere recepten in maar het afvallen ging veel minder snel dan met het eerste boek. Ik adviseer iedereen altijd om met het eerste boek te beginnen want dat is het strengste en val je het meeste mee af.
Ik ben begonnen met boek 3 en nu heb ik gezond genieten met sonja gekocht, dat is net even wat strenger dan boek 3, ik heb ook boek 1 ingekeken maar ik vond dat het laatste net zo streng is. De boeken zijn zo rond de 17,95 en de dunne boekjes zoals boek 1 is 13,95.
Hoe gaat het inmiddels met jullie sonja bakkeren? Ik wilde er eigenlijk niet aan ,maar de kilo's komen er alleen maar bij ipv af, dus ben afgelopen maandag begonnen met Sonja Bakker, bereik je ideale gewicht. Op zich is het wel redelijk vol te houden tot nu toe, maar heb af en toe wel een rammelende buik hoor, hoe is dat bij jullie?