Maandag 9 juni hond laten inslapen

Discussie in 'De lounge' gestart door fleerpje, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben drie honden, waarvan een nu bijna 9 jaar is, en tumoren in haar longen heeft gekregen. het begon met een tumor op haar zij, die niet weggehaald kon worden, die is uitgezaaid naar haar longen.

Twee weken terug ben ik weer met haar naar de DA geweest, haar buik was zo dik, bleek: 10 liter (!) vocht in haar buik, ze hebben bloed afgenomen, foto's gemaakt waar je niets dan vocht in borstkas, longen en buik zag.
    Toen besloten het met vochtafdrijvers te proberen omdat Shira verder nog in hele goede conditie was, vrolijk, blij, en alles klonk goed, haar bloed was ook in orde.

Toen na een week was het meeste vocht weg, en weer op de foto, toen zag je duidelijk twee tumoren, en een longkwab die niet meer fuctioneerd waardoor ze dus veel minder zuurstof/lucht binnen krijgt. Nou is deze hond erg lui, dus dat is voor haar niet het grootste probleem... ;)

De DA en ik vonden dat ze nog steeds zo vrolijk was, en als het vocht weg bleef, ging het eigenlijk prima, maar helaas in de volgende week werdt ze weer steeds dikker, en benauwder, kortom, de medicijnen helpen niet meer, en er is niets anders wat wij voor haar kunnen doen...

Dus maandag hebben we om kwart voor vijf een afspraak om haar in te laten slapen, wij willen haar niet laten lijden, al is het wel heel dubbel omdat ze ondanks alles wel heel vrolijk en blij doet... Maar op andere momenten ligt ze kreunend op de grond, of gaat ze zelfs bijna van haar graat (na een heel blij stuk rennen...)

Wij hebben haar in huis genomen toen ze zes jaar oud was, dus we hebben wel haar nog een paar mooie laatste jaren kunnen geven met twee andere honden ook nog.

Onze lieve dikke oude stinkdibbes.... :cry: :cry:
    [​IMG][/img]

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ach... wat zielig meid,,
    maar idd beter het hondje dan niet laten lijden

heel veel sterkte!

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    he bah wat rot..en wat een droppie!Sterkte hoor,houden van is ook loslaten soms he,natuurlijk wil je haar niet laten lijden,maar moeilijk blijft het.

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ooooow wat erg.... mij god ik weet precies hoe je je voelt ik heb ook onze hond in moeten laten slapen, wij hadden een franse buldog.... Ik wens je heel veel sterkte !

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Arm oudje.
    Maar wel het beste zo. Ondanks alle dubbele gevoelens die ik maar al te goed ken van dieren die ik of mn moeder ook in hebben moeten laten slapen.
    Je wilt de hoop niet opgeven maar...je weet dat ze dan alleen maar blijven lijden.
    Komt de DA bij jullie thuis?
    Sterkte iig maandag!

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ach wat sneu :cry: heel veel sterkte

maar wel super van je dat je hem niet langer laat lijden.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat erg! Maar ook verstandig. Soms moet je je gevoelens opzij zetten en luisteren naar je verstand.
    Wij hebben dat ook gedaan met onze kat. Mijn gevoel zei: NEE! Maar ik wist dat het beter voor haar was.
    Heel veel sterkte. Je beest laten inslapen is verschrikkelijk :cry:

8. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Heel erg zielig en klote, als ik het zo mag zeggen
    Een hond, is in mijn ogen, toch een gedeelte van je gezin.
    Maar, het is wel beter om de hond in te laten slapen dan haar te laten lijden.
    Er zijn mensen die egoistisch zijn, gelukkig ben jij dat niet.
    Maak veel foto's, besteed veel tijd met haar, maak de laatste dagen zo leuk mogelijk voor haar...!
    Heel veel sterkte op de dag zelf, de aanloop er naar toe, en de tijd er na.
    Het zal zeker niet makkelijk zijn.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Sterkte meid. Blijft een moeilijke beslissing. Je weet met je verstand dat je het juiste doet maar je gevoel wil het anders!

10. Eva R

Eva R Niet meer actief

sterkte..

11. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Daar ben ik nog niet helemaal over uit, ze vind het helemaal niet erg om naar de DA te gaan namelijk, ze loopt kwispelend naar binnen (ze krijgt altijd een koekje.. ;) .)

Want het lijkt me zo wat als ze je dode hond thuis op komen halen, wij wonen ook in een buurt met heel veel kleine kinderen, dat ze die hond zo zien, maar ze zullen er wel een zak omheen doen ofzo. Voor de andere honden lijkt het me wel goed om het thuis te doen namelijk...

Dan kunnen ze ook misschien snappen wat er is gebeurd want tijdens hoef ik ze er niet bij, die ene wil overal met zijn dikke neus bovenop en ze zijn allebei gek van onze DA (die ruikt natuurlijk heel interessant...)

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Heel veel sterkte!

13. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Sterkte Meis!

14. Heel veel sterkte!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Veel sterkte meid :(... lees dit maar eens:

Als twee bruine ogen je vragen,
    Help me ,want ik voel me niet zo fijn.
    Mag je dan ,omdat je voelt, dit is het einde...
    Egoïstisch zijn?
    Als je van de dokter hoort,
    dit komt nooit meer goed.
    En hij krijgt steeds meer pijn.
    Mag je dan ,omdat je hem niet wilt missen...
    Egoïstisch zijn?
    Als twee lieve bruine ogen zich sluiten gaan.
    Voorgoed en je zonder hem naar huis toe moet.
    Met de riem in je hand en een hart vol pijn.
    Dan probeer je jezelf te overtuigen,
    dit was het beste.
    Ik mocht niet Egoïstisch zijn.
    Vele jaren was hij bij ons,
    elke dag samen was een feest.
    En in al die fijne jaren Is hij zelf niet een keer...
    EGOÏSTISCH GEWEEST.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Och wat triest voor jullie hond! Wij hebben onze hond tot ons grote verdriet ook in moeten laten slapen dit jaar, erg onverwacht, want ze was nog jong. Wij hadden ook een afspraak staan, maar dat hebben we uiteindelijk niet meer afgewacht. We konden het niet meer aanzien. Helaas ging ze nog wel kwispelend bij de dierenarts naar binnen. De arme stakker wist niet dat ze daar haar laatste adem zou uitblazen.
    Heel veel sterkte hoor en verwen je hond nog maar lekker die laatste dagen!

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarom ga je niet zelf met je hond naar een crematorium en laat je een mooie urn maken of strooi je em zelf uit..

das toch veel mooier...

18. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    :( :( :(

Devischase: heb ik over nagedacht en we hebben folders erover en de prijsopgaves....

Wij vinden dit voor ons teveel geld kosten, de onderzoeken bij de dierenarts waren ook niet goedkoop zeg maar.... Het klinkt misschien stom maar dit gaat ons even te ver.
    Het lichaam van de hond is maar het lichaam, waarschijnlijk laten we dat achter bij de DA en zien we er niets meer van.
    We hebben ooit eens een hond laten cremeren en uitstrooien, ook die hond lieten we achter bij de DA en kregen een bericht dat ie gecremeerd en uitgestrooid was. Dus in praktijk is dat hetzelfde.

Nouja, dat is onze reden, sommige zullen dit stom vinden, maar voor de hond maakt het niet meer uit.

19. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Ik wilde ook het gedicht van hierboven voor je neerzetten :)

Ik wens je heel veel sterkte..
    ik weet dat wat je doormaakt (helaas uit eigen ervaring) heel moeilijk is!

Een hele dikke knuffel

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee niet stom, maar wel onbegrijpelijk, voor mij dan. Ik zou nooit maardan ook nooit kunnen verwerken dat ik mn hond heb achtergelaten bij een DA.... maar das mijn mening :)

Deel Deze Pagina