Het onderwerp "vitamine B12 tekort wie nog meer?" is gesloten dus dan maar even een nieuwe openen. Ik heb ondertussen mijn waardes gekregen. Hemoglobine 7.0 MCV 89 Reticulocyten 11 Leucocyten 8,8 Neutrofielen 6.8 Lymfocyten 1.5 CRP 4 Ferritine 20 Vitamine B12 200 Foliumzuur 29,4 Geen idee wat dit zegt dus. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen of dit op een tekort kan duiden? Mijn ijzer? was nu 6,3 trouwens. Zakt dus.
200 is per defenitie helemaal niet netjes, alles tussen 150 en 300 moet verder onderzocht worden, 140 is echt te laag als ondergrens, jammer dat dat nog steeds gebeurd, kijk even op het vitamine b12 forum geloof dat het een MMA test heet. Er zijn genoeg mensen die tussen de 200 en 300 zitten en toch echt klachten hebben, en baad hebben bij de spuiten, dus een te kort. Ik heb zelf enorm veel baat bij de B12 spuiten, spuit 2 keer per week. ik had overgens een waarde van 117. ik kan je wel een goede internist aanraden als je er niet uit komt, die heeft er enorm veel verstand van, en die zal dit zeker (als je klachten hebt) verder onderzoeken.