Bijgeloof?

Discussie in 'De lounge' gestart door Botiwo, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik wou graag van jullie weten of er mensen zijn die bijgelovig zijn en dit herkennen? Mijn schoonmoeder is echt ontzettend bijgelovig, ze gaat echt best wel extreem ver daarin. Zo mogen de foto's van overledenen niet naast de foto's van de levenden:( Ook moet en zal omkeren als ze een zwarte kat ziet, mijn schoonmoeder en schoonvader waren eens onderweg naar een verjaardag, totdat ze een zwarte kat zagen. Schoonmoeder heeft net zolang gezeurd tot schoonvader al mopperend omkeerde. En zo is er nog wel veel meer, geen foto's verscheuren of verknippen. Mag niet. Of ze hing vroeger een hele streng met knoflook voor de deur, tegen ik denk geesten ofzo? We hebben allemaal een gouden hangertje met het boze oog, uit Sicilie. Onder ladders mag niet doorgelopen worden, nee je moet van haar er echt omheen. Begrijp me goed, ik ben dol op haar maar soms vind ik weleens dat ze doordraaft. Maar goed, herkennen mensen dit? Van zichzelf of van anderen. En hebben jullie het ook zo extreem, of zijn er maar een paar dingen die je als bijgeloof hebt?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou nee , ik heb dat totaal niet , gelukkig maar! , zo te lezen ;)
    lijkt me vreselijk om zo te leven zeg.

3. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hier ook niet echt bijgelovig, wel denk ik er af en toe aan, maar daarvoor laat ik mn leven niet beinvloeden :)
    succes ermee :p

4. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou op zich ben ik dol op mijn schoonmoeder, maar inderdaad voor zowel haar als voor mij is het af en toe best vermoeiend. Ik durf bijna geen foto´s door elkaar te zetten want ik weet bijna 100% zeker dat ze daar iets over zegt. Verder is het echt een lieve vrouw, maar soms denk ik, laat toch. En mijn man vind het weer een beetje vreemd dat ik het zo vreemd vindt. Ik moet wel zeggen, ik lig er niet wakker hoor, maar ik vind het zo apart. En ik moet ook wel weer lachen erom. Maar dat van die foto's niet door elkaar zetten, daar snap ik echt niks van. Ik ken zoveel mensen die dat doen en ik heb nooit gehoord dat ze er last van hadden achteraf. Ik heb weleens gevraagd, waarom dan niet. Gewoon, zei ze, omdat je dat niet moet doen. Ik zeg, ik wil het wel doen hoor. Nou, ik heb haar nog nooit zo direct horen reageren. Nee nee nee, dat moet je echt niet doen hoor!!! Mijn moeder zei, nou ik het gewoon doen hoor. Maar ja, mijn man moet het ook dan accepteren en hij is ook zeer twijfelachtig daarover. En ik mag ook geen foto's verscheuren of verknippen van hem, want dat mocht nooit van zijn moeder.

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Klinkt wel als een leuke schoonmoeder haha.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje, vreselijk om zo te moeten leven. En dat je man daar ook zo door beinvloed is.. Moeilijk hoor!

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    komt je schoonmoeder uit suriname?
    daar (heb ik begrepen) maken dit soort dingen deel uit van het dagelijks bestaan..
    (en zo zijn er wel meer culturen)
    Dat je vriend het niet raar vind is wel logisch, hij is er mee opgevoed..
    Ik zou er ook knoert, knetter gek van worden hoor!

8. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, nee ze is gewoon Nederlands maar heeft 7 jaar in Sicilie gewoond, getrouwd geweest met een Siciliaanse man. Het komt daar ook vandaan denk ik. Soms vind ik het wel grappig maar soms denk ik, maak je niet zo druk...;)

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dat is onverwacht;) hahaha.. ik had werkelijk gedacht dat je zou schrijven. ja inderdaad ze komt uit..
    wat een vooroordelen he;)

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Nou ik zet mijn foto's neer zoals ik wil. Dat laat ik niet door sm bepalen. Misschien zou ik zelfs wel een zwarte kat kopen.....
    hahah nee niet om haar hoor. Maar ik zou er niet in mee gaan. Als zij daar in geloven prima maar ik moet er geen last van hebben. En dat heb ik met bijgeloof en ieder aander geloof. Prima dat je erin geloofd maar val mij er niet mee lastig.

11. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    nee, ik ben niet bij gelovig...heb een zwarte kat als huisdier, mijn lievelingsgetal is 13, loop dagelijks onder ladders door....dus nee....

Deel Deze Pagina