soo wie zoo

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik verbaas me altijd over de vele schrijfwijzen van sowieso. Vandaag zag ik zobiezo. Die had ik nog niet eerder gezien. :(
    Schrijf dan 'in elk geval', als je niet weet hoe je het schrijft....of zoek het één keer op en je weet het. Hebben jullie ook van die woorden waar je je over de vele verschillende schrijfwijzen verbaasd?

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0

Ja deze
    :D:D;)

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Krijgen We weer zo'n topic..........

Niet iedereen Is lid van de spellingspolitie

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mij maken die schrijffouten niet zoveel uit zolang niet de hele tekst vol schrijffouten zit.
    Ik heb vaak moeite met zinsopbouw en schrijffouten maak ik ook, ik zie ze vaak niet. Ik lees wel alles nog eens snel na dus de helft van mijn berichten zijn "bewerkt" :p
    Ik ben de ipad ook vaak dankbaar vanwege de rode streepjes onder mijn foute woorden :p

Deze zin bijvoorbeeld : Ik ben de ipad ook vaak dankbaar vanwege de rode streepjes onder mijn foute woorden
    Is het "vaak ook" of "ook vaak"? Ik weet dat gewoon niet.
    Ik typ dan hetgeen het mooiste klinkt

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het woord 'qua' zie ik vaak geschreven als 'kwa' :p

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    tis vakantie... niet druk maken om zulke dingen. niet iedereen kan correct nederlands.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik knal ze er maar even in:

Zei/zij
    Mijn/Me
    Jou/Jouw
    Sowieso
    Zo meteen/zo beteen/ zobe teen
    Beneden / meneden / naarbeneën
    Enige/Enigste
    envervolgenseenheelverhaaltikkenvan3kilometerlangzonderspatiesofandereleestekens

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

(Trouwens, ik ben ook absoluut niet goed in de Nederlandse taal. Maar probeer wel altijd zo duidelijk mogelijk te schrijven. )

9. Islah

Islah Niet meer actief

10. misa

misa Niet meer actief

Ja met sowieso heb ik het ook. En ik vind het woordje 'me' ipv 'mijn' echt verschrikkelijk....!

11. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    dalijk i.p.v. dadelijk

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Veder i.p.v. verder

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mamma en pappa ipv mama en papa.
    Ik weet dat mamma en pappa ook goed zijn maar toch erger ik me er aan. Vind dat zo onnozel staan.

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb het meer met de engelse taal...
    Als ik daar spelfouten in zie staan dan wil ik zoooooo graag even zeggen hoe het correct gespeld moet zijn...

Ik probeer me wel in te houden. Niet iedereen heeft een talenknobbel, ook niet voor de moedertaal... Mijn man heeft dislectie en ik moet vaak zijn presentatie's en brieven/mails nakijken. Soms lijkt het net of hij nog maar een paar weken in NL woont, dus ik ben heel wat gewend.
    Zijn mooiste spelfout waar ik hem vaak mee pest: benaan...( banaan)

15. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Wel eens gehoord van autocorrect?
    Mijn Nederlands is ook zeker niet perfect maar ik ga mij niet druk maken over de spelling van een ander. Dyslexie of wat dan ook kan ook een rol spelen.

16. minon

minon Niet meer actief

#16 minon, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2014
    MI87: dislectie is dyslectie of dyslexie ;) met een knipoog heh

Soms erger ik me eraan soms niet.

17. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    pff zeikerds weer..

het gaat erom dat je het begrijpt.
    of er nou sowieso, zoiezo, sowiezo of iets anders staat

je snapt wat de schrijfster bedoeld ... maar ja, er blijven altijd mensen die andere mensen moeten afkraken..

voelen jullie je dan beter nu?

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Inderdaad!

En ook raar als iemand schrijft: ergens ''na'' toe gaan. Hoezo na? Naarrrr!!!!

Ik weet best dat niet iedereen even goed is in taal & spelling en dat is niet erg. En helemaal als je dyslexie hebt vind ik het geen punt. Maar soms is het volgens mij echt gemakzucht!

19. Aylen

Aylen Niet meer actief

Dat heb ik ook.

Ik neem verhalen een stuk minder serieus wanneer ze vol schrijffouten staan. Dat is niet netjes van me, maar helaas... ik kan het niet onderdrukken.

20. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Meestal is het gewoon gemakzucht en daar erger ik me dan wel aan.
    Een verhaal vol spelfouten wordt ook gewoon minder serieus genomen. Natuurlijk kan een foutje maken wel, geen probleem, maar je ziet vaak wel of het een foutje is of gemakzucht.
    Ik erger me dan ook meer aan de 'mijn'/'me' fouten dan aan echte spelfoutjes.

En iedereen die hier reageert met 'wat een zeikerds': je HOEFT het niet te lezen natuurlijk.

Deel Deze Pagina