soo wie zoo

Discussion in 'De lounge' started by mausi, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Omdat het gewoon gemakzucht is.

Tja en dan zal ik niet intelligent overkomen bij sommige maar dat maakt mij niet uit hahaha :D

Zo lang ik het in officiële documenten wel doe vind ik dat veel belangrijker dan op een forum. Kom op, we zitten niet op school ;)

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    wat ik ontzettend irritant vind is, wanneer het over een kind of iets in die trant gaat.. dat ze bijvoorbeeld geen tv wil kijken.

'ze wilt dat niet'... BAH zo irritant sorry! het is ze WIL..!!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Haha, nou inderdaad.

4. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Dat doet mijn bijna 8-jarige ook *aaarg*
    Het is muggenbulTen kind..

5. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met stip op 1: nieuwschierig. Volgens mij ben je gierig naar nieuws dus nieuwsgierig. Hoe simpel!
    En op 2: verassing. Dat woord krijgt echt een hele andere betekenis op deze wijze.

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    #86 Skyscrapper, Jul 21, 2014
    Last edited: Jul 21, 2014
    Ik link verkeerd taalgebruik eerder aan gemakzucht dan aan gebrek aan intelligentie. Het heeft ook helemaal niks met elkaar te maken. Als je er een beetje moeite voor doet of wil doen, kun je jezelf ook gewoon aanleren het gelijk goed te schrijven en dan schrijf je het steeds vaker op de goede manier zonder er bij na te denken en hoef je niet meer uit gemakzucht een andere (makkelijke maar verkeerde) schrijfwijze te hanteren.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Waarom is het gebruik van "me" pure gemakzucht? Ik snap dat niet. ;) Je weet toch dat het mijn is, mijn is toch niet moeilijker te typen dan me?

Je gaat andere woorden of namen toch ook niet uit pure gemakzucht totaal anders schrijven? Het gaat hier niet om ingewikkelde woorden of grammatica, gewoon standaard taalgebruik. Iedereen kan toch wel een beetje basis-Nederlands zonder erbij na te hoeven denken, uitzonderingen daar gelaten?

8. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ohhhh echt? Ik dacht dat je jokte en heb wikipedia gecheckt....het is kangoeroe...weer wat geleerd.....leuk!

9. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

Mar 11, 2013
    295
    0
    16
    spelfauten zijn zoiezo irietant.

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Ik wist het ook niet. :)

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    * Staande ovatie *:)

De sfeer is hier nog steeds goed.;) Top!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou inderdaad! Wat luiigheid kan ik me niet voorstellen....wat voor moeite is het om "mijn" te typen ;)

Nagelslak is trouwens wel erg grappig!:D

13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik vind het wel makkelijker tikken sorry. Het heeft inderdaad niet met moeilijke woorden te maken maar het klinkt gewoon lekker :D

Ik snap niet waarom ik zo op mijn schrijfstijl zou moeten letten als het niet voor iets belangrijks is. Ik ga echt niet ( bijvoorbeeld ) bij iedere tekst die ik hier plaats eerst even de spelling controle erover heen gooien omdat er misschien wel eens andere leden zouden kunnen zijn die zich er aan storen ;)

Dus ja het is gewoon gemakzucht, ik vind het niet belangrijk op een forum.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben niet goed in Nederlands ben niet goed in wiskunde maar waar ik wel goed in ben denk ik is in mensen helpen en advies geven.

Het hoeft niet een advies te zijn waar je het mee eens bent maar doe mijn best.

En een taal wonder zal ik nooit worden maak mij niet uit. Soms zie ik het pas na een paar dagen dat ik iets verkeerd geschreven heb in een topic of ik tikte via de mobiel of nu bijvoorbeeld tik ik op mijn zoon zijn laptop waar bij ik kans hebt dat de regel weg schiet met als gevolg ik verkeerd ergens in een zin weer begin haha.

Mijn laptop is even buiten gebruik.

15. misa

misa Niet meer actief

Ja dat heb ik ook. Als het gemakzucht lijkt, kan ik het wel irritant vinden. Geen leestekens en aan een stuk schrijven bijvoorbeeld... Verder vallen mij foutjes ook wel op, maar ergernis... Ach nee! Niet iedereen is goed in taal en iedereen maakt fouten. En dit is maar een forum. Voor belangrijke dingen vind ik dat het wel goed moet zijn!

Ik denk trouwens niet dat dit topic lullig bedoeld is, maar gewoon een leuk vermaak topic. Mag best toch?

En nu nog even mijn tekst goed checken..... ;)

16. misa

misa Niet meer actief

Hahahahaha lol!

17. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

:) :p:D
    Volgens mij kan je "me" prima gebruiken hoor. Ik gebruik "mij" vaker als ik de nadruk op mijzelf wil leggen.
    In jouw zin kan je "me" ook vervangen door "mij". Grammaticaal zal "mij" netter zijn denk ik, maar je legt er de nadruk niet op dus "me" kan ook. Snapt iemand het nog?!

Me moeder is dan weer anders, maar ook daar lig ik niet wakker van.

Ik lees liever een leuk of lief bericht met spelfouten dan een gemeen bericht met perfecte spelling. Zal vast komen omdat ik ook de nodige fouten maak. Ik typ soms gehaast. Andere keren weet ik gewoon niet zeker hoe ik het moet schrijven, maar ik kan het verhaal duidelijk maken en daar draait het om.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    En jij? :p

19. Sifra

Sifra Niet meer actief

:p

Lig er verder ook niet wakker van hoor, maar het valt mij op dat veel mensen 'me' gebruiken waar het 'mijn' moet zijn. Dat vindt ik dan toch wat slordig over komen. W.b. gemakzucht lijkt het mij :cool: niet zo heel veel meer moeite om mijn te typen i.p.v. me

20. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Nou, dat weet ik zo net nog niet. De letter E staat wel helemaal aan de andere kant van het toetsenbord.:p

Share This Page