Wat is het allervieste wat je ooit hebt gegeten?

Discussion in 'De lounge' started by dochters, Aug 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    N.a.v. het topic wat het allervieste is wat je ooit hebt moeten doen, nu het topic over het allervieste wat je ooit gegeten hebt.

Ik was nog kind en ik was met mijn ouders op pad naar een braderie pf iets in een grote hal. Daar stond ook een kraampje met buitenlandse dingetjes, een beetje Oosters. Normaal houd ik van Oosters eten, dat is mijn lievelingseten zelfs. Maar je kon daar iets proeven, het was één of andere bal waar je op kon zuigen (sorry dit klinkt een beetje raar :) ) maar dat smaakte heel zurig. Uit beleefdheid hielden mijn zus en ik die bal in de mond, maar we gingen bijna over onze nek. Buiten snel dat ding uitgespuugd. Als ik er aan denk dan kan ik me die smaak weer helemaal voor de geest halen. (Misschien weet iemand ook wel de naam van deze bal?)

En jullie?

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik net op mezelf woonde heb ik een ovenschotel met bleekselderij gemaakt. Toen het uit de oven kwam leek het net een bakje groen snot, het smaakte echt heel goor. Ik heb het weggekiepert en patat gehaald. Wat was dat vies zeg!

3. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Chips met sigaretten as. We hadden onze verjaardag gevierd en rookten toen nog in huis. Iemand was zo leuk geweest om met het opruimen de asbak in de chips zak te legen. De volgende ochtend had ik een kater en die chips leek me wel lekker als ontbijt. Ondertussen zat ik een filmpje oid te kijken. Dus zonder te kijken graai ik in die zak. Tot ik op een gegeven moment dacht hmm... vreemd smaakje... keek ik naar mijn vingers... die zaten dus onder het as. Keek in de zak lag hij dus vol met sigarettenpeuken en as. Ik wist niet hoe snel ik naar de wc moest. Alles uitgekotst. Nu eet ik die chips nooit meer! En kijk altijd eerst even of er ook iets in de zak zit wat er niet in hoort.

4. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Melk!

Moet je nagaan hoe lastig ik als baby was. Wilde echt niet eten. Arme moeder ;)

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Gazpacho. Gat-ver-damme. Heb echt liggen spugen zo vies hahaha

6. Maia

Maia Niet meer actief

Het was iets van ingewand. Nier volgens mij. Was bij mijn gastgezin in Turkije, waar ik een zomer verbleef om de taal te leren. Getsie wat was dat vies, maar heb beleefd mijn bord zoveel mogelijk leeggegeten.

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    iets raw food achtigs op een beurs. Ik kreeg het echt niet weggeslikt. Heb heel erg mijn best gedaan, maar stond te kokhalzen boven de pedaalemmer. Arme dame had spontaan geen mensen meer om zich heen staan die nog durfden te proeven. Smaakte naar kots. Echt heel erg goor.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Percebes een Spaanse 'lekkernij' gadsie dat ziet er alleen al te vies uit!

9. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Bloedworst. Hoe kunnen mensen dit eten? Ik weet nog mijn eerste ochtend in Engeland bij mijn gastgezin. Eerste Engelse ontbijtje. Dus ik neem een hap van die zwarte prut. Ik wilde niet onbeleefd zijn dus ik eet het gewoon op. Vraag daarna wat het was, 'black pudding'. Vroeg wat er in zat. Varkensbloed- en vet. Ben met een grijns op mijn gezicht van tafel gegaan en naar het toilet.

Vriend is er helemaal gek op. En dan vooral gefrituurd. Gadverdamme.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dat ziet er echt goor uit! Waar is het van gemaakt?

11. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Lijken wel afgehakte klauwen! Ieeeel.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Eeewww Turkse soep gemaakt van lams maagwand.
    De geur alleen al!

Maar "allervieste"? Is dat een woord?

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Nou het zijn zeevruchten

14. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    We waren op vakantie in frankrijk. Ons zoontje was 13 maanden. We gingen een keer uit eten.. helaas zaten er heel weinig restaurantjes in de buurt en kwamen we uit bij een wat chiquer restaurantje. Het is werkelijk de slechtste ervaring ooit!!! Het begon al verkeerd. Ons zoontje had honger dus we vroegen of we alvast n stukje brood voor hem konden krijgen. Kreeg hij een keihard kontje van n stokbrood. We lieten hem even rondlopen omdat jij niet zo lang in de kinderstoel wilde zitten.. hij liep rustig en vrolijk rond een beetje om ons tafeltje. Het was nog heel rustig, omdat we zo vroeg waren dus we waren de enige. Kwam de serveerster naar ons toe dat hij echt in zijn stoel moest zitten! PFF dat was natuurlijk huilen. Toen vroeg ik of ze iets konden maken voor hem met groenten en aardappels. Nee, dat kon niet, voor kinderen hadden ze een kindermenu wat patat inhield en wat wij echt niet wilden voor zo'n jong kind! Dus we dachten dan laten we hem maar mee eten met wat wij hebben en bestellen we een extra bijgerecht. We vroegen of we dan voor hem ook een bordje mochten en vorkje en lepeltje. Ook dat kon niet!
    Nou toen bestelden we dus eten... allemaal erg duur trouwens en allemaal onbekenden dingen. Er stond Tete de vaux op het menu. Wij vroegen wat dat was..het was een echte specialiteit..kalfsvlees. Oke wij die besteld en nog wat andere dingen. Krijgen we het op tafel..is het een stuk hoofd van het varken!! BAH!! Het was echt zo'n smerig gezicht..overal zag je stukken huid en haren van t beest en stukken van t schedel etc. Eromheen zaten aardappelen en groenten die helemaal waren doordrenkt van de bouillon van t vlees. Het had zon onwijs sterke smerige smaak! BLUH.. echt verschrikkelijk. Wat overbleef wat we wel lusten was dus een ini mini stukje hartige taart en ander klein groente gerechtje...die per stuk (gerechtje) nog iets van 15 euro kosten! Dit heeft mijn zoontje allemaal lekker opgegeten zodat zijn buikje gevuld was. Inmiddels was t al behoorlijk laat want we moesten nogal lang wachten op t eten. Daarna de dure rekening betaald en naar de camping terug gegaan.
    We hadden verder bijna geen eten in huis en omdat het een nationale feestdag was waren alle winkels dicht en alle andere restaurantjes vol. Toen mijn zoontje in bed lag wilde mijn man dus nog ergens iets van eten gaan halen, we hadden echt honger. Toen vertelde hij het aan onze franse overburen die net de bbq aanstaken. Ze hebben zich echt rot gelachen en nodigden ons uit om deel te nemen aan de bbq. Toen gelukkig toch nog een hele lekkere maaltijd gehad en ook super gezellig!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wat ik echt super vies vind is ui. Krijg dat gewoon niet weg. Spuug ook meteen het eten uit als ik het proef. Zodra ik het proef gaat mijn kokhals reflex werken . Er uit halen heeft geen zin. De smaak is zo sterk.

Voor de rest tja wat ik niet ken eet ik niet :). Dus verrassingen zou ik niet zo snel krijgen

Mijn dochter eet trouwens alles. Zo vind ze gebakken meelwormen erg lekker :) en springkanen gefrituurd en daarna gedropt in chocolade. Smaakt naar pindarotjes zegt ze :). Zo blij als oliemeulen rond de kerst kun je ze daar proberen , mijn dochter loopt Dan echt te smakke :)

16. springende (levende) garnalen in Thailand bah bah bah

17. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Iets wat andere heel lekker vinden, carpaccio, jakkiebah

18. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Wij gingen als kind op vakantie naar Zweden en daar hebben ze het allergoorste brood dat ik ooit heb geproefd.. BAHBAHBAH, het is erg zoet, maar wel anders dan melkbrood.. echt serieus, heb het gehad toen ik 8 was, maar kan die smaak in mijn gedachten zo weer oproepen en krijg er dan echt een beroerd gevoel van..

19. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Geen idee. ;)
    Ik praat de ts van het andere topic na die dat woord noemde. ;)

20. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het allersmerigste op deze wereld is een Balut ei. Filipijnse keuken.
    En nee, niet googlen want dan ga je over je nek.

Share This Page