Hoeveel dagen na ovulatie kan je testen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Crista92, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crista92

Crista92 Lid

12 sep 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Een vraag. Doordat ik PCOS heb weet ik precies wanneer ik ovuleer. Op dag 12 heb ik namelijk altijd een echo..

Nu heb ik een vraag na hoeveel dagen kan je dan een zwangerschapstest doen. Donderdag 3 december was me ovulatie...

Daarbij de vraag of het kan dat ik nu al maagzuur kan hebben van een "mogelijke" zwangerschap. Heb namelijk 2 en 4 dagen voor de ovulatie ook seks gehad....

Een ongeduldige meid

2. Logan

Logan Niet meer actief

3 december plus veertien dagen komt uit op 17 december. Je bent nu 1 dpo, dan kan je nog niks merken van een eventuele zwangerschap.
    Succes met wachten ;)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Als jouw eisprong op 3 december was, dan zit je daar dus nu 1 dag voorbij.

1) er is mogelijk nog niet eens een bevruchting geweest
    2) er is 100% zeker nog geen innesteling geweest en zonder innesteling geen hcg en zonder hcg geen kwaaltjes.

De maagzuur kan dus 100% zeker niet van een zwangerschap komen.

Als jouw ei echt op 3 december was, dan zou je op 15 december (12 dagen na ei) een test kunnen doen, maar beter is te wachten tot je nod en die is op 17 december.

Succes

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt helemaal.

Ten eerste moet je de mazzel hebben dat je eitje bevrucht wordt.
    Ten tweede kun je pas na innesteling iets merken van een zwangerschap. Een innesteling vindt plaats gemiddeld 5 tot 10 dagen na eisprong.

Waarschijnlijk hebben je klachten dus gewoon met je eisprong te maken.

Heb je zulke korte cyclussen dat je altijd standaard op dag 12 ovuleert zodra je een echo hebt? Want meestal varieert een eisprong per maand en vindt een eisprong niet net als een klok standaard op dezelfde dag elke cyclus plaats.

Hoe groot was je eitje op dag 12?

EDIT: Ik snap er helemaal niks van. Dit schreef je onlangs:
    ovember 2014 gestopt met de pil. Mei 2015 voor t eerst ongesteld. Daarna cyclus van 27,45,37. De huisarts noemt dit normaal... Heel frustrerend..

Bij een cyclus van 45 en 37 dagen kan je eitje nevernooitniet al rond dag 12 zijn gesprongen. Een luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) is namelijk maximaal 18 dagen.

Als je standaard je eisprong op dag 12 hebt, moet je dus de laatste maanden regelmatige cyclussen van rond de 26 dagen hebben. En die heb je niet toch?

5. Crista92

Crista92 Lid

12 sep 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je super snelle reactie!
    Wanneer nesteld een ei zich ongeveer in? Want zes dagen terug heb ik ook seks gehad en Vier terug ook..

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat gebeurd tussen de 5 en 10 dagen NA je eisprong.

Dus ook al heb je 10 dagen geleden sex gehad .. feit blijft dat je eisprong (volgens jouw woorden) gisteren pas was en dus onmogelijk nu al ingenesteld.
    Dat duurt gemiddeld nog minimaal 4 dagen.

7. Crista92

Crista92 Lid

12 sep 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties! Heel tof. Mijn cyclus is totaal niet goed. Vandaar dat ik med. krijg om mijn menstruatie op te wekken. En hormonen op dag drie van mijn cyclus. Op dag twaalf krijg ik een echo en dan om de twee dagen om te zien of er een eicel rijp is. Dit was deze maand toevallig op dag 12. Ze vertelde mij dat hij nu ging springen of net gesprongen was

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Mijn vriendin had vanaf eisprong duidelijke klachten heeft vanaf dat moment overgegeven 9 maanden lang! Dus het verhaal dat je pas klachten krijgt vanaf innesteling is baker praatje. M'n andere vriendin had namelijk al vanaf eisprong zuur branden maagzuur! Ik zelf had vanaf eisprong opgezette schaamlippen en tepels waren vergroot

9. Logan

Logan Niet meer actief

Een baker praatje? Dat is bewezen hoor. Klachten komen door het stijgende HCG wat pas vrijkomt na de innesteling. Er zijn altijd meiden die eerder wat voelen, maar dat zit tussen de oren. Ik voel elke maand vanalles.

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hahaha logan! Elke maand van alles voelen maar niet zwanger zijn zit idd tussen je oren! Mijn ene vriendin begon met overgeven na eisprong bevruchting! Bij alle 6 de zwangerschappen. Dus tussen de oren??? Dat gaat er bij mij niet in!

11. Logan

Logan Niet meer actief

Dat ze dan toevallig zwanger is mooi meegenomen maar je weet toch nooit of dat overgeven daar van is? Er gebeurd wel meer in het lijf dan alleen zwanger worden.

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

6 zwangerschappen?? Daar geloof ik niet in! Alle zes de zwangerschappen wist ze al Dat ze zwanger was aan de hand van het overgeven na eisprong! Dat is echt geen toeval 6 x

Deel Deze Pagina