Starten met pil na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door rijo, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Gisteren ben ik bij de huisarts geweest ivm de pil. Ik vroeg hem wat beter was: eerst de menstruatie afwachten of vandaag (bij wijze van spreken) starten met de pil. Volgens hem maakte het niet uit, alleen zou de pil de eerste maand niet betrouwbaar als ik 'vandaag' zou beginnen. We zijn sinds de derde week alweer wat actief in de slaapkamer, maar om alleen condooms te gebruiken vind ik niet zo'n prettig idee... Ik zou dus het liefst zo snel mogelijk met de pil willen beginnen, maar aan de andere kant vind ik dat mijn lichaam het eerst zelf moet regelen. Ik geef geen borstvoeding (1 week gedaan, daarna 1 week afgebouwd). Wat heb jij gedaan, of zou je doen?

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben 8 augustus bevallen dmv keizersnee, en ik ga a.s maandag starten met de pil. Gisteren opgehaald bij de apotheek.

De verloskundige gaf mij twee mogelijkheden: wachten tot je eerste menstruatie (wanneer die ook mag zijn 😄) of 3 weken na je bevalling 'blind' starten. Je bent dan de eerste maand alleen nog niet veilig.

Ik heb dus gekozen voor die 3 weken na de bevalling. Ook ik geef geen borstvoeding (1 week geprobeerd en 1 week afgebouwd). Ik wil het gewoon weer zo snel mogelijk op de rit hebben. Ik vloei,namelijk nog steeds van de keizersnee, en heb geen idee hoe ik mijn eerste menstruatie zou moeten herkennen en wanneer je die zou kunnen verwachten, dus hopelijk kom ik door nu te starten met de pil weer zo gauw mogelijk in een goed ritme.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Ik had de eerste menstruatie afgewacht, vind het fijn om te weten dat alles zelf weer start.daarna weer aan de pil

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Idem. Ik houd ook van zekerheid op dat vlak :D

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik ben begonnen na de eerste menstruatie.
    Reden was hiervan ook omdat ik gewoon zeker wilde weten dat mijn lichaam weer werkte.

6. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik heb ook gewacht tot eerste ongesteldheid. Ben vorige week weer begonnen

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mn dochters ben ik idd blind gestart. Na de vroegtijdige bevalling van onze Y* heb ik eerst gewacht tot de eerstvolgende menstruatie. Dit had oa te maken met het feit dat ik ben gecuretteerd en ik ineens een heftige bloeding kreeg na drie weken... wat gewoon nog echt restbloed was.

Mijn Frauenartzt was er trouwens wel duidelijk over... maakt niet of je blind begint of met je eerste dag menstruatie.... hanteer bij beide methoden de eerste maand dubbele bescherming.

Deel Deze Pagina