Beste verloskundige Ben vandaag bij mn verloskundige geweest en omdat ik 3 dagen overtijd ben vertelde ze me dat ik vanaf zaterdag dan ben ik 41 weken zelf mag beslissen wat ik wil om bijvoorbeeld te strippen daar zie ik dan wel wat in of om dan toch het ziekenhuis te bellen om een afspraak te maken om in te leiden. Nou vertelde ze dat het inleiden vaak veel pijnlijker is als een natuurlijke bevalling en dat de kans op complicaties zoals kunstverlossing of keizersnede veel groter is. Ik ben 2 jaar geleden thuis bevallen van een zoontje 2 dagen voor de uitgerekende datum de bevalling duurde 5 uurtjes en ik zei gelijk na de bevalling als ik het morgen weer moet doen dan zou ik het doen het is wel pijnlijk maar niet zo als al die horror verhalen die je wel eens hoord. Nou is mijn vraag is het daadwerkelijk zo dat inleiden dus veel pijnlijker is en dat er vaak meer complicaties zijn want aan de ene kant wil ik mijn kindje graag inde armen sluiten maar zou het toch ook wel heerlijk vinden als ik toch alsnog thuis zou kunnen bevallen. En is de kans met strippen groot dat de bevalling dan toch uit zichzelf begint omdat je vaak ook hoord dat het niks doet. Nou vermoede ze wel dat het waarschijnlijk voor zaterdag er wel zou zijn omdat mn zoontje voor de uitgerekende datum er was weet niet waar ze dat op basseerd? is dat vaker zo? alvast bedankt. Jane
hoi Jane, je hebt inderdaad de grootste kans om spontaan te bevallen voo zaterdag. Maar als dat niet gebeurt zou ik zeker strippen proberen, dat heeft na 41 weken veel kans. Helpt het niet de eerste keer dan kun je het zondag of maandag nog eens proberen. Het heeft zeker de voorkeur boven inleiden. De meeste vrouwen vinden strippen niet vervelend. Goede bevalling gewenst! Mirjam
hoi mirjam bedankt voor je antwoord wilde even laten weten dat ik de dag van het berichtje na een bevalling van 2,5 uur trotse mama ben geworden van een Mooie zoon Robin. Dus strippen of inleiden was niet nodig groetjes jane