Afvallen, maar niet misselijk...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sally1980, Jun 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Mijn startgewicht was 71,5 kg bij een lengte van 1.62 m. Mijn BMI is dus iets aan de hoge kant.

Ben nu 11 weken zwanger. Twee weken geleden woog ik 73,3 en vanochtend 72,9 kg. Nu is het zo dat mijn darmen wel weer wat beter werken enzo, maar toch vind ik het vreemd.

Ik hoef niet te spugen en voor sporten ben ik echt te moe... Hoe kan ik dan afvallen? :(

Hoor graag van jullie!

2. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Heb hetzelfde. Begin vorige week woog ik 72. Halverwege de week 71,2. Het is maar een paar ons dus maak me nog geen zorgen. Ik slaap ook niet zo goed en had wat stress door privé perikelen in de familie. Dus denk dat het daardoor komt. Ik hou het wel in de gaten.

groetjes Sylvana.

3. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik ben in mijn vorige zwangerschap in de eerste 3 maanden volgens mij 5 kilo afgevallen- niet misselijk, niet overgeven, niets anders dan anders. voelde me ook totaal niet ziek of zo. Maar.... dat kind in je heeft ook iets nodig, dus het kan best daar door komen. De energie uti eten wordt ook gebruikt om de placenta te laten groeien, het kind te laten groeien. Niets om je zorgen over te maken lijkt me. Als je je wel zorgen maakt, gewoon bij de vk aankloppen.

4. Sally1980

Sally1980 Actief lid

Jun 13, 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ben enigszins blij dat ik dus niet de enige ben!

Morgen heb ik mijn termijnecho en dan zal ik het nog wel even aangeven bij de vk.

Nogmaals bedankt!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ben ook beide zwangerschappen eerst afgevallen. En hoefde ook niet te spugen. Ik had wel iets minder honger, dus at net even iets minder denk ik..

Bij beide keren was het eerst 5 eraf, en dan 12 erbij. uiteindelijk +7.. En dat was ik ook na een week weer kwijt ;)

6. nono

nono Niet meer actief

Ik ben inmiddels 3 kg kwijt. Heb dit ook aangegeven bij de vk de vorige keer maar die zei dat het niet erg was gezien de baby heel 'egoistisch' alles pakt wat 'ie pakken kan. Geen zorgen maken dat de baby niet groeit of dat het verkeerd is dat je afvalt.. je kan het inderdaad morgen even aangeven. :)

7. Babystuf

Babystuf Actief lid

Apr 18, 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in de eerste periode van de zwangerschap ook afgevallen, zonder misselijkeid oid.
    Gewoon omdat ik gezonder ben gaan leven (en ik heb het sporten echt niet uitgevonden). koekjes en chips interesseerde me gewoon niet meer. het ging vanzelf, ben ook tot 18-19 weken afgevallen/stabiel gebleven.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In drie zwangerschappen ben ik tot en met week 16 ofzo steeds een kilo of 4 a 5 afgevallen. En ik ben ook nooit "ziek" geweest van de zwangerschappen. Dus het is op zich niet erg wanneer je wat afvalt.
    Zoals gezegd... je kindje neemt van jou wat het nodig heeft.

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb altijd begrepen dat het vrij normaal is om iets af te vallen in het begin. Zolang je goed eet is het toch goed :)
    Ik ben nu 1 kilo aangekomen en dat is meer vocht
    Ik woog 51 en nu 52 kilo

Share This Page