Mijn dochter is bang voor de sneeuw.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door knap, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Wie heeft de tip om mijn bijna drie jarige eigenwijs bang meisje door deze sneeuw dagen heen te helpen ze vind het maar niks. Ik kan er niet echt overal meer tillen en zeker niet op het glibberige glij balkon van mijn galerij. Dus vanmorgen met een beetje boos worden zijn we er over heen gekomen. Natuurlijk kan ik er wel tillen maar ben zelf bang om op me snuit te gaan en dat maakt de situatie er niet leuker op. Daarna haar oude kinderwagen uit de kelder gepakt die wel beter in de sneeuw te rijden was. De buggy komt niet door de sneeuw laag heen haha.Maar hoe kan ik haar leren plezier maken met de sneeuw en dat het wel erg leuk is. Ze is een makkelijk meegaande meid maar bang voor al voor het onbekende. Vorig jaar stapte ze nog zonder problemen door de sneeuw.

Dus wie heeft de tip. Zo dat ik wat makkelijker door de sneeuw kan lopen haha.
    :).

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Niks forseren en vooral veel bij spelende kinderen gaan kijken hoe het 'hoort'.

3. knap

knap Niet meer actief

Ik snap je maandag begon het hier al goed te sneeuwen en de kinderen op het kdv mochten buiten spelen en daar is iets mis gegaan. Ze heeft daar voldoende kids zien spelen. Hoop dat ze vandaag daar weer even naar buiten gaan en de leidsters haar een beetje kunnen overhalen.:)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ook zo eentje! Slee gekocht, en hup lekker naar buiten... dacht ik! Meneertje brult namelijk de hele buurt bij elkaar en we zitten nu maar weer binnen ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat had mijn dochter ook...tot 3,5 jaar zeker

Nu niet meer hoor... dikke sneeuwpret ( als er sneeuw zou liggen)

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben dan met een kindje met dat probleem hihi

J. vind de sneeuw ook ENG!!! de slee vond hij vorig jaar wel gaan, dit jaar nog niet geprobeerd.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier nog niet echt sneeuw (buitenland) en dus kan nog niet vertellen of het hier een succes is. Vorig jaar wel ... maar dat was toen he!

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Misschien een idee met scheerschuim laten spelen? Deden ze bij ons op het kdv. Scheerschuim was sneeuw en daar mochten ze lekker met hun handjes in vroeten. Vorig jaar was slee en sneeuw geen succes dit jaar gaat het goed gelukkig.

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden is van zn angst af, hij vindt de sneeuw nu geweldig hahaha.
    tijdje laten voelen wat sneeuw was, brrrr koud mama bah!
    hihi

Deel Deze Pagina