Ik heb een goede test gehad vandaag. Nou zou ik graag ideetjes op doen om het te vertellen aan onze ouders als we eraan toe zijn.
Als je al een kindje hebt die een shirtje aan doen met 'ik word grote broer/zus' erop. Of je koopt een rompertje met I <3 oma of opa iets in die richting, en geeft die aan je ouders. Of een fotolijstje met een gedichtje erin. En misschien kun je even op Pinterest kijken? Daar staan ook veel ideetjes op!
Ik heb mijn moeder een boek gegeven van Carrie Slee: 'Mam, je wordt oma!' De cadeautjestijd komt eraan (sinterklaas, kerst), misschien dat je een leuk cadeau kan geven wat met een baby te maken heeft?? Kleine sokjes, of een slabbetje wat de baby dan daar zou kunnen gebruiken of zoiets.
Ik heb een cake gebakken, en dan aan de ene helft blauw fondant en de andere helft roze en in het midden een groot vraagteken (en 2 voetjes 'getekend' met van die eetbare stift) En toen spontaan op de koffie/thee gekomen ^^ (ze moesten een traantje laten!) Bij de andere opa en oma gingen we op de dag van de positieve test eten en zouden we ook nog flessen wijn, die we uit Frankrijk mee hadden genomen, geven. Naast de flessen wijn haddenw e ook nog een klein cadeautje. een boekje:"de beste tips voor opa en oma Mijn vader dacht eerst dat het een grapje was (hij is al opa van 2, maar door omstandigheden ziet hij die helaas niet meer) maar na een paar seconden viel het kwartje en waren ze dolblij! Voor overgrootoma wil ik een fotolijstje met een versje doen (nadat we een goede echo hebben gedaan) "Je kan me nog niet horen, en je kan me nog niet zien. In juni word ik geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?" Las hem eens tijdens het googlen en vond hem zo leuk!
Ik heb een newborn luiertje ingepakt als cadeautje en deze aan mn moeder gegeven. Ze vond het geweldig
Ik heb voor mijn ouders een boekje voor grootouders van Anne Geddes gekocht. En voor mijn zusje een fopspeentje
Het is nog heel pril en we houden het graag nog even stil, Jij mag al weten van ons wonder dus voel je maar bijzonder, Je bent een van de weinige die het nu al mag horen, in ... wordt ik geboren! Voor als je het wilt vertellen voor de hele wereld het mag weten.
Toen ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik aan de oma's een gedichtje, een echo foto in een foto lijstje gedaan en een vakje bleef open voor een foto van de baby als het geboren zou worden. Voor mijn vader een t shirt met de tekst dat die opa zou worden. Voor mijn broer ook een t shirt met de tekst dat hij oom zal worden en mn man zn zusje een beertje met een rompertje met de tekst dat ze tante zou worden. Ze vonden het allemaal super leuk!! Veel plezier met het vertellen van jullie super leuke nieuws! Als ons kleine beeb blijft plakken dan mag grote zus het aankondigen met 12 weken
Ik ben niet zo creatief, maar voor mijn moeder en haar man hebben we een boekje van Nijntje gegeven, opa en oma Pluis (maar dan in het Drents ) en voor mijn schoonouders hele kleine klompjes (hebben een boerderij) Dat met een taart bakken en ene helft roze en andere helft blauw is ook leuk zeg
Wat vinden jullie hiervan. De clearblue met wekenindicator door mijn zoontje van bijna 3 jaar aan oma laten geven...???
Dan moet je wel snel zijn meis die woorden blijven maar 1 dag staan Ik wilde ook iets leuks ervan maken, helaas dacht de kinderarts van mijn dochter er anders over... Die vroeg me van de week hoe het met de zwangerschap ging (we lopen in hetzelfde ziekenhuis bij de geneticus en perinatoloog ivm handicaps dl) op zich heel lief van de kinderarts helaas zat mijn schoonmoeder erbij die wist niet wat ze hoorde! Hahaha kan er nu wel om lachen, maar het was best gênant!
Bij de oudste hadden we mijn ouders een zuigfles met roze en blauwe muisjes gegeven en een fopspeen. Bij de tweede was ik uitgerekend op mn vaders 60e verjaardag en hebben het verteld met mijn moeders 60e verjaardag. Ik was toen inmiddels al 15 of 16 weken, maar zien de familie door reisafstand niet veel. Ik had de oudste een shirtje aangetrokken met "ik word grote zus" + de uitgerekende datum. Mn vader een kaart met alvast een vervroegd verjaardagskado (echo foto)en mn moeder ... weet ik zo gauw even niet meer. in ieder geval iets wat sloeg op de komst van ons tweede kindje. Drie dagen later zaten we met de schoonfamilie voor de 75e verjaardag van schoonmoeder. Toen had de oudste een shirt aan met "nummer 16 is onderweg" plus de uitgerekende datum. Bij de derde zwangerschap, die helaas niet goed is verlopen, hebben we het met de verjaardag van mn vriend verteld. ik gaf mn zusje een knuffel uit naam van de baby met het verzoek of hun zoontje er op wilde passen. Mn schoonmoeder had genoeg aan de opmerking "nummer 17".
Wij hebben 'het grote opa en oma boek' van Carry Slee gegeven. De verbaasde reacties (niemand had het verwacht bij ons) waren echt leuk. 2 dagen voor mijn schoonmoeder jarig was hadden we een pretecho met geslachtsbepaling. Toen hebben we aan mijn schoonmoeder een roze babyspeeltje gegeven voor haar verjaardag. Het geslacht vertellen aan mijn ouders is via whats app gegaan. Niet zo spectaculair, maar die waren op vakantie en wisten van de echo. Als je gewoon vertelt dat je zwanger bent, is de verrassing vaak al erg groot hoor.
Wij hebben het 'gewoon' verteld. Hierdoor kwam het geheel onverwacht, zonder fratsen. Mijn moeder sprong door de kamer van geluk, haha!
wij gaan het ook gewoon vertellen. eerste keer durfde ik het niet eens te vertellen. ze zijn gelovig en vonden het al moeilijk dat we gingen samenwonen... laat staan als er een kind komt zonder huwelijk... maarja ze vonden het geweldig
Eerste keer, door beschuitjes te maken, voor oma met roze muisjes en dan met blauwe muisjes oma geschreven en voor opa anders om, wqt een pokke klus Bij de tweede had de oudste een shirt aan met stoer ik word grote broer Bij de derde gewoon verteld.