Het uitknopje van de inbeelding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lvp, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Waar zit dat knopje wat ik uit kan drukken zodat ik alles voel hoe het echt is? Gewoon even die inbeeldingen stopzetten. Al is het maar een uurtje!

Tja, die rare krampjes, het gevoel in mijn borsten, de bruinere afscheiding dan normaal... is het wel echt zo? De kans is groter dat ik het me gewoon inbeeld omdat ik het zo graag wil. Ik realiseer me dat en ik probeer er gewoon maar vanuit te gaan dat ik ongesteld word, dan valt het altijd mee.

Nu kwam ik gisteravond in bed, tijdens mijn dagelijkse ritueel van malend in slaap vallen, er achter dat ik me 2 dagen verteld heb met mijn NOD. Ach, wat is nou twee dagen... nou ja, op 2 dagen verschil kan ik mijn eisprong net missen. In gedachten zie ik zo'n eitje boven aan de brug staan aan zo'n bungee-koord en die roept: Van onderen!!!! En hupppp daar gaat ie. Maar oeps, kleine misrekening. POEF koord te lang, eitje valt te pletter. Vandaar die buikpijn en vandaar die bruine afscheiding LOL

Op een cyclus van min 28 en max 30 dagen zou mijn NOD 22.10.09 zijn. Rond mijn ei hebben we alleen maar op 04.10.09 geklust dus de kans dat mijn eitje een goede sprong heeft kunnen maken is vrij klein. Dat maakt de klachten die ik eergisteren nog betitelde als "zou het zo zijn?!?!?!" ineens "Het kan niet!" pffffffff

Weet iemand van jullie heel toevallig hoe het zit als je 4 dagen voor je eisprong sex hebt gehad, of een zwangerschap dan wel zou kunnen lukken of niet? Een eitje kan volgens mij 2 dagen overleven? Hoe zit het ookal weer?

Nou anyway, ik moest het eventjes van me afschrijven. Ben het nu weer kwijt dus vanuit hier wens ik jullie een hele fijne zondag!

Liefs Linda

2. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi linda, wat een grappig maar vooral herkenbaar verhaal! ik denk dat meeste van ons ook het uitknopje willen vinden!:D
    Ik voel ook van alles, en als je naar mn banner kijkt zou ik pas over 8 dagen kunnen testen,maar ik denk dat ik woensdag ga testen,omdat ik na herberekening en ovu testen, ook denk dat mijn eisprong eerder was. Ook bij ons hebben wij het dan maar1 x gedaan in de vruchtbare dagen. Tja...opzich is 1 zaadje al genoeg (the champion:D), maar ja of dat lukt?????
    In principe gaan ze ervan uit dat zaad 48 to 72 uur geloof ik kan leven, dus de drie dagen voor je eisprong en één dag erna klussen moet je geloof ik aanhouden. (wij zijn met ronde 2 bezig,dus ook voor mij nog vrij nieuw allemaal). Maar ja....dan moet je wel weten wanneer je eisprong is he...en dat is bij mij ook lastig! Ik hoop voor je dat het raak is, en dat je niet lang in de onzekerheid hoeft te zitten (dat hoop ik voor iedereen trouwens). Ik doe met je mee met wachten, pfffffffff (daar is ook een topic over he) Succes joh! liefsVita

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met zwanger worden, maar als je hier zo leest denk ik dat het vrij normaal is dat je er in het begin heel veel mee bezig bent. Later ook nog wel (ik hoop dat dat voor jou niet gaat komen) maar veel meiden worden wel wat sceptischer over alle symptomen. Maar het blijft lastig om er niet steeds aan te denken hoor, al is het wel fijner als dat wel een beetje lukt natuurlijk
    Wat betreft je timing, sex vier dagen voor je eisprong zou nog wel tot een zwangerschap kunnen leiden, maar de kans is niet optimaal. Sperma leeft zo'n 2 tot 5 dagen, een ei 12 tot 24 uur.
    Als je v.a. dag 10 tot na je ei (ovu-testen, tempraturen) iig om de dag sex hebt weet je zeker dat je je ei niet mist.
    Oh en je LF is niet perse 14 dagen (klinkt of je daar vanuit gaat) kan ook langer of juist korter zijn.

Misschien heb je hier iets aan
    Intercourse Timing and Frequency

als je naar de index gaat kan je op nog veel meer vragen antwoorden vinden.

4. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    @Mime Dank je voor je tip! Ik ga daar vanavond eens rustig voor zitten. Ik ga iid standaard uit van 2 weken voor mijn NOD vwb mijn ovulatie. Blijkbaar hoeft dat dus niet zo te zijn, dat wist ik nog niet!

Ik ben trouwens nu voor de eerste ronde bezig, maar gebied me wel te zeggen dat ik van mijn tweeling 2 jaar lang ben bezig geweest zwanger te worden. Hoewel ik kan relativeren blijf ik toch dingen willen zien en voelen die ik graag wil voelen. Is denk ik wel een beetje mens eigen.

5. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi LvP,

Leuk verhaaltje en heel herkenbaar hoor. Een eicel leeft idd 12-24 uur. Een zaadcel doet 12-24 over om in de eileider te komen, daar kan het dan nog 48-72 in leven blijven. Zo kan je voor jezelf berekenen wanneer je wel en niet kans maakt.

Ik heb een topic geopend met eigenlijk ook jou vraag, staat bij het zwangerschapsforum...

Wanneer geklust, voelde je je eisprong, met als resultaat ZWANGER!!

Hier geven de zwangere dames precies antwoord op de vraag die jij ook stelt.

Succes met zwanger worden! Ik hoop zelf ook dat het snel raak zal zijn...

Gr. Dreamygirl

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij zit dat knopje op je rug, dat is hetzelfde plekje, waar je atijd jeuk hebt, en nooit bij kan :D

7. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Hallo!

Dat klink echt heel herkenbaar. Ik heb dit ook af en toe, maar helaas ben ik nog steeds niet zwanger. Ik ben er wel achter dat die krampjes enzo vaak rond de eisprong optreden en soms duurt dat helaas wat langer. Ik heb soms zelfs het idee dat ik wat misselijk ben, maar volgens mij komt het meer door de spanning, want als ik ben afgeleid heb ik er geen last van:). Afleiding is dus het enige wat bij mij helpt, maar helaas lukt dat niet altijd.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

;)....lol....:D

9. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Haha ja dat zou heel goed kunnen, want als ik mijn man iets vertel over hoe ik me voel dan drukt hij altijd op het knopje met zijn mannelijke nuchterheid (en nee dit is niet dubbelzinnig bedoeld dames!!!) en tja, dan is het gevoel inderdaad ff uitgezet!!!

Weten we dat ook weer blackeyedgirl ;)

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha géweldig geschreven!
    Ook ik zit (pas) in ronde 1 maar ik ken je gevoel helemaal. Ik probeer mezelf niet vanalles in te beelden maar stiekem is het heel moeilijk. Je voelt die dingen toch omdat je er zo mee bezig bent.

Ik zou zelf twijfelen of het raak kan zijn, maar zoveel verstand heb ik er ook nog niet van ;)

11. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Nou mijn inbeelding neemt een aardig loopje met me. Pfff. De dag voor een evt innesteling heb ik enorme rugpijn gehad. Kon me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoveel rugpijn had. Ook begon toen mijn borrelende/zeurende buik, beetje vergelijkbaar met het gevoel bij ongesteldheid. Begin van de week begonnen mijn darmen al wat dwars te liggen, maar na een kleine week goed opletten denk ik dat ik nu echt last heb van mijn buik en niet van mijn darmen. Verder is mijn afscheiding donkerder van kleur dan ik gewend ben. Ben ik iets vaker opgewonden dan dat ik normaal ben (sorry voor deze ongeneerde info, maar dit heb ik mijn hele zwangerschap ook gehad en voor mij is dit echt een teken aangezien ik niet supersexueel ben ingesteld). Verder heb ik last van mn maag, af en toe het idee dat ik misselijk ben en vermoeide ogen (heb ik ook altijd als ik ongesteld moet worden). Ik zou pas donderdag ongesteld moeten worden dus ik kan vooral mijn onderbuikgevoel :) niet verklaren. Alles met elkaar wil ik me zo graag inbeelden dat het mijn fantasie is die me voor de gek houd, want dan is de desillusie niet zo groot a.s. donderdag. Maar toch is er wel heel veel anders aan me dan anders. Ondanks dat ik zwanger worden niet als een druk ervaar aangezien ik al zo'n ontzettend trotse moeder ben, vind ik het tóch spannend wat deze week zal brengen. Ben in donderdag nog niet ongesteld dan denk ik dat ik vrijdag een test ga doen. Bij mn vorige zwangerschap deed ik dat ook een dag over tijd en dat was toen een dikke vette streep. Nou dit wou ik eventjes kwijt. Een nieuw topic met "wat denken jullie" ging me iets te ver hihi xxx Linda

Deel Deze Pagina