ontlasting en afscheiding...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annika, 12 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ten eerste moet ik nog steeds heel erg wennen aan het idee dat ik zwanger ben. Hierdoor heb ik ook nog steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Dit heeft denk ik mede te maken met de innestelingsbloeding die ik heb gehad. Dit was heel weinig maar in eerste instantie schrik je toch en denkt direct dat je weer door kan naar de volgende ronde vanwege je menstruatie.
    Het beetje bloedverlies wat ik van de innesteling had raakte ik alleen kwijt wanneer ik ook ontlasting had. Inmiddels heb ik geen bloedverlies meer maar nog steeds wanneer ik voor een grote boodschap :oops: naar de wc moet verlies ik afscheiding. Dit is wit achtig en ruikt niet ofzo, dus in ieder geval geen schimmelinfectie. Maar toch schrik ik steeds wanneer ik dat voel lopen zegmaar... ik check dan direct of het geen bloedverlies is :rolleyes:
    Zijn er meer meiden die dit hebben?
     
  2. sappie

    sappie Fanatiek lid

    Ik heb geen innestellingsbloeding gehad, maar wel idd rond de vierde week meer witte afscheiding dan normaal. Moet zeggen dat het nu alweer minder is. Maar idd iedere keer als je wat voelt loop je naar het toilet om te checken, hihihi, zijn allemaal zenuwen. Komt omdat we zooooo graag zwanger willen zijn en natuurlijk willen blijven.
     
  3. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    die afscheiding heb ik ook.
    is onschuldig en hebben meer zwangere vrouwen.
    het hoort er eenmaal bij ;)
    ik ben nu 9 weken zwanger en heb het nog steeds en ik schrik er niet meer van.
    het begint bijna te wennen haha :)
    niks om je zorgen over te maken!
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben dan nog wel niet zwanger maar ik merk ook als ik voor de grote boodschap wat meer kracht moet zetten (helaas heb ik dat altijd.. erg slecht in naar het toilet gaan) dan heb ik ook vaginale afscheiding.

    Groetjes
     
  5. Mir1976

    Mir1976 Fanatiek lid

    28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Hoi,
    Nou lekker toevallig.. ik was net naar de wc geweest - en idd dat is bij mij ook sinds ik zwanger ben lastiger dan normaal - en dan verlies ik ook een slijmerige afscheiding :oops: . Dus echt alleen maar als ik dus kracht/ druk zet, dan komt er een hoop afscheiding mee.. Ik hoop serieus dat het niet erg is!!! maar ik hoor dus dat er meer zijn die dit ervaren?
    groetjes mirjam
     
  6. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad en nu weer. Volgens mij is dit helemaal normaal.

    Ik ben altijd blij wanneer ik weer een grote boodschap heb gehad. Normaal merkte ik dan dat ik ongi werd, en nu weet ik steeds zeker dat ik zwanger ben omdat er geen bloed meekomt. :)

    En al komt er wel wat bloed mee, dit gebeurd wel eens tijdens een zwangerschap, dan kan dit door een moeilijke stoelgang komen, of dat er bij het vrijen een bloedvaatje gesprongen is.
    Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt, want het kan natuurlijk ook een dreigende miskraam zijn.

    Maar witte, geurloze afscheiding kan volgens mij nooit kwaad!
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb het ook en ik ben niet zwanger.. is niet erg.
     
  8. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    :D Blij om te horen dat het volkomen normaal blijkt te zijn! Ik geloof dat ik het inderdaad ook weleens had toen ik niet zwanger was alleen lette ik er toen niet zo op(en was het wel minder). En bij mij zette op die manier ook zo mijn menstruatie altijd door (zoals gemmajansen schrijft). Ik denk dat ik daarom ook nog steeds een beetje schrik nu.
    Ik durf ook moeilijk te persen hierdoor... :oops: En soms is dat gewoon wel nodig... Mijn huisarts zei me dat dat alleen nog maar erger wordt.. En ik doe er echt veel aan door bv zilvervliesrijst, bruin brood etc te eten. Ik drink zelfs groentensap. En toch.... soms zit het mee en soms zit het tegen :)
     

Deel Deze Pagina