hoi iedereen! Kan er misschien iemand vertellen vanaf de hoeveelste zwangerschapsweek men een uitwendige echo doet? Het zit eigenlijk zo, mijn man heeft nog een dochtertje van 13 die bij haar mama woont en we zouden haar graag een keertje meenemen. Voor mij lijkt het dan fijner dat die echo op die moment uitwendig gebeurt. groetjes Sarah
Dat is verschillend. Bij mijn 1e was het met 10 weken uitwendig goed te zien. Nu was ik met 13 weken en is ze nog inwendig geweest om het beter te kunnen zien. Maar ga er maar vanuit dat het vanaf 12 weken uitwendig goed te zien is. Maar is het niet makkelijker als ze met de 20 weken echo mee gaat. Dan is het kindje beter te zien en is het zeker uitwendig.
niet met 20 weken echo! Want die duurt zo lang en er moet zoveel onderzocht worden dat ze dat hier zeker afraden en mijn kinderen zijn 7 en 9 jaar. Na 12 weken is de echo meestal uitwendig. Alleen als ze het slecht zien kunnen ze alsnog besluiten tot inwendig, maar daar kan je natuurlijk afspraken over maken met het meisje. Marsja
Hier wordt het niet afgeraden en duurt een 20 weken echo niet ellendig lang, heb 'm vanmorgen nog gehad. Bij mij was er zelfs wel een "afwijking" te zien en hebben we een nieuwe afspraak moeten maken, maar na een half uur stonden we weer buiten, dus valt wel mee. Maar ik denk dat je beter maar gewoon een afspraak kan maken, want jij kunt wel op een bepaalde tijd een echo willen, maar wil de vk dat ook? Tenzij je een pretecho doet natuurlijk, die kun je zelf inplannen.
hoi! Bedankt voor jullie reacties, zo te zien hangt het er allemaal een beetje vanaf dus misschien kan ik het binnekort een keertje aan de gyn vragen. Moet nu deze week bloed laten prikken en 12 juni moet ik terug een echo laten maken om te kijken naar de nekplooi en het neusbeentje. Weet iemand wat ze kunnen zien aan het neusbeentje? groetjes Sarah