Eindelijk kan ik vertellen over mijn eerste echo! Mijn pc is al een tijdje buiten werking, dus ik doe het nu maar even op mijn werk. Ik heb vorige week woensdag (9 mei) de eerste echo laten maken. Ik dacht zelf dat ik al 6 weken en 6 dagen was, maar ik bleek 6 weken en 2 dagen ver te zijn. Ik was heel bang dat er misschien niets te zien was, maar dat was gelukkig niet het geval. Ik kreeg een inwendige echo, omdat het nog zo pril is. En daarop was een klein rijstkorreltje te zien, met kloppend hartje en dooierzakje. De echoscopist zei dat het eruit zag als een goede zwangerschap. We zijn heel blij! Mijn vriend begon spontaan te huilen, zo lief. Voor hem is het natuurlijk heel anders dan voor mij. Ik voel bepaalde dingen, maar hij niet. Dit was echt het bewijs. Ook zijn we die vrijdag daarop voor de intake naar de verloskundige geweest. Ik vroeg aan haar of het normaal was dat je af en toe een bloeding hebt (donkerbruine afscheiding). Zij zei dat het normaal is, omdat je baarmoeder zo goed doorbloed is en er snel een vaatje kan knappen en dat het ook al kan gebeuren als je niest. Zo lang ik er geen hevige krampen bij heb en geen stolsels, is er niks aan de hand. Echt fijn om te horen! Nu mag ik met 12 weken weer een echo laten maken en dan voor de eerste controle naar de vk. Heel spannend allemaal!
Van harte gefeliciteerd! Ik heb zelf vorige week ook mijn eerste echo gehad met 8 weken en zag ook een mooi kindje zitten en het kloppen van het hartje was een geweldig geluid. Geniet ervan!
Manon lieverd van harte... Kunnen we samen zwanger zijn Maar dat zal na mijn verspreking op je trouwdag geen verrassing meer zijn
Ja geweldig he! Het is echt een wondertje... Toch was het wel een beetje een verrassing hoor, juud! Echt super!