Van 7naar6 voedingen maar hoeveel tijd ertussen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lovecouple, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi,

Mijn dochter, 5 weken oud en 3100 gram, zit nu op 7 voedingen per 24 uur. Ze drink 90cc + 3 schepjes nutrilon.

Haar tijden nu zijn 00.00 uur, 03.00 uur, 07.00 uur, 12.00 uur, 15.00 uur, 18.00 uur en 21.00 uur.

Overdags moet ik haar heel vaak wakker maken voor de fles terwijl ze dan zo lekker ligt te slapen.

Ik wil nu graag over gaan naar 6 flessen maar hoeveel tijd moet ik dan tussen de flessen houden? Zodat ik wel een beetje dagelijks dezelfde tijden heb?

2. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Gewoon even uitproberen? Bied je een wat groter flesje aan als ze wakker wordt en dan zie je vanzelf hoeveel ze wil drinken hoe lang ze dan tussen de flesjes laat. Misschien houdt ze het bij 7, misschien komt je uit op 6. Even aankijken.

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Misschien kun je 3,5 uur proberen? En evt de laatste fles (rond 0.00) iets meer te geven?
    Werkt ook prima bij mijn dochter (tot zover;)) en dan slaapt ze 's nachts vaak wel iets langer door.. Inderdaad even proberen en op je gevoel afgaan

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Of meer geven, paar dagen aankijken wat ze er zelf mee doet, en dan die tijden aanhouden?

Maar ik heb altijd op verzoek gevoed, dat werkte hier beter...

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Toen ik van 7 naar 6 voedingen ben gegaan heb ik er 4 uur tussen gelaten. Aangezien je een flesje geeft kun je iets meer voeding geven waarna je ongeveer 4 uur tussen de voedingen laat. Even kijken hoe je kindje erop reageert en anders kun je de plan weer bijstellen door er wat minder tijd tussen te laten of wat meer voeding te geven afhankelijk van hoeveel je geeft. Ik hou zelf 30 ml water per uur aan + 1 schep poeder. Dus als je nu 90 ml geeft, kun je dan bv naar 120 ml gaan, dan blijft de hoeveelheid op de dag hetzelfde alleen over minder voedingen verdeeld. Je kan ernaast er ook voor kiezen om haar 's nachts te laten slapen als ze zelf niet komt en overdag wel een richtlijn qua tijd aan te houden. Dit werd mij eerder aangeraden door de CB en dat werkte bij mijn zoontje goed.

Deel Deze Pagina