Baby 3 maanden wil geen flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Feilo09, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi allemaal,

op dit moment ben ik helaas werkloos, maar ben druk bezig met solliciteren. Op het moment dat ik weer zal werken wil ik mijn dochter graag overdag flesvoeding geven, en 's morgens en 's avonds de borst. Nu heb ik 1 probleem; mijn dochter wil absoluut geen flesvoeding. Ze begint te kokhalzen en vreselijk te huilen. We hebben al veel flesjes en spenen geprobeerd (afgekolfde borstvoeding gaat er trouwens wel gewoon in), ik zorg ervoor dat ik niet in de buurt ben als mijn vriend de fles geeft, ikzelf hoef het niet eens te proberen.

Hebben jullie misschien nog tips die we kunnen proberen?

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Allereerst: probeer haar zo lang mogelijk alleen moedermelk te geven, uit de borst of uit de fles. Uit de borst is minder werk, uit de fles zou ik elke dag blijven doen om te oefenen.

Tegen de tijd dat een baan echt reëel wordt kun je natuurlijk het kolven ter sprake brengen, of als je dat niet wilt, haar langzaam aan kunstvoeding laten wennen door het in kleine beetjes met moedermelk te mengen en de verhouding op te voeren tot je op kv zit. Je kunt nu alvast wat extra kolven om wat vriezervoorraad te hebben tegen de tijd dat je het nodig hebt om te mengen.

Succes met solliciteren!

3. Es85

Es85 Niet meer actief

Hoi!

Hier is de overgang van bv naar fv goed gegaan, omdat we eerst de bv en fv hebben gemengd. Steeds een beetje meer fv erbij! Zoals Dirksmama eigenlijk ook al zegt!

@ Dirksmama, ik denk dat het een persoonlijke keuze is of je dan bv of fv gaat geven.

!

4. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Kolven is bij mij altijd al een ramp geweest, ik krijg met heel veel moeite 40 cc afgekolfd. Vandaar dat ik het echt niet zie zitten om borstvoeding te blijven geven.

Inmiddels is de nieuwe baan realiteit, heb net te horen gekregen dat ik ben aangenomen en 14 februari kan ik beginnen :)

Helaas is het nog altijd niet gelukt om mijn dochter aan de fles te laten wennen. Inmiddels probeert het CB me hier ook bij te helpen (vind ik erg netjes by the way!) Ook afgekolfde borstvoeding wil ze trouwens niet hebben uit de fles. Ik heb 3 verschillende flessen geprobeerd. Een smalle Difrax, een Avent en de Tommee Tippee. Met de tommee ging het even goed, maar daar wil ze nu ook niets meer van weten..

Mocht iemand tips hebben, alles is welkom!

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Update:

een tip van het CB was om haar de fles te geven als ze net een beetje wakker wordt, in haar bedje. En verdomd; ze heeft gedronken.
    Durf niet te vroeg te juichen, maar het is een begin.

Ook heeft het CB een afspraak voor me gemaakt met een logopediste. Ik moet alle flesjes die ik heb meenemen en mijn dochter moet op dat moment trek hebben. De logopediste gaat dan kijken naar haar mond-motoriek om te kijken welk flesje het beste bij haar past.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook geen moeite gehad met de overstap. Ze kreeg met 2 weken al een keer een flesje gekolfde melk, vanaf 4 weken kreeg ze 1x per dag flesvoeding. Met 2 maanden opgebouwd naar 2x, met 3 maanden kreeg ze 3x fles en nog 1x bv. Vanaf vandaag krijgt ze geen bv meer (wat ik best jammer vind, maargoed) omdat we gister zijn overgestapt op pepti.

Het scheelt dat je uk wel uit een flesje wil drinken! Zou idd ook eerst beginnen met bv en een beetje kv, om dat langzaam meer op te bouwen naar volledig kv.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gefeliciteerd met je baan!
    Jammer dat je kindje nog geen fles accepteert (het ligt zo te zien niet aan de kunstvoeding, maar aan de verpakking).
    Als een kindje echt niet uit een fles kan drinken (het is geen onwil van ze hoor, ze KUNNEN het soms gewoon niet), dan zijn er natuurlijk ook andere manieren om de melk binnen te krijgen.
    Makkelijkste is gewoon uit een kopje de melk laten drinken. Dat kunnen pasgeboren babietjes al, sterker nog, zelfs prematuren met een slechte zuigreflex kunnen dat al!
    Kindje rechtop op schoot nemen en beker tegen lippen zetten, beker zover kantelen dat de melk de lipjes raakt. Uit instinct zal je kindje dan met het tongetje de melk er uit 'likken'.
    Dit wordt ook wel 'cup-feeding' genoemd. Op internet kun je er best veel over vinden tot instructiefilmpjes aan toe.
    Vanaf een maand of 3 a 4 kan een tuitbeker (GEEN antilek!!!) vaak ook al. Alweer: kindje moet dan rechtop gehouden worden tegen verslikken.

Desnoods kun je de melk wat indikken en met een lepeltje laten geven. Als je voor je afscheid van je kindje neemt nog even je borsten goed leeg laat drinken, en dan meteen als je elkaar weer ziet weer aanlegt, dan hoeft je kind in principe niet al te veel te overbruggen. Je ziet bij flesweigeraartjes wel dat ze overdag als mama weg is gewoon nemen wat ze nodig hebben om niet om te komen van de dorst en dan als ze mama weer bij zich hebben dan halen ze de schade weer in.

En om even hoopgevend te eindigen: mijn dochter wilde nooit een fles van me. Op mijn eerste werkdag het er maar op gewaagd en haar met wat flesjes afgekolfde melk bij papa achtergelaten. Waarop ze bij hem de fles dronk alsof ze nooit anders gedaan had...

8. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi Dirksmama,

bedankt voor de tips en de hoopgevende afsluiter! :)

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Eef was ook een flesweigeraartje. Gaf vreselijk veel stress als je vlak voor het einde van je verlof zit. Het is goed gekomen door haar de fles te geven liggend in de kinderwagen, wipstoel of box. In ieder geval niet in een borstvoedingshouding, want dan wilde ze alleen de borst. Slimme dame ;).

Er is dus hoop voor je. Geen kv willen drinken, daar heb ik geen ervaring mee. Ik kolfde op mijn werk nooit voldoende, dus bij de opvang vulde ik dit aan met kv en dat dronk ze uiteindelijk ook prima uit de fles.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

10. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb vandaag ontdekt dat ze al liggend onder haar babygym wel goed uit de fles drinkt :D 3 flessen van 120 ml heeft ze op, en dat is voor haar doen echt heel veel. Ze slaapt ook opeens stukken langer, die arme meid had al die tijd dus gewoon trek.

We zijn ook bij een logopediste geweest en zij zag dat Nikki haar lippen niet altijd goed om de fles heen krult. We krijgen nu begeleiding aan huis om haar goed te leren drinken. Dat vind ik heel goed geregeld van het CB :)

11. fafje

fafje Niet meer actief

hier hielp dus ook dat ik het flesje gaf maar hij in de box lag....en dan niet op een moment dat ie mega honger had...
    en vooral niet het flesje gelijk in het mondje doen...maar zelf aan de speen laten zuigen en dan pas flesje kantelen..

gebruik je wel een newborn speen...anders komt het er echt heel hard uit...

mijn zoontje moet binnenkort ook aan de kv wennen, ben beniuwd...hij heeft een week het flesje geweigerd, ondanks dat ik regelmatig oefende enz...

ik hoop dat je bv een btj stabiel blijft als je gaat combineren, want het kan ineens heel hard achteruit gaan...moet je wel rekening mee houden.....als je het merkt, en je wilt graag bv blijven geven, zou ik je kindje wel even vaak aanleggen als je er wel bent..

12. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik gebruik geen newborn speen omdat ik Nutriton in de voeding gebruik. Dat was ook op advies van het CB omdat ze behoorlijk over kon geven na het eten. Nu gaat dat stukken beter. Er komt bijna niets meer terug.

Ik kolf naast het geven van kunstvoeding om het zo op gang te houden. Tot zover gaat het goed.

Ik ben apetrots op mijn meisje, vanmorgen heeft ze 150ml gedronken :D

13. fafje

fafje Niet meer actief

feilo, ohhh zo oke dan...ja wat fijn!!! komt goed...

14. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik lees dat jullie voor een brusje gaan binnenkort? Wauw, dat is vlot zeg! (niets op tegen hoor :)) Hopelijk is het snel raak!

Ik werd met 3 maanden en 1 week voor het eerst weer ongesteld, volgens mij best snel voor iemand die borstvoeding geeft..

Hoop dat het bij jou ook snel komt :)

15. fafje

fafje Niet meer actief

feilo, zeker snel zeg..ik heb heel dom een prikpil laten zteten is nu wel uitgewerkt...maar dus wie weet duurt het voor mij heel lang eer ik ongi wordt, vandaar sowieso afbouwen met bv!
    Ja ervoor gaan is 1....zwnager raken een 2e :p

Deel Deze Pagina